Almanya Dublin Dublin Gündem Haberler Tüm Makaleler

Vize Uzatma ve DUBLIN Meselesi

Vize Uzatma ve DUBLIN Meselesi

Herhangi bir schengen üyesi ülkeye ait schengen vizeniz var ise ve vize C tipi ise Almanya’da veya başvurmak istediğiniz Schengen ülkesinde vizenizi 90 güne kadar uzatabilmektesiniz. Verilen vize talepte bulunduğunuz  ülkenin “Çıkış vizesi” (örneğin Deutchland (Almanya Çıkış Vizesi) ) olarak pasaporta uygulanmaktadır. Mevcut vizeniz bitmeden birkaç gün önce aşağıdaki evrakları hazırlayarak bağlı bulunduğunuz belediyeye randevu alarak başvuru yapabilirsiniz. Randevu süresi vize bitiş tarihinden sonra olsa bile önemli değildir. Randevu tarihine kadar kalma hakkınız bulunmaktadır. Randevu verildiği gün genelde vize pasaporta yapıştırılmaktadır. Örneğin; 1 ay içerisinde 15 gün kalmalı Litvanya vizesi aldığınızı varsayalım. Başvuru en geç kalma süresi bitmeden birkaç gün önce yapılmalıdır. Bu şekilde karşımıza şöyle bir durum çıkmaktadır. Litvanya vizeniz 1 Haziran 2019’de başlıyor ve 30 Haziran 2019’de bitiyor. Haziran 5 inde Almanya’ya geldiniz ve 20  sinde vizeniz bitmek üzere. Haziranın 18-19 gibi randevu talebinde bulununuz yada başvuru talebinde bulununuz. Eğer size 10 Temmuza randevu verirlerse 10 Temmuz’a kadar legal kalmış olursunuz. 10 Temmuz günü Alman çıkış vizesini pasaportunuza yapıştıracaklardır. Bazen vize yapıştırma yerine talep ettiğiniz kadar uzatım belgeside verebilmektedirler. Bu nedenle kalış mazeretinizi kuvvetli delillere dayandırarak hareket etmeniz sizin için daha yararlı olacaktır.

Yürürlükteki Dublin III Anlaşması 12.2 maddesi uyarınca vizeyi veren ülke sorumluluğu aldığından ötürü sorumluluk Uzatma yaptığınız ülkeye geçiyor olacaktır. Eğer vize uzatma işemi yapılmazsa Dublin III’e göre örnekteki Litvanya vizesinin sorumluluğu vize bitiş tarihinden itibaren 6 ay sonra düşecektir. Yani örnekteki Litvanya vizesinin sorumluluğu 31 Aralık 2019’da bitecektir. Dolayısı ile 1 Ocak 2019 tarihinde iltica başvurusuna bulunulduğu takdirde sorumluluk Almanya’da olacaktır. Bu şekilde vize uzatımı yapıldığı takdirde legal bir şekilde 90 gün Almanya’da kalmış olacaksınız ve 90 gün daha legal olarak (dulgung yapılarak https://ilticahaberleri.com/duldung-nedir/) kaldığınızda 6 aylık süre dolmuş olacak ve dublin’den kurtulmuş olacaksınız.

”Başvuru yapan kişinin vizesi hangi ülkede ise o üye ülke uluslararası koruma talebini
değerlendirmekle yükümlüdür bunun tek istisnasi Yürütmeliğin 8. Maddesinde belirtildiği gibi vize bir üye ülke adına başka bir ülkede hazırlandığı durumardır. Bu durumlarda temsil edilen Üye ülke uluslararası koruma talebini değerlendirmekle yükümlüdür.”

NOT: Kanun ve mevzuatlar sürekli değiştiğinden dolayı konuyla ilgili uzman bir avukata danışmanız tavsiye olunur.

Vize uzatımı için gerekli belgeler:

1.Wohnungsgeberbescheinnigung (misafir bildirim formu) : bu formu bir akrabanızdan, arkadaşınızdan, emlakçıdan, kiracıdan yada ev sahibinden alabilirsiniz. Bu evrağı veren kişiye maddi bir sorumluluk yüklenmemektedir. Bu evrağı hangi belediyeden aldıysanız adresiniz o belediye içerisinde olmalıdır.

[pdf-embedder url=”https://ilticahaberleri.com/wp-content/uploads/2018/06/WGB.pdf”]

2. 3 aylık seyahat sağlık sigortası

3. Mazeret belgeleri(hastane sağlık raporları, iş görüşmeleri için kartvizit yada firmaların vermiş olduğu randevu belgeleri, eğitim görüşmeleri, mahkeme görüşmeleri, konsolosluk görüşmeleri vs…)

4. İki adet biometrik foto

5. 60 – 65 euro vize harcı .

Bu evrakları tamamladıktan sonra ilk önce e-posta ile sonra belediyeyi ziyaret ederek randevu talebinde bulununuz.

