Almanya İltica Asyl Süreci Basvuru Gündem Mülakat

Sözlü Mülakatta neler red sebebi olabilir?

İltica başvurusu mülakat sunumunda hangi eksiklikler, Red sebebi olabilir?

1-Ülkenin aktüel durumuna muhalif beyanlar ya da ülke ile ilgili, daha önce tesbit edilmemiş gerekçeler ileri sürmek.
2-Ülkesinde hangi aidiyet nedeniyle zulüm gördüğünü aciklamamak, istenmesi halinde bunu ispat edememek. Ya da kimliğini saklıyor olmasından süphelenilmesi.
3-Manüpilasyon yapıldığının düşünülmesi. Örnek: sahte evraklar, sahte kimlik, senaryodan hikaye vb.
4-Başvuru gerekçesi olarak baskı, tehdit, şiddet vb. insan onurunu kırıcı davranışların kendisine yönelik olduğunu ispat edememek, magduriyetinden ve yaşadıklarının üzerindeki etkisinden bahsetmemek.
5-Çelişkili; birbirini düşüren, yanlislayan ifadeler. Örnek; yakın dönemler içinde hem hakkında arama kararı çıkarıldığını hem Emniyete gidip yeni pasaport çıkarttığını ifade etmek. Bilgi yanlış olmayabilir ama bu tür çelişkili durumlar detaylı açıklanmalı.
6-Karışık durumlarda dağınık bir sunum yapmak. Örnek: 10-15 yıl gibi çok uzun bir süreci anlatmak; konuyu ilgisiz olaylarla detaylandirarak, dikkati dağıtmak; raportörün konu bütünlüğünü anlamasını zorlaştırmak.
7-Sadece zayıf deliller sunmak. Zayıf deliller; gazete ve sosyal medya haberleri vb. Örnek; zulüm uygulayan aktörün Resmi kurumlar olduğu iddia edildiğinde ve zayıf deliller sunulduğunda başvuru red edilebir ya da uzun süreli incelenebilir.
8-Ülkesine geri döndüğünde başına ne gelebileceğini anlatmamak ya da hiçbir sorun olmayacağını beyan etmek.
9-Yetersiz, zayıf delillerle sadece Resmi kurumlardan kaynaklanan mağduriyeti anlatmak; toplum, aile, iş vb. çevreden kaynaklanan ihlallere deginmemek. Her iki durumun da olması halinde.
10-Şiddet yanlısı, Zulüm işlemiş gruplarla ilişkili olması düşünülmesi.
11-Mülakat randevusuna gelmemek, geç gelmek ya da hazırlıksız gelmek.
12-Tercümanın yanlış çevirileri.

Not: Tecrübelerinizi paylasirsaniz onlari da makaleye ekleyebiliriz.

Benzer İçerikler

Almanya’dan OHAL açıklaması

admin

-Almanya iltica işlemlerinde Avusturya’dan 2016 yılı Dublin uygulaması-

admin

Almanya Dış İşleri Bakanının Türkiye’ye Gitmeyin Uyarısı

admin

56 yorumlar

nahit Mart 9, 2018 at 6:19 pm

Öğretmenim. Tutuklanmadım. Hakkımda soruşturma açılmadı. Ama hergün onlarca öğrt. gerekçesiz tutuklanıyor. Sendikalı olmadı, çocuğunu kapatılan okullara göndermesi, bankaya para yatırması, sadece gazetede çalışması, bağış yapması vs bahane edilerek. İltica etsem red mi alırım.

Cevapla
Editör Mart 9, 2018 at 10:15 pm

Iltica konusunda asil olan; bir kisinin Etnik, Din, Mezhep, Ideolojik, Siyasi kimliginden dolayi ya da herhangi bir sosyal gruba aidiyetinden dolayi bulundugu ülkede asagilanma, ayrimciliga maruz kalma, ikinci sinif vatandas muamelesi görme, tedhit edilme, takip edilme, siddet uygulanmasi, ifade özgürlügünü elinden alinmas vb. eylemler sonucu hayatini kendi ülkesinde normal seyrinde devam ettirememesi sonu baska bir ülkede yasamina devam edebilmek icin iltica basvurusu yapmasi olayidir özetle. Mutlak olarak Devlet tarindan yukaridaki davranislara maruz kalmaniz gerekmez; maruz kaldiginiz yukaridaki vb. kötü davranislar Devlet kaynakli olabilecegi gibi Toplum kaynakli da olabilir. Burada mühim olan anlatacaklarinizin inandirciligidir; bu da iki kritere bagli a-anlattiklarinizin ülke durum bilgisine uymasi; b-anlattiklarinizi sözlü ya da yazili ispat edebilmeniz. Yani örnegin siz iktidar ortagi bir grubun mensubu olarak basvuru yaparsaniz bu basvuru kabul olmaz ya da anlattiklariniz hakkinda hicbir doyucu belge sunamazsaniz bu basvuru da kabul olmaz. Kendinizle alakali anlatacaginiz bölümde iki unsur öne cikmaktadir 1-Hangi aidiyete/kimlige sahip oldugunuzu aciklamaniz, gerekirse ispatlamaniz. 2-Bu kimliginizden dolayi bulundugunuz ülkede baski, siddet, tehdit, takip edilme, isten atilma, ayrimcilik, asagilanma vb. insanlik disi muamelelere maruz kalmis olmak. Bu ikisi basvurunuzun kabul edilip edilmemesinde belirleyici olacaktir.

