Almanya Genel Almanya Mevzuat Gündem

Schengen Vizesi’nin Uzatılmasında İstisnai Haller Nelerdir?

Schengen Vizesi, Avrupa’da Schengen Anlaşması’na imza koymuş 26 ülkede kısa süreli oturma ve dolaşma izni sağlayan bir vizedir.

Schengen Ülkeleri,

Avusturya, Belçika, Çekya, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Letonya, Liechtenstein, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç ve İsviçre’dir.

 

Schengen Vizesi bu ülkelerde, 180 gün içinde turizm, ticaret vs. sebeplerle yapılacak kısa süreli oturumlara imkan sağlar. Alınan vizede kalınabilecek süre ayrıca belirtilir. Vizenin alındığı tarihten itibaren 180 gün içinde 10,30,45 gün gibi sürelerle Schengen ülkelerinde konaklanabilir. Kişi vizede belirtilen oturma süresini bir defada kullanabileceği gibi 180 gün içinde birden fazla kez bu ülkelere giriş yapabilir. Ancak vizenin alınışından itibaren 180 gün içinde kullanılmayan oturum hakları yanar ve yeniden vize başvurusu yapmak zorunlu hale gelir. Schengen Vizesi ile 180 gün içinde en fazla 90 gün oturma ve dolaşma hakkı elde edilebilir.

Ancak bazı istisnai durumlarda bulunulan ülkenin ilgili makamları, Schengen Vizesi’nin süresini uzatma yetkisine (Schengen anlaşmasının 33. maddesi uyarınca -Visakodex/ Artikel 33-) sahiptir.

Bu durumlar şunlardır:

  1. Vize sahibi olarak Schengen ülkelerinden birinde bulunan kişinin döneceği ülkede savaş, soykırım, iç savaş, insan haklarına aykırı uygulamalar vs. gibi hayati tehlike doğuracak durumların ortaya çıkması ya da ülkesine geri dönmesi halinde kişinin güvenliğinin tehlikeye girmesi durumu.
  2. Kişinin bulunduğu ülkede  aldığı vize süresinden daha uzun bulunmasını mecburi kılan, yetkili makamlar tarafından kabul görecek kişisel bir sebebinin olması durumu. (hastalık, sakatlık vs. gibi)

Yukarıdaki gerekçelerden birine sahip olan kişinin yasal vize süresi dolmadan yetkili makamlara başvurarak oturma izninin uzatılmasını talep etmiş olması gerekir. Kişi hiçbir şekilde yasal vize süresini izinsiz olarak aşma hakkına sahip değildir.

Benzer İçerikler

Peker: Kaldığım otel ifşa odu, videolar belki gecikebilir

admin

Ağır Ceza Hâkimi Buket Demirel evinde ölü bulundu

admin

Bahçeli NATO’ya rest çekti: Türkiye’nin kuyusunu kazıyorlar

admin

19 yorumlar

Cebrail Ocak 10, 2018 at 2:13 am

Mrb ben schengen visesi ile finlandiya uzerinden fransaya geldim vizemin günü bittiginde fransaya iltica talebinde bulundum. Fransada dubline takıldım. Ve fransada kalmak istiyorum. Durum ne olur sizce rica etsem bilgilendirebilir misiniz?

Cevapla
Manager Manager Ocak 17, 2018 at 2:12 am

Merhaba,vizenizin hangi Schengen ülkesine ait olduğu konusunda yazmanız halinde daha aydınlatıcı bilgi sunulacaktır. Vize bitiş tarihinden itibaren 6 ay geçmesi halinde Dublin uygulanmamaktadır. Dolayısıyla siz Finlandiya’dan geldiğinize dair delilleri sunduğunuzdan dolayı Dublin’e imza atan ülkelerden olan Finlandiya, güvenli bir ülke olduğu için Finlandiya’ya Dublin uygulanacaktır. İnsani nedenlerden dolayı örneğin sağlık problemi gibi ikna edici belge ve raporlarınız varsa Dublin uygulanmayabilir. Tarafınıza Dublin tebligatı yapıldıktan sonra alanında uzman bir avukat ve sağlık raporları vb belgelerle süreci 6 aylık süre zarfında yönetebilirseniz Avukat dava zamanaşımına bağlı olarak davayı düşürebilecek ve Fransa’da kalma durumunuz söz konusu olabilecektir.

Cevapla
cebrail Mart 1, 2018 at 8:52 am

Merhaba. Finlandiya schengen vizesi ile fransaya geldim.ama finlandiyaya ayak bile basmadim. fransaya iltica talebinde bulundum siyasi sorunlarimdan dolayi suan dublin prosodoru uygaliniyor. Her yardimi veriyorlar ama ofpra dosyasi vermediler. 2 ay oldu finlandiyadan beni isteyip istemedigine dair bir mektup bekliyoruz ama halen gelmedi. Bu durumda ne yapmaliyiz. Ben fransada kalmak istiyorum.!
Ofpra dosyasini almak icin ne yapabiliriz? Tesekkur ediyorum.

Cevapla
cebrail Şubat 28, 2018 at 10:45 pm

Merhaba. Finlandiya schengen vizesi ile fransaya geldim.fransaya iltica talebinde bulundum siyasi sorunlarimdan dolayi suan dublin prosodoru uygaliniyor. Her yardimi veriyorlar ama ofpra dosyasi vermediler. 2 ay oldu finlandiyadan beni isteyip istemedigine dair bir mektup bekliyoruz ama halen gelmedi. Bu durumda ne yapmaliyiz. Ben fransada kalmak istiyorum.!
Ofpra dosyasini almak icin ne yapabiliriz? Tesekkur ediyorum.