Şayet ticari olarak vize uzatma talebinde bulundu iseniz yapmak istediğiniz işle alakalı bir iş planı ve CV’nizi isteyeceklerdir. Konu ile ilgili referans kanun gösteren site linki ektedir. Bu linkteki çıktıyı beraberinizde bulundurmanızda fayda var.

https://www.duesseldorf.de/buergerservice/dienstleistungen/dienstleistung/show/verlaengerung-eines-schengenvisums-c-visum.html

Schengen vizesinin uzatılması (C vizesi)

Schengen Devletlerinin topraklarında 90 güne kadar planlanmış bir konaklama için, örneğin ziyaret amaçlı veya iş toplantıları (Schengen vizesi) için verilen vize uzatılabilir. Böyle bir vize genellikle tüm Schengen ülkelerinde giriş, geçiş ve ikamet hakkı verir. Böyle bir vizenin uzatılması bu nedenle sadece istisnai durumlarda mümkündür ve ulusal (Alman) kanunları ile değil, Vize Kodunun 33. maddesi ile yönetilir.

Belli bir vizenin geçerlilik süresi ve / veya kalma süresi:

Yenilenmesi halinde, vize sahibi, vize süresinin sona ermesinden önce veya mücbir sebepler veya insani nedenlerle kabul edilebilirlik süresinin sona ermesinden önce Üye Devletlerin topraklarından ayrılmamasının nedenlerini açıkça göstermelidir. Ciddi kişisel nedenler geçerlilik süresinin uzatılmasını veya kalış süresini uzatıyorsa uzatılabilir.Bir uzatma sadece gerekli süre için yapılabilir. Son 180 gün içindeki toplam konaklama 90 günü geçemez.

Benzer İçerikler

Dubline takilmamak icin ne yapabilirim?

Editör

BELTUR, sözleşme yenilemeyen 42 hastanede kantinlerini kapattı

admin

Ünlü karikatürist Kaan Ertem kansere yenik düştü

admin

17 yorumlar

Asgar Temmuz 4, 2018 at 1:17 am

Selam benim esim 28 haftaliq hamile
almanyaya italya vizesi ile geldim beni gonderme ihtimaleri varmi?

Cevapla
Editör Temmuz 4, 2018 at 10:53 pm

iltica dosyanizin icerigine bagli. Sonuc red olsa bile mahkemeye itiraz edebilirsiniz ama Hamilelik göndermeye engel degil.

Cevapla
Asgar Aghayev Temmuz 4, 2018 at 1:18 am

Selam

Cevapla
Medre Ağustos 31, 2018 at 11:08 am

Merhaba ben macar vizem ile macaristan üzerinden finlandiyaya geldim 2 ay macaristanda kaldım ve vizem bittikten sonra finlandiyaya geldim burada iltica etmek istiyorum dublin uygulanır mı finlandiya macar vizesine dublin uyguluyor mu

Cevapla
Editör Eylül 5, 2018 at 1:05 am

Finlandiye MAcaristana vizenizden dolayi talep gönderirse ve Macaristan da sorumlulugunu kabul ederse sizi Macaristana islemlerinizin yapilmasi icin gönderebilirler.
1- Vizenin Dubline etkisi vize bitis tarihinden 6 ay sonra bitmektedir.
2- Dublin karari verilirse ivedi bir sekilde iyi bir avukata gidin; Macaristana Dublin kararini iptal ettirmeye calisin ki bu aslinda kolay ama iyi bir avukatla.

Cevapla
medre Eylül 11, 2018 at 7:21 pm

merhaba twitterda macar ve yunan vizelerine finlandiya dublin uygulamiyor diyorlar ne kadar dogrudur acaba

Cevapla
Ömer Eylül 7, 2018 at 7:42 pm

Admin merhaba ben cekya vizesi ile Almanya’ya geldim ve iltica ettim sonra bana duplin uygulandı beni ceke gönderdiler 10 gün cekya da kalıp tekrar Almanya’ya kaçtım 6 Aydan fazla oldu duplin düşermi rica ediyorum cvp lütfen

Cevapla
Editör Eylül 9, 2018 at 2:48 am

Hayir düsmez; Cek Cumhuriyetinde dosaniz hala aciktir bunu sonlandirmaniz gerekir;
a-ilticaniza Red alirsaniz baska ülkeye basvuru hakkiniz olur.
b-ilticanizi geri cekip Schengen disina cikip geri gelirseniz baska ülkeye basvuru hakkiniz olur.

ya da Cek cumhuriyetine transferinizden itibaren 18 veya 24 ay sonra Dublin düser tam emin degilim bir avukata durumununuzu sorun. Benim görüsüm 24 ay sonra düsmesi lazim Cek cumhruyitene iltica etmis oldugunuzdan dolayi.

Cevapla
Mehmet sirin Eylül 21, 2018 at 6:14 am

Merhaba Ömer bende aynen çekyadan geldim şuan Almanya’dayim galiba beni de cekya ya gönderecekler evlilik dışında başka Kurtuluş şansımız yok galiba Almanya’da kalıcı olabilmek için: (

Cevapla
Mehmet Eylül 15, 2018 at 11:42 am

İlk defa pasaportum oldu ben de almanyaya iltica etmek istiyorum, ama pasaportla hic yurtdışı cikmadigim icin almanya zor vize verir diyorlar ben de pasaportumda pozitif birsey olsun diye ilk Yunanistan basvursam turist olarak 2 günlüğüne gidip ardindan Türkiye’ye gelsem ve 1 ay sonra Almanya’ya turist vizesinde basvursam Dublin uygulayip beni Yunanistan gonderirler mi?