Cevapla
Yasin Mart 22, 2018 at 1:56 pm

Merhaba ben askerde Diyarbakır sur nufüsüna kayıtlı olduğum için komutanlardan psikolojik baskı gördüm ve bununla ötürü sebeplerden askerde Emre itaatsızlikle suçlanınca bende firar ettim sonrasında firardan 3 ay hapis cezası aldım ertelendi Emre itaatsizlik davası devam ediyor ve büyük ihtimalle ceza çıkacak Kürt değilim Diyarbakır sur u hiç görmedim ama sur şuanda harabeye dönmüş durumda nasıl bir yol izlemeliyim rusya üzerinden Finlandiya’ya iltica başvurusunda bulunmayı düşünüyorum

Cevapla
Editör Mart 23, 2018 at 10:25 am

Aciklamanizda celiskiler var ve anlattiklariniz iltica gecerli gerekceler degil.

Cevapla
kemal kaya Mart 23, 2018 at 12:34 pm

yasin firar ettim diyorsun 3 ay hapis cezasi aldim ertelendi diyorsun dava devam ediyor diyorsun
Sen silah altindaysan cezani keserler hizli sekilde sonuca baglayip askerdeyken uygularlar
yok firardaysan yakalarlar yine askeriyeye atarlar askerlik hizmetini devam ettiririrsin.
Surda dogdum diyorsun suru gormedim diyorsun ama suanda harabeye donmus demeyi de ihmal etmiyorsun dogru sur harabe ama seni ve senin durumunu ilgilendir miyor
seni ilgilendiren askerde misin degil misin kacak misin silah altinda misin silah altinda misin yoksa askeri cezaevinde misin? nerdesin

Cevapla
Diren Temmuz 16, 2019 at 7:28 pm

Merhabalar,
Kütüğüm Dersim’de (Tunceli) kayıtlı. Bizimkiler deşifre ediliriz korkusuyla bana anadilim Zazacayı hiç öğretmediler. Ailem Alevi kökenli ve bunu 14 yaşımda öğrendim. Memleketimden ötürü birçok insanın bize karşı önyargısı oluyor ve ilk kez görüştüğüm insanlara “Dersimliyim” demekte zorlanıyorum, çünkü alacağım cevaplardan korkuyorum. Zaten sosyal medyada Dersim adına karşı çok büyük bir tepki var. Bir kişi adımı öğrendiğinde “sizde anarşistlik var mı?” demişti. Çalıştığım son okula iş görüşmesi için çağrılmadan önce de birkaç öğretmenin ismim üzerinden solcu olduğumu anladıklarını orada çalışan güvenilir bir kaynaktan öğrendim. Üniversite zamanımda Berkin Elvan’ın cenazesine katıldım. Sosyal medyadan bir kez ölüm tehdidi aldım (2 yıl önce Hollanda-Türkiye arasındaki gerilimle ilgili olarak düşüncemi dile getirdiğim için) ve hala muhalif paylaşımlar yapmaya devam etmekteyim. Muhtemelen hazırlanmakta olduğum devlet memurluğuna bu yüzden kabul edilemeyeceğim. Böyle bir durum söz konusu olursa ilticaya başvurmayı düşünüyorum. Bu ifadeleri duruşmada kullanırsam kabul ihtimali nedir sizce?