Cevapla
Editör Mart 2, 2018 at 4:36 am

Merhabalar, Dublin prosedürü ile ilgili sorulariniza cevap verebiliriz ama Fransadaki Sosyal Yardim konularina hakim degilim. Dublin ile ilgili sorunuza gelince suan zaten Dubin süreci icerisindesiniz, dolaysiyla sizin icin ihtimaller;
a-Dediginiz gibi Finlandiya’nin olumsuz cevap vermesi,
b-Sizin süreci uzatmaniz, yavaslatmaniz;
c-Iyi bir avukat ile gecerli nedenler üzerinden iptal ettirmeye calismaniz;
d-Dublin sürecini düserecek süreyi bekelemeniz vb.
ihtimaller bulunmaktadir.
Detayli icerik icin Dublin klasörüne bir göz atabilirsiniz; https://ilticahaberleri.com/category/dublin/

Cevapla
cebrail Şubat 28, 2018 at 10:47 pm

Merhaba. Finlandiya schengen vizesi ile fransaya geldim.ama finlandiyaya ayak bile basmadim. fransaya iltica talebinde bulundum siyasi sorunlarimdan dolayi suan dublin prosodoru uygaliniyor. Her yardimi veriyorlar ama ofpra dosyasi vermediler. 2 ay oldu finlandiyadan beni isteyip istemedigine dair bir mektup bekliyoruz ama halen gelmedi. Bu durumda ne yapmaliyiz. Ben fransada kalmak istiyorum.!
Ofpra dosyasini almak icin ne yapabiliriz? Tesekkur ediyorum.

Cevapla
ceprail Mart 21, 2018 at 8:32 pm

emeginize saglik tesekkur ediyorum. kolay gelsin.

Cevapla
Editör Mart 22, 2018 at 1:26 am

Tesekkürler

Cevapla
Belirsiz Eylül 19, 2018 at 4:09 am

Sonuc ne oldu bende ayni yollardan geciyorum

Cevapla
Damla Eylül 28, 2018 at 5:02 pm

Erasmus programıyla Polonyaya geldim ama vize bitiş tarihimden sonra da sınavlar var ne yapabilirim?

Cevapla
Editör Eylül 29, 2018 at 1:24 am

Belediye’ye gidin durumu aciklayin vizenizi uzatirlar.

Cevapla
Ahmet Ekim 17, 2018 at 11:55 am

İyi günler. Ben Polonya D tipi vize ile Fransa’ya geldim. Annem 4 yıldır Fransa’da yaşıyor. Bende Fransa’da yaşamaya karar verdim. Sizce bu nasıl mümkün olabilir

Cevapla
Editör Kasım 2, 2018 at 4:40 am

1- Yasiniz kac? 18’den kücükseniz zaten sizin islemlerinizden Fransa mesuldür.

2- Vizelerin Dubline etkisi Vize bitis tarihinden 6 ay sonra düsüyor.

3- Annenizin Fransa’da ikametli olmasi Mahkeme’de Dublini düsürmeniz icin bir gerekce olabilir.

Cevapla
Burcu Mart 1, 2019 at 11:18 am

Merhaba,

Ben Almanya’da Schengen vizesi ile 3 aylik ücretsiz staj yapiyorum.Isverenim beni ise almak istiyor, D tipi vizeyde basvurmak istiyoruz, vizeye Almanya’dan basvurmanin bir yolu var midir?

Cevapla
Editör Mart 5, 2019 at 3:46 am

Yabancilar dairesine gidip vizenizi uzatmalarini isteyebilirsiniz; sebep olarak is konusunu söylerseniz vizenin türünü de degistirebilirler.

Cevapla
Betül Mart 12, 2019 at 11:43 pm

Merhaba annem Almanya’ya yanıma gelecek. Bir aylık vize veriyorlar hatta daha az bile olabilir biz daha fazla kalmasını istiyoruz iki ay gibi buraya geldikten sonra yine yabancılar dairesine gidip artırabilir miyiz bir sıkıntısı olur mu daha sonrası için de

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 5:56 pm

Yanınıza geldikten sonra vize uzatma imkanı mevcuttur.
aşağıdaki makaleye bakmanız önerilir.
https://ilticahaberleri.com/vize-uzatimi-ile-dublini-lehine-cevirme-2/

Cevapla
Çareara Nisan 23, 2019 at 1:06 pm

Merhaba, belediyeden alınmış davet mektubu ve garantörlük ile vize çıkmış, almanyaya vizeyle gelmiş birinin iltica ettigindeki masraflari garantore yükleniyor. Bunu iptal etmek icin ne yapilabilir? Garantör olan kişinin sınırsız oturum izni bundan etkilenir mi? Bu konuda detaylı bilgi almak icin ne yapılabilir?

Cevapla
editor_dr Nisan 25, 2019 at 8:37 pm

Almanya İkamet Kanunu Madde 68.
Geçim Masrafları Taahhüdü
(1) Yabancılar dairesi veya bir dış temsilciliğe karşı bir yabancının geçim masraflarını karşılamayı taahhüt eden kişi, konut temini, hastalık ve bakıma muhtaçlık halinde sağlanan yardımlar da dahil olmak üzere yabancının geçimi için kamu tarafından yapılan tüm harcamaları, bu harcamalar yabancının yasal bir talep hakkına dayanmış olsa dahi, geri ödemek zorundadır. Prim ödemesine istinat eden harcamalar iade edilmez.

Bu konu hakkında aşağıdaki makale Almanca bilen biriyle irdelenerek okunmalı.
https://fluechtlingspaten-syrien.de/endet-die-verpflichtungserklaerung-mit-der-asylanerkennung/

Cevapla