Cevapla
Editör Eylül 16, 2018 at 4:31 am

Evet, vizenin Dubline etkisi var. Söylentilere kulak asmayiniz, ilgili ülkenin vize sartlarina haiz iseniz varsa o ülke vize verir.

Cevapla
Mali Eylül 24, 2018 at 1:32 pm

Merhabalar,

Macaristan ve Yunanistan Dublin’i uygulamiyor ve Almanya’dan gelen geri talepleri kabul etmiyorlar diye biliyorum bu dogrumudur?

Acikladiginiz konu ilede alakali olarak diyelim çekya vizesi ile geldim ve dediginiz gibi vizemin bitmesine birkac gun kala Almanya’dan vize uzatim talebinde bulunmak icin ne evrak gerekiyor? sadece randevu almak yeterlimidir? Yani diyelim randevuyu yine vize bitis tarihinden oncesine kisa surede verdiler ve gidip basvurdum evrak yok diye direk red ettiler o zaman yine dublini asmis olabilirmiyiz?

Cevapla
Editör Eylül 26, 2018 at 11:29 pm

Dogru deil; büyük oranda red ediyor ama kabul ettikleri de var.

Vize süreniz bitmeden makul bir gerekce ile ek süre, vize uzatmasi istiyorsunuz. Gerekceniz makul olmasi önemli; insani nedenler (aile ziyareti), saglik(tedavi), is kurma (firma acma talebi), Egitim vb. makul bir gerekceyle vizenizi uzatmak istediginizi sölüyorsunuz.

Ek olarak Wohnungsgeberbescheinigung belgesi vermeniz gerekiyor; bu belge islemleriniz süresince bir evde kalabileceginizi gösteren bir belge.

Bununla beraber hangi uzatma gerekceniz varsa onunla ilgi bilgi ve belgeler sunmaniz lazim. Örnegin; tedavi icin Doktor raporu, Tedavi gerekliligini yazan bir rapor vb. Is kurma icin Is plani, Partnerler, tüzük vb.

Vizenizi uzatan ülke Dublinde sorumlulugu üzerine almis olur, diger ülkeye Dublindüser.

Cevapla
umut Ekim 27, 2018 at 6:29 pm

admin aciill?
ben alman vizesiyle kolnde indikten sonra isvece geldim iltica kampinda parmak izi verdim sindi psikiyatri hastanedehyim. 6 ay gecse dublin duserkmi?

Cevapla
Mehmet Nisan 8, 2019 at 3:34 am

Sayin editor Kolay gelsin.
Ben aile birligi ile ilgili bir soru sormak istiyorum.
Ben Turk vatandasiyim, esim hem turk hem makedonya vatandasidir.
Benim makedonya vatandasligim yoktur.
Cocugumuz yok.
Benim yasim esimden buyuktur.
Biz Hollandaya iltica basvurusunda bulundugumuz takdirde bizi makedonyaya gonderme ihtimalleri nedir?

Cevapla
admin Nisan 9, 2019 at 2:51 pm

https://ilticahaberleri.com/6-ay-meselesi-ve-dublin/
makaleyi dikkatlice okuyunuz.
Sizin makedonyada süresiz oturumunuz yoksa ve ilticaya gerekçe kılınan sebebleriniz mevcutsa sizi makedonya’ya göndermeyebilirler. Makedonya DUBLIN’e dahil değildir ancak AB vize serbestliği olan bir ülke olduğu için ayrı ihtimam gösterilebilmektedir. Önce kendiniz başvuru yapıp daha sonra eşinizi aile birleşimi ile getirmeniz daha uygun olacaktır.

Din dil ırk cinsiyet, sosyal gruba aidiyet veya politik düşünce nedeniyle devlet yada toplum tarafından baskı zulüm ayrımcılık, insanlık dışı uygulama, kanunsuz ceza, işkence gibi olaylarla karşı karşıyasanız, ilticanızı dikkate alacaklardır. Yukarda bahsedilen 6 kategoriden herhangi biri nedenyle mağduriyet yaşamanız durumunda iltica hakkı elde edebilirsiniz.

Cevapla
okan Kasım 21, 2019 at 12:26 am

Admin merhaba 2.kez polonya vizesi aldim kiz arkadasimin sponsorlugunda kendisi polonya vatandasi ama umdugum kadar vermediler 2 ay icinde 30 gun verdiler oysa sponsorlu davetiye kagidinda 4 aylik bir sure soz konusu simdi bir kac sorum olucak
1. Si ben polonya da iken gidip davetiyemde ki tarihe kadar vizemin uzatilmasini talep edebilir miyim ?
2. Si biz birlikte yasamak istiyoruz diyip 1 yillik oturum istesem cok mu abartmis olurum ?

Cevapla