Cevapla
editor_dr Temmuz 19, 2019 at 9:18 pm

“dininizden, dilinizden, ırkınızdan, cinsiyetinizden, politik düşüncenizden ya da sosyal bir gruba aidiyetinizden dolayı devlet ya da devlet dışı kurumlar ve toplumun belli kesimleri tarafından ayrımcılığa, baskıya, ötekileştirmeye, itibarsızlaştırmaya, zulme, insanlık dışı uygulamalara, takibe alınıyorsanız ve hakkınızda siyasi koğuşturmalar yapılıyorsa ve bu sebeple zalimane uygulamalarla karşı karşıyaysanız, somut gerekçelere dayanan korkularınız bulunuyorsa ve bu sebeplerden dolayı yaşam, özgürlük ve can güvenliğiniz tehdit,tehlike ve risk altındaysa iltica etme hakkınız bulunmaktadır.
lütfen makalemizi okuyunuz.
https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Yasin Mart 23, 2018 at 8:19 pm

Şöyle anlatayım askerlik görevimi yaparken 3 ay ceza aldım firardan hakim hükmü geri bıraktı Emre itaatsizlikten davam var oda devam ediyor ama daha karar verilmedi ama bir sonraki duruşmada karar verilecek bende karar çıkmadan bir çözüm bulmaya çalışıyorum yoksa hem 3 ay hapisi hemde verecekleri cezayı yatmak durumunda kalacağım askerliğim bitti şuanda

Cevapla
Editör Nisan 2, 2018 at 9:56 pm

Gecmis olsun ama anlattiklariniz iltica kapsaminda degil. Ordu kurallarina uyup uymamayla alakali size islem yapilmis, bu iltica kapsaminda bir durum degil.

Cevapla
Yasin Mart 23, 2018 at 8:21 pm

Diyarbakır sur kütüğüne bağlıyım surda değil Ankara’da doğdum sadece bu bağlayıcı bir sebep olabilir mi diye merak ettim

Cevapla
Murat Nisan 5, 2018 at 2:11 am

Almanya’ya ispanya vizesi ile 2014 de geldim 2015 de alman vatandaşı bir bayanla evliyim ve çocuğumuz oldu 2 yaşında oturum icin başvurdum bana Türkiye’ye gidip aile birleşimi vizesi almami soylediler.
Fakat turkiyede cezası kesinleşmiş mahkemelerim var takriben 8-10 yıl, bunlardan birtabesini Almancaya cevirip yabancılar polisinede verdim fakat Türkiyeye gitmemde diretiler. Bende mahkemeye başvurdum buradanda ayni sonuç çıkarsa nasıl bir yol izlemeliyim?
İltica edebilirmiyim Almanya’ya bilgilendirirseniz sevinirim. Teşekkürler.

Cevapla
Editör Nisan 5, 2018 at 10:33 pm

Madde 28
Alman Vatandaslarinin Aile Birlesimi
(1) Mutat ikameti Federal Almanya’da bulunmak sartiyla,
1. bir Alman vatandasini yabanci uyruklu esine,
2. bir Alman vatandasinin yabanci uyruklu, resit olmayan bekâr çocuguna,
3. elayet hakkinin kullanilmasini teminen resit olmayan bekâr bir Alman vatandasinin yabanci
uyruklu annesine veya babasina oturma izni verilir. Oturma izni, 5’inci maddenin 1’inci fikrasinin 1 nolu hükmünden farkli
olarak 1’inci cümlenin 2 ve 3 nolu hükümlerinde öngörülen durumlarda verilir. Oturma izni, 5’inci maddenin 1’inci fikrasinin 1 nolu hükmünden farkli olarak kaideten 1’inci cümlenin 1 nolu hükmünde öngörülen durumlarda verilmelidir. Aile birliginin önceden Federal
Almanya’da kurulmus olmasi halinde resit olmayan bekâr bir Alman vatandasinin velayet hakkini haiz olmayan anne veya babasina 5’inci maddenin 1’inci fikrasinin 1 nolu hükmünden farkli olarak oturma izni verilebilir. 30’uncu maddenin 1’inci fikrasinin 1’inci
cümlesinin 1 ve 2 nolu hükümleri, 3’üncü cümlesi hükmü ve 2’nci fikrasinin 1’inci cümlesinin hükümleri 1’inci cümlenin 1 nolu hükmünde öngörülen durumlarda aynen uygulanir.
(2) Bir yabanciya, 3 yildan beri oturma iznine sahip olmasi, bir Alman vatandasiyla aile birliginin Federal Almanya’da devam ediyor olmasi, bir sinirdisi etme nedeninin mevcut olmamasi ve basit tarzda sözlü olarak Alman dilinde anlasabilmesi halinde, kaideden
yerlesme izni verilir. Ayrica, aile birligi devam ettigi sürece oturma izni uzatilir.
(3) Alman vatandasinin Federal Almanya’daki mutat ikametinin, yabancinin ikamet izninin yerine geçmesine istinaden 31’inci ve 35’inci madde hükümleri uygulanir.
(4) Diger aile fertleri için 36’nci madde hükmü uygulanir.
(5) Oturma izni, bir iste çalisma hakki saglar.

Cevapla
Editör Nisan 5, 2018 at 10:42 pm

Esiniz Alman vatandasi oldugu icin size oturum vermeleri gerekir. Mahkemede iyi bir avukat tutun kazanirsiniz. Iltica etmenize gelince suclandiginiz suclarin cinsine göre sonuc degisir. Siyasi-Fikir suclarindan ceza verildiyse ilticaniz kabul olur, degilse olmaz. Ayrica esiniz Alman vatandasi oldugu icin buna gerek yok diye düsünüyorum. Esinizin is durumunu gerekce tutarak oturum vermemis olabilirler, normalde oturum vermeleri gerekirdi.

Cevapla
Murat Nisan 6, 2018 at 2:35 am

Sevgili admin teşekkürler verdiğiniz bilgilerden dolayı insallah sonuç lehime olur.
Avukatım var ilk mahkemeyi de kazandım fakat mahkeme iki ayaktan oluşuyormuş ve ikincisini bekliyorum.

Cevapla
Refik Kurmal Mayıs 24, 2018 at 8:42 pm

15 temmuz 2016 sonrasi pasaport aldim 24 temmuz gibi…. daha oncesinde bulundugum ulkede 1.5 yil pasaportum bitmis haliyle bulundum(gercek neden param yoktu elciliktende korkuyordum ama soylemedim) 5 yildir turkiyeye hic gitmedim hep yasal kaldim su an iltica asamasindayim.

Bana 15 temmuz sonrasi kolaylikla pasaport almis olmami sordular elcilikten ?……

ben de onlara sorun yasaynlarin daha cok eylul ekim den ayindan sonra yasadiklarini soyledim kimsenin gunahini alama iftira edemem dedim. elcilikte basvurdum aldim dedim. zaten elcilige ilk ve son kez gittim o da 1.5 yildir pasaportum bitmisti pasaportsuz dolastim dedim bitmis haliyle…bu nedenle basvurmak icin dedim.

Ya da ne deseydim? cok fazla kisi var bu sacma soruyla muhattap olan 15 temmuz sonrasi pasaport almissin…..kaldi ki ben hemen ertesi zamanda aldim. elciliklerde sorun yasaynalarin da dagaha cok sonbahardan sonra yasadiklarini dusunuyorum

sizce yeterli sebeb mi ? iyi baglamis miyim ? lutfen cevap verin

Cevapla
Moonlight Ağustos 5, 2018 at 7:02 pm

Selam ben eşcinsel bir Türk vatandaşıyım,şuanda Avrupa’da bir mülteci kampındayım,ailemden eşcinsel olduğumu gizlemek zorunda kaldım,askerde komutanın tarafından işkence gördüm eşcinsel olduğum için,vücudumda askerde aldığım kasatura izi hala mevcut birde üstelik Emre itaatsizlikten 24 gün ceza yattım,bunların hepsini gizledim ailemden ,bunların hepsi 2006 da oldu ,yollar geçti aile baskısı yüzünden 2 kez evlilik yaptım ve sadece 1 er yıl evli kalabildim,ve ailem sonunda farketti eşcinsel olduğumu,ailem bana saldırdı ve maalesef bir bıçak darbesi daha aldım ve kaçtım,elimde ne rapor nede bir evrak var,sizce ne yapmalıyım,bir haftaya kadar mülakatım olacak ,lütfen bana bilgilerinizi aktarın şimdiden teşekkür ederim…

Cevapla
Finland Ağustos 16, 2018 at 7:54 pm

Selam ben daha önce finlandiyadaydim. 3 kez iltica ettim geridönmemel icin hep re d aldim evllilik yaptim tr de gene red verdiler tekrar gidecegim ve din uzeri basvuru yapicagim burda cevremden acaip bir mahalle baskisi göruyorum bu duruma ailem de dahil oluyor gittigim yerde kimligimi saklamiyorum inatla bu medenle is dahi bulamiyorum gecerli bi sebebmidir bu ? Evliligm fin vatandasi finli ve hala surmekte

Cevapla
Editör Eylül 8, 2018 at 3:42 am

Red vermis ülkenin kabul vermesi zor. Fin vatandasiysa oturum kanunu üzerinden gitseniz.

Cevapla
sadece merak ettim Eylül 12, 2018 at 11:37 am

selam. bir tanidik var. o ermenistan dogumlu ama azerbaycan vatandasi. yani o 80 li yiilardan ermenistandan azerbaycana multeci olarak geldi. azeri pasaportu var. 2000 li yillarda da AB ulkesinde
vatandaslik bile aldi.
o hangi sebebden dolayi bu kadar kolay vatandaslik alabilir?
tesekkur ederim..

Cevapla
Editör Eylül 16, 2018 at 2:56 am

Azerbaycan’da Ermeni kimligindeyse ya da Ermenistan’da Azeri kimligindeyse haklari ihlal edilmis ya da edilmesine yönelik kuvvetli tehdit olduguna karar vermislerdir.

Cevapla
sadece merak ettim Eylül 12, 2018 at 11:52 am

selam. bir tanidik var. o ermenistan dogumlu ama azerbaycan vatandasi. yani o 80 li yiilardan ermenistandan azerbaycana multeci olarak geldi. azeri pasaportu var. 2000 li yillarda da AB ulkesinde
vatandaslik bile aldi.
o hangi sebebden dolayi bu kadar kolay vatandaslik alabilir?
tesekkur ederim..

Cevapla
Editör Eylül 16, 2018 at 2:57 am

Azerbaycan’da Ermeni kimligindeyse ya da Ermenistan’da Azeri kimligindeyse haklari ihlal edilmis ya da edilmesine yönelik kuvvetli tehdit olduguna karar vermislerdir.

Cevapla
x Eylül 19, 2018 at 8:07 pm

selam tr deyim eski askeri öğrenciyim bi kaç kişi sorguda adımı vermiş (kendi beyanları) resmi olmayan yollardan öğrendim yurt dışı yasağım var ve terörle mücadele şubesinde fotoğraflarımı sanıklara gösterip tanıyıp tanımadıklarını sormuşlar yani elimde resmi bir belge yok ama bunlar gerçek çok geçmez alırlar beni iltica etsem kabul olur mu

Cevapla
Editör Eylül 21, 2018 at 11:00 pm

Öncelikle gecmis olsun;
anlatiklariniza göre bsavurunuza kabul vermeleri gerekir ancak Devlet memurlarinin basvurularinda en önemli faktör; inandiricilik faktörü. Bu nedenle yasadiginiz hak mahrumiyetleri, magduriyetler ve zulümlerle ilgili delilleri -yasanidigi dönemden olmasi önemli- bulabildiginiz kadar hazirlayiniz.

Asagidaki linkte ilticaya gerekce teskil eden sebepleri aciklanmaktadir. Karar vericiler bu sebeplerin sizde olup olmadigina bakiyorlar. Bu linkteki ilgili maddeleri okuyup sizin magduriyetinizle örtüsenleri isaretleyiniz ve bunlarla ilgili delilleri bir sanal yükleme kanalina mail vb. yükleyin. Raportörlere durumunuz aciklarken her durumla alakali gecmis dönük delilleri vermeniz önemlidir. Bununla beraber bastan sona kadar tutarli olmaniz ve celiskiye düsmemeniz gerekir.

https://ilticahaberleri.com/wp-content/uploads/2018/01/Almanyada-iltica-Süreci-Koruma-hükümlerinin-dayandığı-yasa-maddeleri_Türkce-4.pdf

Cevapla
Ketek muh Ekim 7, 2018 at 1:40 pm

Merhaba insallah tanismak nasip olur alevi kokenli bir aileyiz esim ve ben ankara gar patlamasini yasadik cok kotu tramva gecirdik esim tedavi gordu benimde 2 milyon dolarlik isim piskolojimden dolayi yonetemedim buyuk zarara ugradim is yaptigim firma sahibide kck dan tutuklandi 1 yil odeme alamayinca haliyle iflaz ettik alevi olarak zaten toplumda savunmasiz bir sekilde ortaya soylenen hakaret ve kotu sozlere mudahele edemiyoruz kizim 15 yasinda din hocasi okulda icinizde alevi varmi sorusuna kizim korku icinde gunu gecirmis ve eve geldiginde bunun utanilacak birsey olmadigini anlattim iltica etmeme yeterli kanitlarmidir cevaplarsaniz minnet duyarim tsk

Cevapla
Editör Ekim 25, 2018 at 12:21 am

Cok gecmis olsun öncelikle, anlattiklariniza göre basvurunuz muhtemeln kabul edilecektir cünkü iltica yasasindaki kosullar var. Asagidaki kriterler listesinden gerekcelerinizi detaylandirabilirsiniz.

https://ilticahaberleri.com/wp-content/uploads/2018/01/Almanyada-iltica-Süreci-Koruma-hükümlerinin-dayandığı-yasa-maddeleri_Türkce-4.pdf

Bu maddelerden sizin icin de gecerli olanlari isaretleyin ve onlari, olaylari ve bu olaylarin delilleriyle
aciklayin.

Cevapla
Selime Ekim 10, 2018 at 10:54 am

Meraba ben mardin nusaybinde yasiyorum nusaybinde 2 yil sokaga cikma yasagi oldu butun evlerimis yikildi insanlarimiz olduruldu 2 yil evlerimizden cikamadik sokaga cikma yasagi kaldirildi ama kürt oldugumuzdan halen polislerin gozu uzerimizde istedikleri zaman evlerimize baski yapip bizi goturebiliyor veya yolda kendi ana dilimizi kurtce konusunca durdurup kimlik alip tehtit ediyorlar kanadaya iltica etsek kabul olurmuyuz can sagligimiz guvende degil burada

Cevapla
Editör Ekim 25, 2018 at 12:49 am

Basvurunuzun kabulü muhtemeldir.

Cevapla
ulaş Ekim 22, 2018 at 8:31 pm

slmlar benim ailemin maddi durumu gayet iyi ben eşim ve 3 çocugum ile isviçreye gitmeyi düşünüyorum ben aleviyim eşim kürt sunabileceğimiz evrak lar ise ben cem evi ve şahkulu derneklerine üyeyim ve eşim ile hdp ye üyelik için başvuru yaptık çocuklarım 8 6 ve 1 yaşında iltica başvurusunda bulunsam kabul olma ihtimali nedir

Cevapla
Editör Kasım 2, 2018 at 3:32 am

Aidiyet + kimliginiz nedeniyle size karsi yapilmis insan haklari ihlalleri = iltica kabulü diye kabaca formüle edilebilir tek basina kimliksel aidiyet yeterli degildir.

Cevapla
Ulaş Kasım 11, 2018 at 3:02 pm

Slm öncelikle ilk cevap için teşekkürler ama benim net durumum da eşimin teyzesinin siyasetten tutuklanması aynı dönemde eşimin asker terör olaylarından dolayı okuyamaması dedemin göz altında iken işkence görmesi benim kundaklama olaylarından kamyonunun yakılması var evrak olarak cemvakfında etkinliklere katıldıgıma dair vakfın mühürlü imzalı belgesi şu şu dönemde diye cem vakfı bagış makbuzlarım. HDP bagış makbuzlarım parti etkinliklerinde ki fotoları ve de en son partiden beni sivil polislerin aradaşı a dair belge şu kişi büromuzda aranmıştır diye bir belgem var sorun şu beni arıyorlar ama GBT de aramıyorum herşeye rağmen ben ailemi alıp bir Avrupa ülkesine gitmeyi düşünüyorum

Cevapla
admin Aralık 6, 2018 at 1:36 pm

Merhabalar,

İlticanız ile ilgili devlet ve toplum baskısından bahsedip belgelndirebileceğinizden bahsediyorsunuz.Bu durum iltica açısından önemli. Fakat devlet baskısından bahsedip Tr den normal yollarla havaalanından avrupaya geldiğiniz takdirde hakim size hakkınızda bir problem olsaydı havaalanından çıkamayabilirdiniz diyebililr bu soruya cevap bulmalısınız. Çünkü sosyal bir gruba aidiyetten dolayı elinizde mağduriyetler bulunmakta. Yaşam,özgürlük ve can güvenliğiniz tehdit,tehlike ve risk altındaysa iltica etme hakkınız bulunmaktadır .

https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Editor Kasım 21, 2018 at 8:04 pm

Selamun aleyküm ben su anda Almanya da kaçağım ilticaya başvuru yapıcam ama Türkiye de sicilim temiz hiç bir sorunum yok sadece bir evlilik yaptım ve eski eşimden dolayı sıddet darp tehdıt olaylarım ve mahkemelerim raporlarım var ve buraya ondan kaçmak için geldim sorum şu bu iltica etmem için sebeb mi

Cevapla
admin Kasım 26, 2018 at 5:37 pm

Merhabalar saymış olduğunuz mazeretler iltica için yeterli ve geçerli sebepler değildir iltica için bir aidiyete bağlı mağduriyet olması gerekmektedir aidiyete bağlı bir mazeretiniz bulunmamaktadır saygılarımızla

Cevapla
Ali Kasım 24, 2018 at 10:57 pm

Merhaba
Türkiyede polis sorgusuna ve baskısına maruz kaldım
Hakkımda arama yada tutuklama kararı yok
Schengen isveç Vize alarak yunanistan üzerinden diğer ülkeri dolaşarak tren ve otobüs ile almanya ya geldim
2 yıl önce bulgaristan da bulgaristan vatandaşı türk bayn ile evlilik yaptım
Eşim şuan almanyada ikametgahı var fakat çalışmıyor bende yanında kalıyorum iltica başvurusu yapıcam
Eşim üzerinden herhangi bir hakkım olabilirmi acaba yardımcı olurmusunuz

Cevapla
Editör Kasım 26, 2018 at 3:53 am

Esiniz calismiyorsa ya da calisiyor ancak yeterli geliri yoksa sizinle oturum yasasi uyarinca aile birlesimi oolmaz ancak iltica basvurusu yapabilirsiniz.

Cevapla
kadriye Kasım 27, 2018 at 9:44 pm

merhaba,
yeni zelanda iltica kriterleri hakkında sitenizde herhangi bir bilgiye ulaşamadım. Acaba bununla ilgili bilgi nereden bulabilirim. Dernek başkanlığı nedeniyle gözaltı alındım ve 10 ay tutuklu kaldım, mahkeme hala devam ediyor. eşim ve oğlum ile yeni zelandaya iltica etsek başvurumuz kabul olur mu
iyi çalışmalar

Cevapla
admin Aralık 5, 2018 at 6:08 pm

Merhabalar,

İltica mülakatları dünya genelinde aynı prosedur ile yürütülmektedir. Neden Yeni Zelanda’ya geldiniz ve neden kendi ülkenize geri dönemezsiniz?
bu sorulara cevap vermek için lütfen aşağıdaki linkleri okuyunuz:
https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Serkan Aralık 6, 2018 at 10:54 pm

Merhabalar
Ben 18 yaşındayım
Benim hakkımda Terör örgütü propaganda yapmaktan ve üyelikten dosya açıldı
Ve Devlet tarafından psikolojik baskı görüyorum.
Siyasi iltica hakkım varmıdır?
Cevabınızı bekliyorum Teşekkürler.

Cevapla
admin Aralık 7, 2018 at 5:25 pm

Merhabalar
Hakkında siyasi koğuşturma bulananların sığınma hakkı bulunmaktadır. İddia edilen suçlarla ilgili somut bilgi ve belgeleriniz varsa, ilticanız değerlendirmeye alınabilir. Bununla ilgili iltica mülakat stratejileri adlı makaleyi okuyabilirsiniz. İşlemşerinizi bir avukatla yapmanızı tavsiye ederiz.

Cevapla
Can Ocak 18, 2019 at 2:02 am

Çok farklı bir konu!!!
Evli bir insan eşinden ayrı iltica edebilir mi?Ateist olduğum için toplum tarafından dışlanıyorum,çok fazla işten dahi atıldım.Eşimle de büyük sorunlarım var(çocuğum yok) ancak sadece boşanmak davası açmak 6.500-10.000tl diğer danışma,dilekçe,dava,ileride dava uzama masrafları hariç.Ek olarak tedbir nafakası,yoksulluk nafakası ödemeye mahkum edileceğim hem de ömür boyu.Ödemezsem hapse gireceğim.Cuma namazına gitmediğim,oruç tutmadığım için işsiz kalmak,saldırıya uğramak,dışlanmak ve yanlış kişiyle evlendim diye ya ömür boyu ona çalışmak ya da hapse girmek insan haklarına aykırı değil mi?

Cevapla
Editör Mart 5, 2019 at 4:17 am

Esinizden ayrilabiliyorsaniz herhangi bir hak ihlali yok ama inancinizdan dolayi genel olarak sorunlar yasiyorsaniz o ayri bir durum.

Cevapla
Gul Ocak 20, 2019 at 2:39 am

Merhaba Ben suanda dublindeyim ve 4 ay oldu kacak durumundayim.buraya turist olarak geldim..Ben Kurt vatandasiyim ve ismimde zaten Kurt ismi.iltica etmek için basvuracagim..malum turkiyede Kurt vatamdaslara uygulanan durumlar ortada. Benim babam ve ablamda hdp de uyeler.fakat elimde hic belgem yok.kimlik ve passport ve buna ragmen benim ilticam Kabul olurmu sizde??

Cevapla
Editör Mart 14, 2019 at 1:32 am

Direkt sizin sahsinizla alakali yasadiginiz insan haklari magduriyetleriyle ve ülkenize dönmeniz halinde karsilacaginiz risklerle alakali bu ikisi sizde varsa ilticaniza kabul verilir yoksa red.

Cevapla
Hesen Ocak 20, 2019 at 10:02 pm

Merhabalar,
Hayat beni deist yaptı. Ve öyleyim de. Çalıştığım (devlet) kurumda bunu söyleme gafletinde bulundum. Başıma gelmeyen kalmadı. Önce iş arkadaşlarımdan sözlü ve fiziksel şiddet, sonra aradıkları polisin gelen memurlarının beni döverek sözde ifademi alması, sonra beni serbest bıraktıktan bir hafta sonra yine aynı nedenle ama bu defa evden olmak suretiyle, bir gece gözaltına alıp şiddet uygulamaları… Bir hafta sonraki “ifade alma” işleminde anlıyorum ki hangi derneğe üyeyim, hangi sivil toplum kurumuna üyeyim araştırılmış ve topun ağzına konmuşum. Ailem ve kendi adıma korkuyorum. Avukata danıştım gözaltı ve soruşturmayla ilgili herhangi bir rapor ya da belge alamadı. İltica seçeneğini düşünüyorum, ne yapacağımı da bilmiyorum. Botlar, kayıp hayatlar vs düşündüğümde nefesimn daralıyor. Ne yapmalıyım? İltica etme fırsatı bulursam kabul olur mu?

Cevapla
Editör Şubat 20, 2019 at 2:51 am

iltica gerekceleriniz var ancak sunumunuzu asagidaki formatta haizlamanizda fayda var;
https://ilticahaberleri.com/mulakata-nasil-hazirlanabilirsiniz/
https://ilticahaberleri.com/iltica-degerlendirme-kriter-listesi/

Cevapla
boşver Şubat 6, 2019 at 11:22 pm

Anlaşılan çok taraflısınız. Bazı sorulara cevap verip bazılarına vermiyorsunuz. Çünkü siz de aynı TÜrkiyedeki o diktatörün benzerisiniz. Bizdense yardımcı ol, değilse yardımcı olma. AB sizin gibileri kabul edip sonunda batacak, sonra insan hakları ve normlarını nerede yıktık diye düşündüklerinde siz bie kendinizi düşünün.

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 2:59 am

Ne alaka herkesin sorusuna cevap yazdim ben. 🙂

Cevapla
Ali Haziran 14, 2019 at 8:27 am

Selamlar. Benim Asyabank da gider senedim vardi devlet bankaya el koyunca benim paramda gitti. Suan Annem den kalan bir eviminiz var baya pahali bir ev 5 kardesiz 2 abim beni tehdit ediyorlar.evi satacagiz gel imza at Ama bana para vermiceklermis benim fetocu oldugumu ve imza atmazsam noterde beni sikayet edeceklerini soyluyorlar. Sizce almanya veya norvece gitsem ilticam Kabul olurmu ? Elimde belgemde var hisse senedimin

Cevapla
Roniya ugur Temmuz 28, 2019 at 8:48 pm

Merhaba benim eski eşim iki kişiyi bıçaklayarak öldürdü öldürdüğü insanlar kürt kişilerdi o ceza evindeyken ben boşanma davası açtım kabul etmedi hakim gıyabında karar verdi ve boşandık bir süre sonra evlilik yaptım eşim kürt eski eşim 2 senedir üç ayda bir haftalık izinlerle dışarı çıkıyor bu süreçte beni ve eşimi soruşturup adresimi bulma bana eşime ve çocuklarıma zarar verme girişimi içerisinde 1 yıl sonra tamamen özgür olacak ve ben bu korkuyla yasayamiyorum fransaya irtica etmeyi düşünüyoruz kabul alabilirmiyiz kanıtlarımız var

Cevapla
editor_dr Ağustos 8, 2019 at 2:41 pm

can güvenliğiniz tehdit ve tehlike altında olduğunu delillendirebilirseniz ilticanız kabul edilebilir.

Cevapla
Mehmet Ağustos 23, 2019 at 7:38 am

Merhaba…
Gaziantep’de yaşıyorum. Kürt ve aleviyim.
Bildiğiniz gibi yaşadığım şehir Suriye sınırında ve bir çok olaya gebe. Yaşadığım şehirde daha önceleri bir çok terör olayı oldu bu yüzden bir kürt olarak insanlar tarafından ön yargıya maruz kalıyorum. Kimliğimi açıklamada, iş bulmada, insanlarla bu konularda iletişim kurmada sıkıntı yaşıyorum.
Çevremdeki insanların kürtler hakkında yorumları, aşağılayıcı cümleleri beni çok rahatsız ediyor, bazen benim kürt olduğumu bilmelerine rağmen bu tarz cümleler bilerek kuruluyor.
Bu tabi olayın bir yüzü diğer yüzü de alevi olmam. Alevilik hakkında insanların farklı yönlendirmelerle nasıl yanlış düşüncelere sahip olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur.
Bu şartlarda özellikle İngiltere ye gitsem sığınma hakkım olur mu?
Teşekkür ederim…

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 9:50 pm

MErhabalar, şansınızı deneyebilirsiniz bu konuda ikinci mülakat soruları nelerdir nelere dikkat edilmeli isimli videomuzu izleyebilirsiniz.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla
spas Ağustos 25, 2019 at 12:55 pm

merhaba elimde 50-60 adet siyasi çalışma yaptığımı kanıtlar nitelikte fotoğraflar var. Bu fotoğrafların hepsine ayrı ayrı bakarlar mı? Yada hepsini değil de bir kısmını mı göndermek doğru olur? Ve cok ciddi tehditler olmasada bir kaç whatsapp yazışması var Fransa’dayım iltica şansım nedir teşekkürler. aynı zamanda kürdüm.

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 4:57 pm

Merhabalar şansınızı deneyebilirsiniz.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla