Dublin Gündem Yorum Köşesi

İltica Sürecinde Neden Dublin Anlaşmasına Mutlaka Dikkat Edilmelidir.

Dublin anlaşması 28 AB ülkesi (Şengen Ülkeleri) arasında iltica süreci başvuru şartları mülteci, sığınmacı ve göçmen hakları ve bunların geri iadeleri ile ilgili bir anlaşma olup, iltica edenler bu anlasmanın kurallarına uymak mecburiyetinde dir. 2017 yılı itibari ile Dublin 3 yürürlükte olup ve halen iltica işlemleri Dublin 3’e göre yapılmaktadır.

Herhangi bir Avrupa ülkesine iltica eden mülteci-sığınmacı Şengen vizesi ile geldi ise Dublin 3’e göre  Şengen vizesini veren ülke iltica edenden sorumludur.

Örneğin : Almanya’ya iltica etmiş bir mültecinin şayet Fransa Şengen vizesi varsa Almanya kendisine iltica eden mülteciyi – sığınmacıyı Fransa’ya iade edebilir. İltica süreci Fransa’da devam eder.

Benzer İçerikler

Çocukların ikamet Hakkı

Editör

Türkiye’de otomobil almak artık hayal oldu: 4 yılda fiyatlar yüzde 200 arttı

admin

Vasıflı Yabancılar için Çalısma Amaçlı Oturma izni

Editör

70 yorumlar

Yalnız Muhalif Temmuz 20, 2017 at 10:59 pm

Kesinlikle dogru. Bugün Italya vizesi oldugu halde Almanya da mülteci olan bir Azerbaycanli nin Italya’ya iade edildigini ögrendim. Italya’da siginma islemlerinin daha rahat yürütüldügünü duymustum.

Cevapla
Herkul Ağustos 30, 2017 at 5:21 am

Bu kuraldan Yunanistan için istisna vardır. Yunanistan’a iltica başvurusunda bulunan bir kişi işlemlerinin diğer Avrupa ülkelerinde devam ettirilmesini isteyebilir.

Cevapla
Ozlem Mart 14, 2018 at 10:33 pm

Merhaba! Evliyim ıkı çocuğum var hollanda vızesı ıle fransa da ıltıca ettık fransaya gelırkem hollanda ıle baglantımz olmadı yanı oraya gırıs cıkıs yapmadık ve Fransa da esımın vızesı cıktı bıze hollanda sorumlu ülke olabılır sızı gerı ısteyebılır dedıler acaba bızı ıster mi hollanda insallah ıstemez

Cevapla
birgaripyolcu Mayıs 30, 2018 at 1:59 pm

Fransanin sartlari nasil bilgi verebilir misiniz?

Cevapla
Editör Haziran 1, 2018 at 3:50 am

Almanya’ya benzer denilebilir.

Cevapla
Aylin Mayıs 15, 2018 at 7:59 am

Merhaba, Benimde durumum aynı. Durumunuzda bir gelişme oldu mu? Bilgi verebilir misiniz?

Cevapla
Editör Mayıs 16, 2018 at 10:11 pm

Nisanlinizin basvurusuna kabul verilirse aile birlesimiyle sizi yanina aldirabilir, hayir bu durumda Almanca ögrenmeniz gerekmiyor. Bu sadece Normal prosedürdeki aile birlesiminde gecerli, iltica prosedüründe degil.

Cevapla
Sinan Şubat 15, 2019 at 7:07 pm

Merhaba yunanistanda devre mülk alsam bu sayede Shenzhen vizede alıp Almanya’ya iltica etsem Yunanistan’a geri günderirlermi ? bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

Cevapla
admin Mart 29, 2019 at 5:26 pm Cevapla
yusuf Haziran 10, 2018 at 5:20 am

Merhaba ben yunanistan schegen vizesi ile yunanistana hiç ayak basmadan isveçe gelip iltica başvurusunda bulundum lakin daha sonra bana randevu tarıhı verdiler ve görüşmede bana size sadece ön bilgilendirme yapacagız dediler. Şöyle ki yunanistan vizesi aldığım için dosyalarımı önce yunanistana yollayacaklar eger ki yunanistan beni kabul ederse yunanistana göndereleceğim. Beni yunanistan kabul eder mi ? Ya da bana bir fikir ve düşüncelerinizi anlatır mısınız ? tesekkur ederim

Cevapla
admin Haziran 12, 2018 at 10:22 am

Merhaba,
Yunanistan ın mülteci fazlası bulunduğundan dolayı AB schengen ülkeleri arası mülteci kotası gereği kabul etmeyebilir. Ancak bu durum Yunanistan ın sorumluluğunu düşürmez çünkü vize bitiş tarihinden itibaren 180 gün geçse idi Yunanistan ın sorumluluğu düşerdi İsveç kabul ederdi. Ancak siz kuvvetli delillerden olan Yunan vizeli pasaportunuzu verdiğinizden dolayı ‘buyrun bana Yunanistan a Dublin uygulayın’ demiş oldunuz. Yunanistan ın vereceği cevaba bağlısınız. Yunanistan 8 hafta içerisinde kabul cevabı verebilir, red cevabı verebilir veya cevapsız bırakabilir. Gelen evrağa göre hareket etmek gerekir. Eğer 8 hafta içerisinde cevap gelmez ise 8 hafta bittikten sonra Yunanistan ın sorumluluğu 6 ay daha devam etmektedir. Yani Dublin bildirim tarihinden itibaren 2+6 toplam 8 aya ihtiyacınız var dublin düşmesi için. 1.yol cevabı bekleyip ona göre hareket etmek. 2.yol ilticanızı çekersiniz schengen dışı ülkelere gidersiniz ve Yunanistan vize tarihi bitiminden 180 gün geçmesini beklersiniz yada gelmek istediğiniz schengen ülkesi vizesini alırsınız.

https://ilticahaberleri.com/dublin-anlasmasina-dikkat/
https://ilticahaberleri.com/dublin-iii-anlasmasina-gore-zaman-asimi-sureleri/
https://ilticahaberleri.com/almanya-iltica-ikinci-mulakat-islemleri/
https://www.youtube.com/watch?v=JS777KEV-oM
NOT: Schengen ülkelerinin tamamında mülakatlar Almanya ile aynı şekilde yürümektedir.

Cevapla
Gurbet Temmuz 27, 2018 at 3:10 am

Merhabalar
Esim almanyada ilticaya basvurdu suan surecte.
Bende vizem olmadigi icin iki cocugumla giris yapamiyorum. Ispanya uzerinden ilticaya basvurucam cocuklarimla birlikte. Esimin almanyada olusundan dolayi ispanya bizi almanyaya gonderir mi ?
tesekurler

Cevapla
admin Temmuz 27, 2018 at 8:49 am

2 aile üyeleri farklı shengen ülkesindeise aile çoğunlu neredeyse aile o ülkede birleştirilir.2 kural aile yaş büyüğü neredeyse orada birleştirirlir.3 tavsiyemiz önce çocukları ilk önce çocukları aile büyüğünün yanına gönderinşiz çocuklatr 18 yaş altı olduğu için ispanyaya gönderilmeyecektir çocukların işlemi tamamlandıktan sonraispanyada eş aile birleşim de bulunabilir yada daha sonra gelip almanyaya aile çoğun luğu almanyada sağlandığından dolayı almayaya iltica edebilir.
Madde 9
Uluslararası koruma sahibi olan aile üyeleri
Ailenin daha önce menşei ülkesinde oluşup oluşmadığına bakılmaksızın, bir Üye Devlet’te
bir uluslararası koruma basvurusu neticesinde ikamet etmesine izin verilen bir aile üyesi
olduğunda, ilticasi kabul edilmis akrabanin bulundugu Üye Devlet bu başvuruyu incelemekle
yükümlüdür; ilgili kişilerin yazılı olarak bunu dile getirmesi şartıyla.
Madde 10
Uluslararası koruma başvurusunda bulunan aile bireyleri
Başvuru sahibi baska bir Üye Devlet’te iltica basvurusu yapmis, başvurusu hakkinda henüz bir
ilk karara varilmamis bir aile üyesi bulunuyorsa; iltica basvurusu yapilan bu Üye Devlet iltica
başvurusunu incelemekle yükümlüdür; ilgili kişiler arzularını yazılı olarak ifade etmeleri
gerekmektedir.
Madde 11
Aile Prosedürü
Birden fazla aile üyesi ve / veya küçük evli olmayan kardeş, eş zamanlı olarak ayni ülkeye ya
da sorumlu üye devletin belirlenmesi procedürlerini saglayacak kadar yeterli yakin tarihlerde
farkli üye ülekelere iltica basvuru yaptigi durumlarda sorumlu devletin belirlenmesinde
asagidaki kriterler uygulanacaktir;
a) tüm aile fertlerinin ve / veya küçük evlenmemiş kardeşlerin uluslararası korunma
başvurularını inceleme sorumluluğu, kriterlere göre aile fertlerinden cogunlugunun
bulundugu Üye Devlete aittir.
b) bu olmadigi durumlarda aile fertlerinden en yasli olanin bulundugu üye Devlet
kişilerin başvurularını incelemekle yükümlüdür.

detay aşagıdaki linkltedir
https://ilticahaberleri.com/dublin-iii-turkce-ceviri-tam-metin/

Cevapla
Sıla Ağustos 6, 2018 at 4:08 pm

Merhabalar öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim şimdiden. Önceki yorumlarda da dublin in düşmesi için 180 gün demişsiniz birazcık açanısınız? Mesela benim Polonya vizem var ama Polonya kabul etmiyor ne önerir siniz?

Cevapla
admin Ağustos 12, 2018 at 9:43 pm

Merhabalar Polonya’da iltica kabul etmekte fakat iltica işlemleri biraz uzun süre bilmektedir fakat vizeniz bittikten sonra Altay geçerse Dupin düşer ya da iltica ettiğinizde Dublin çıkarsa avukat marifetiyle altı aylık süre geçirmeniz gerekmektedir sıkça Sorulan SORULAR da Dublin süresi ile ilgili detaylı makalemiz bulunmaktadır burayı okumanızı tavsiye ederiz iltica edeceğinizi ülkeyi seçerken vizenizi o ülkeye göre çevirmeniz de başka bir yöntemdir yani bir denizci tipi ise örneğin Almanya’da biz NEC 90 güne kadar bu çevre uzatarak da birinden kurtulma yöntemlerinden bir tanesidir saygılar

Cevapla
Fakir Ağustos 7, 2018 at 9:27 am

Sevgili ADmin benim Polonya vizem var hoolanda aktarmalı Polonya bilet ile hollandada iltica etsem Polonya ya gönderilir miyim teşekkürler

Cevapla
admin Ağustos 12, 2018 at 9:30 pm

Merhabalar mevcut durumda polanya gönderebilirsiniz göndermemek için önce Polonya’da vizemizi yap o Hollanda vizesini çevirdiniz ya da Hollanda’da oto adamız ondan sonra iltica ediniz aksi taktirde ilticatiniz taktirde sizi polanya gönderebilirler saygılarımızla

Cevapla
Rıfat Ocak 15, 2019 at 1:23 am

Türkçe’yi kıyma makinasından geçirmişsin.

Cevapla
Ali rahmi Ağustos 21, 2018 at 4:15 am

Admin iyi günler Yunanistan oturumu aldım Avrupa’da oturumun süresi bittikten sonrane kadar kaçak kalsam ve ne zaman başka ülkeye iltica edebilirim.

Cevapla
Ali rahmi Ağustos 21, 2018 at 4:16 am

Admin iyi günler

Yunanistan oturumu aldım Avrupa’da oturumun süresi bittikten sonrane kadar kaçak kalsam ve ne zaman başka ülkeye iltica edebilirim.

Cevapla
Burhan Ağustos 21, 2018 at 4:13 pm

Selm ben burhan ben almanyadan giris yaptim esim isvricreden giris yapti sunanda bana dublini uyguluyup almanya gitmem karari aldilar cocugumlan isim burda kalacak ayle birlesimini kabul etmediler ben ne yapa bilirim adminim

Cevapla
Editör Eylül 9, 2018 at 1:28 am

sorunuzu anlayamadim tekrar detaylandirarak yazabilir misiniz? Siz nerdesiniz, einiz nerde? Net degil.

Cevapla
ufuk Ağustos 23, 2018 at 5:13 pm

merhaba ben yunanistana iltica ettim bugun 7 gunum ve hayla tutukluyum turkiyenin degimi ile nezaretteyim ve biz evrak imzalatim 3 ay yunanistanda serbes dolasim haki vericeklerini soylediler peki ben almanya gidip surecimin orda devam etmesini istiyorum diye bilirmiyim beni almanyay gonderirlermi buraya hergun abartisiz 500 1000 kisi pakistanli bangadesli insanlar geliyor ve ben burda daha nekadar kalirim

Cevapla
Editör Eylül 9, 2018 at 1:52 am

Nezaretten cikarirlar diger Schengen ülkelerine gecisinize izin verilmeyebilir ama baska ülkelere iltica hakkiniz var.

Cevapla
ceren Eylül 22, 2018 at 6:19 pm

merhaba benim esim 6agustos 2018 te yunanistana iltica etti su an orda cezaevinde tutuluyor.ben 25 yildir almanyada yasiyorum süresiz oturumum var.esimi almanyaya getirebilmem icin nasil bir yol izlemem gerekiyor bana yardimci olursaniz sevinirim. bu arada 2016 yilinda evlendik

Cevapla
Editör Eylül 26, 2018 at 10:22 pm

Dublin geregi Almanya’ya göndermeleri gerekiyor. Esinin Almanya’da oturum sahibi oldugunu belirtip Dublin uygulanmasini istemesi gerekiyor. Oradaki Avukat araciligiyla 6-7 ay sürebilir.

Cevapla
Tayfun Mayıs 18, 2019 at 6:06 am

Benim durumum da sizin gibi.

Cevapla
Erkan Ağustos 18, 2019 at 1:11 am

Merhaba ben 30 günlük italya schengen vizesi ile italya-roma ya inip ordan karayolu ile almanyaya geçtim ve vize sürem bitti iltica edeceğim süreç olarak neler bekliyor beni

Cevapla
Sevda Eylül 27, 2018 at 11:17 pm

Merhaba

Aile uyelerim iltica surecindeyken vize almam da sikinti olur mu?

Cevapla
Cahangir Ekim 17, 2018 at 3:17 pm

Selam admin ben polonya d vizam var ben parmak izi vermedim hic bir yerde ne konsoloslukda nede gomrukde amma pasaport biometrik ben iltica edersem benim hangi ulkeden viza aldım belli olurmu lutfen yanit verirseniz memnun olurum

Cevapla
Editör Kasım 2, 2018 at 4:37 am

Olur, sistemden görürler.

Cevapla
Murat Sahin Ekim 23, 2018 at 2:14 pm

Benim anlamadığım şey; Yunanistan, iltica etmek isteyenleri neden hapise atıyor? Ben Yunanistan vizemle Almanya’ya geçiş yapıp, Almanya’da iltica talebinde bulunursam; Almanya beni Yunanistan’a gönderip, onlar da hapse mi atacak?

Cevapla
Editör Kasım 2, 2018 at 3:30 am

Siniri illegal gecisten. Siniri illegal gecmediginiz icin Hayir.

Cevapla
Murat Şahin Kasım 3, 2018 at 8:46 pm

Daha önceki bir cevabınızda; bu ülkeler içerisinde bir tek Yunanistan, Dublin dışında tutuluyor diye belirtmiştiniz. Bu nedenle Yunan vizesiyle Almanya iltica talebimin Almanya’da değerlendirilme imkanı var mı acaba?

Cevapla
Mir Muhammed Ekim 30, 2018 at 1:52 am

Selamlar…
Fransa vizesiyle Hollanda’da inip karayoluyla Almanya’ya geçtik. 29 Mart’ta Bochum’da teslim olduk. 17 Nisan’da yol mülakatı mıdır nedir ona girdik. Bize Fransa vizesi sebebiyle Dublin ile ilgili Fransa’dan bilgi isteneceği söylendi. Nihayetinde 15 Haziran’da Dublin kararı çıkmış. 25 Haziran’da bu karar elimize ulaştı. 2 Temmuz’da Dublin kararına itiraz ettik. Bize Fransa’nın Dublin ile ilgili sorumluluğunu kabul ettiğini söylediler. İttiraz etmezsek 1 ay içerisinde Fransa’ya gönderileceğimiz söylendi. Bizde 2 Temmuz’da itiraz ettik. Daha sonra 7 Ağustos’ta tekrar mahkemede itirazımız reddedildi. 7 Ağustos’tan beri bize herhangi bir belge kağıt falan gelmedi. Avukat tuttuk. Bu süre içerisinde avukatımız itirazlarda bulundu. Daha önce 3 aylık sürelerle bize verilen Ausweis’larımız 26 Ekim cuma günü yenilendi ve bize verilen yeni Ausweis’larımız 1 aylık ikamet izni için verilmiş. Bize verilen yeni Ausweis’larımızın üzerinde kırmızı bir çizgi, bir hat var. Sorduğum arkadaşlar birkaç hafta içinde Deport mektubunuz gelebilir dediler. Bu konu hakkında bilgilendirebilir misiniz acaba?
Bir de bizim bebeğimiz burda doğdu. Şuana kadar bebeğimiz için Ausweis vermemişlerdi. Bebeğimiz 4 buçuk aylık. 26 Ekim günü bebeğimiz için de bir aylık Ausweis verdiler. Bebeğimiz için de iltica başvurusu yapmıştık burada.
Bir de ben psikolojik tedavi görüyorum. Türkiye’de polisten işkence gördüm. Hem ev doktorumuzdan hem de psikiyatristten raporlarım var. Psikiyatristin yanında tedavim devam ediyor. Raporlarımı avukatıma verdim. O da mahkemeye sunmuş. Psikiyatristim beni hastaneye yatırması gerektiğini söylüyor. Ben hastanede yatarken, deportumuz çıkarsa, eşim ve bebeğimi ben hazır olmasam bile Fransa’ya yollarlar mı? Bunun örnekleri var mı? Nasıl yapmalıyız? Akrabalarım hastaneye yatarsan, eşin ve çocuğun bizde kalsınlar diyorlar. Bu bize sıkıntı çıkartır mı? Rauthaus’tan izin almak gerekir mi misafirlik için? Sizden rica ediyorum acil bir şekilde bana dönüş yaparsanız çok memnun olacağım.
Bir de bazı arkadaşlar diyor ki, 15 Haziran Dublin kararının üzerinden 6 ayın geçtiği 15 Aralık’ta Dublininiz düşer diyor. Kimisi de mektubun elinize ulaştığı 25 Haziran tarihini baz alıp 25 Aralık”da düşer diyor. Kimisi de itiraz tarihi olan 2 Temmuz’u baz alıp 2 Ocak 2019’da Dublininiz düşer diyor. Sizden ricam hangisi doğru ve ne yapmam konusunda bize de yardımcı olmanız… Allah bu iyiliklerinizin karşılığını hem bu dünyada hem öbür dünyada kat kat versin İnşallah… Lütfen en kısa zamanda dönüş yapın. Saygı ve sevgiyle…

Cevapla
Editör Kasım 1, 2018 at 12:34 am

Hastahaneye yatarsaniz, ailenizi gönderemezler aile bütünlügüne aykiri oldugu icin. Ancak Tedavinize Fransa’da da devam edilebilecegine zaten hüküm verilmis. Eger tedavi altinda oldugunuzu söylediyseniz tabi.

Zorlanmayacaksaniz deneyebilirsiniz ancak bence bu asamadan sonra cok zorlamamali. Sonuc olarak Fransa ve Almanya’nin birbirinden cok farki yok. Fransa’da sosyal güvenceler var.

Bu durum iltica sürecinde düzeltilmesi en zor durum cünkü yasal olarak bir cikis yok, ya da cok dar bir alan. Bir dilekce yazarak Almanya’nin insiyatif almasini isteyebilirsiniz. Üye ülkeler insiyatif alirsalar Dublini uygulamaktan vazgecebilirler.

Cevapla
Omer Ozcan Ekim 30, 2018 at 3:04 pm

Macaristan vizem var ve Almanyaya iltica etmek istiyorum. Ancak bir ay sonrası için 8 günlük slovakya vizem de mevcut. Yani arada 1 aylık bir boşluk var hiçbir vizemin olmadığı. Buna rağmen dublin slovakya bakımından devreye gireilir mi acaba.

Cevapla
Editör Kasım 1, 2018 at 12:19 am

Vizeler sistemde görünüyor. Hangi ülkenin vizesi sonra bitiyorsa ona Dublin talebi gider. Kabul ederlerse Dublin süreci baslamis olur. Mahkemeye basvurabilirsiniz ancak Saglam bir gerekceniz yoksa Dublin gecerli kalir.

Cevapla
umut Kasım 4, 2018 at 11:50 am

sayin admin isvecte parmak izi verdikten sonra mecburen hastaneye yatmak zorunda kaldim. yol mulakati yok sadece beyaz kimlik verdiler. bu durumda iltica basvurusu yapmismi oluyorum. bizi aydinlatrsaniz memnun oluruz. iyi gunler

Cevapla
umut Kasım 4, 2018 at 6:20 pm

admin yardimina ihtiyacim var. lütfen soruyu cevaplarmisin

Cevapla
Mustafa Kasım 18, 2018 at 10:17 pm

Selamlar ben KKTC de kalıyorum ve burdan turist vizesi ile İtalya’ya gidip sonra orda polise teslim olup iltica etmek istiyorum şansım varmıdır acaba cevabınızı bekliyorum teşekkürler

Cevapla
Editör Kasım 27, 2018 at 3:13 am

iltica gerekceniz olup olmadigiyla alakali bir durum bu. Gerekceniz yoksa basvuru yapmamanizi tavsiye ederim.

Cevapla
Hakan Kasım 24, 2018 at 12:03 pm

Merhaba, Esimle burlikte fransa vizesi aldik ve evrak surecinde parmak izi verdik.
Daha sonra direk isvicreye uctuk ve orda da parmak izi verdik.oradan trenle almanya ya geldik. Burada esimin ailesi oldugu icin almanya da irtica etmek istiyorum.
Vizem biteli 15 gun oldu. Acaba almanya bizi feansaya gnderirmi. Bana bilgi verirseniz cok sevinirim. 180 gun beklemelimiyim?

Cevapla
Editör Kasım 26, 2018 at 3:57 am

Her iki ülkeye de Dublin talebi gider kim kabul ederse ki vizesi sonra biten, vizesi olan ülke mesul olur. Ona siz karar vermelisiniz ancak Vizelerin etkisi bitis tarihinden 6 ay sonra düsüyor.

Cevapla
Ahmet Sarı Aralık 4, 2018 at 4:09 am

Merhabalar
Abicim yunanistan’da 18.07.2018 tarihinde parmak izimiz alındı ve bize 1 ay süre verildi iltica etmemiz için.
30.07.2018 tarihinde Almanyaya iltica ederek parmak izi verdik. 13.08.2018 yol mülakatına, 20.08.2018 tarihinde Ana mülakata, 23.08.2018de eksiklik nedeni ile 2. Ana mülakata girdik. Halen kamptayız. Bugün BAMF’a gittik durumla ilgili bilgi almak için.
22.08.2018 de, 24.10.2018 de ve 23.11.2018 de Yunanistana Dublin için yazı yazılmış. Bu son uyarı mektubuymuş.
Bu uyarı mektubunada cevap gelmezse ne olacak? Yazılan sürelerde zamanaşımları mwvcut mu? Ayrıca nasıl bir yol izlememiz lazım?

Cevapla
admin Aralık 5, 2018 at 5:08 pm

Merhabalar,
22.08.2018 tarihi itibari ile 90 günlük Almanya nın sizi Yunanistana iade süreci başlamış oldu. Son talebini de 23.11.2018 de Yunanistan’a yapmış oldu. Yunanistan’ın ise bu tarihten itibaren 60 gün içerisinde size kabul ve red edeceğine dair sorumluluğu başladı. Yunanistan 60 gün içerisinde(23.01.2019 a kadar) red ettiğine dair yazı vermez ise Yunanistan’a gönderilmeyeceksiniz gibi düşünebiliriz fakat Yunanistan’ın 6 ay daha sorumluluğu devam etmektedir. Bu takdirde kesin dublininiz 24.07.2019 da düşecektir. Ancak ilticanız zaten bu süreç içerisinde kabul olursa dublin uygulanmayacaktır demektir. Yinede bir avukata danışmanızı tavsiye ederiz…

Cevapla
Ruslan Aralık 15, 2018 at 8:57 pm

İtalya vizesiylə Norvece iltica etmek istiyorum.Duyfuguma göre İtalya 2 yaşinda çocugu olan aileni kabul etmiyor.Bu na kadar dogru ola bilir?

Cevapla
Editör Ocak 10, 2019 at 12:27 am

uydurma birsey ama biraz alakasi söyle var; Dublin karari ciksa bile eger cocugunuz yaninizdaysa Dublin cocugun aleyhine uygulanamaz maddesi geregi Dublin karari mahkemede bozulabilir.

Cevapla
Ahmet Aralık 24, 2018 at 5:11 am

Mrb kolay gelsin yunanistana kaçak yoldan giriş yapilarak iltica talebinde bulundugunda ve ordan italya almanya yada işvicreye gittiginde tekrar yunanistana gönderirlermi yunanistanda mecburi iltica yapildi bunun icin ne yapmak lazim göndermesinler tekrar yunanistana

Cevapla
admin Aralık 25, 2018 at 11:28 am

Merhabalar,
Yunanistan her nekadar dublin anlaşmasına imza atmış olsada ciddi manada uygulama problemi bulunmaktadır. Örneğin;2016 yılında 9 kişi Almanya’dan Yunanistan’a,2017 yılında da 13 kişi (farklı milletlerden) yunanistan’a gönderilmiştir. Yunanistan’da oturum mülakatını olan kişi başka bir schengen ülkesine iltica ederse hangi oturum önce çıkarsa o ülke sorumludur. Diğer iltica yok sayılır. Bu çerçevede mülakat sırasında neden Yunanistan’a gönderilmemeniz gerektiğini bilgi ve belgeler ışığında belirtmelisiniz. Örneğin, Tr ve Yunanistan arasında iade anlaşması olması, gayri resmi geri iadelerin olması, push back olamsı, Murat Çapan ve arkadaşlarının geri iade edilmesi, Hürriyet gazetesinde Yunanistan da yaşayan Türklerin adreslerinin ifşa edilmesi… Le monde gazetesinde Yunanistan’ın Türkler için güvenli olmadığına dair haber, istihbaratın orada kol gezmesi…

Cevapla
mehmet kirmizi Ocak 16, 2019 at 5:23 am

Sayin admin yunanistana iltica edip oturum aldiktan sonra pasaport ve oturum Karti aldim. Ama baska bir ulkeye gecmek istiyorum. Bana verilen belge ve pasaport ile başka bir ulkeye gidip yeniden iltica başvurusu yapabilir miyim?

Cevapla
admin Ocak 16, 2019 at 6:35 pm

Merhabalar,iltica eden birisi oturum aldigi taktirde baska bir shengene iltica edebilmesi icin cok ciddi hayati tehlike olmasi gerekiyor,ancak is bularak is yoluyla bas vurarak hayatinizi devam ettirebilirsiniz.

Cevapla
Asiye Ocak 19, 2019 at 9:12 pm

Slm ben eşim ve kızım ile Almanya schengen vizesi aldım Hannover de uçaktan inince parmak izi verdik vizemiz biteli iki ay oldu almanyada iltica edebilirmiyiz?

Cevapla
Editör Şubat 20, 2019 at 2:26 am

Neden bekliyorsunuz ki?? Beklemeniz sorun olur.

Cevapla
Zzz Ocak 23, 2019 at 4:46 pm

Merhaba admin ben 28:12:2017 tarihinde turist olarak polonyaya giriş yaptım girişte parmak izi verdim şu an almanyadayim iltica etmeyi düşünüyorum iltica sürecim burada devam edermi yada parmak izini çıkarıp gönderebilirlermi?iltica sürecim burda devam ederse 1 veya 2 ay sonra evlilik yapacam ? Polonyaya gonderirlermi??

Cevapla
Editör Mart 14, 2019 at 1:12 am

Dublini Plonya kabul ederse geri gönderebilirler. Evlilik göndermeyi engellemez.

Cevapla
Sadi Belek Mart 15, 2019 at 9:26 pm

Merhaba,
Eşim iki kizimla birlikte Hollanda vizesi ile Türkiye’den Hollandaya oradan da Almanyaya gecti. Ben de şu anda Almanyaya gitmeye çalışıyorum. Almayaya ulastigimda ailecek iltica başvurusunda bulunacağız. Esim ve iki kızım Hollanda üzerinden Almanyaya gittikleri için Almanya’nın bizi kabul etmemesi mümkün mu? Böyle bir ihtimale karşı ne yapmam gerekir?
Teşekkürler

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 5:40 pm Cevapla
Фарик Nisan 7, 2019 at 1:03 am

Merhabalar ben Polonya vızesı aldım almanyaya geldik eşimle eşim 3 ay Avrupa serbstlıgı var ve eşim musluman olmadığı için aılem kabul etmıyor bizi ben inşaat muhendısı mezunuyum eşim uluslar arası Ekonomi mezunu iltica edersem nasıl olur ne yapmam gerek bılgılendırırsenız cok sevinirim

Cevapla
admin Nisan 9, 2019 at 2:52 pm

merhabalar. Din dil ırk cinsiyet, sosyal gruba aidiyet veya politik düşünce nedeniyle devlet yada toplum tarafından baskı zulüm ayrımcılık, insanlık dışı uygulama, kanunsuz ceza, işkence gibi olaylarla karşı karşıyasanız, ilticanızı dikkate alacaklardır. Yukarda bahsedilen 6 kategoriden herhangi biri nedenyle mağduriyet yaşamanız durumunda iltica hakkı elde edebilirsiniz.
dikatle okuyun
https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/
https://ilticahaberleri.com/6-ay-meselesi-ve-dublin/

Cevapla
Gökhan demir Ağustos 7, 2019 at 4:58 pm

Admin merhaba benim acilen bir soru sormam gerek ben İspanya vizesi aldım İspanya üzeri aynı gün direk Almanya’ya geldim 2 aylık vize sürem bittiktwn sonra Almanya’da teslim oldum daha yeni parmak izimi aldılar yol ifadesi mahkemeye falan almadılar beni daha şimdi burda çıksam 6 ay sonra gelsem tekrar teslim olsam bit sorun olurmu ya da daplin düşermi lütfen acil bana bir şey söyleyin

Cevapla
editor_dr Ağustos 8, 2019 at 1:32 pm

1.vize bitiş tarihinden sonra 6 ay geçmeden başvuru yaptığınız için bu kural geçersiz hale geldi.
2.başvuru yaptığtıktan sonra kaçak duruma düşerseniz 18 ay kuralı ortaya çıkar ve dublin düşmesi için 18 ay geçmesi gerekir.
bu durumda ilticanızı çekip schengen bölgesi dışından 3 aydan fazla kaldıktan sonra tekrara iltica etmek istediğiniz ülkeye vardığınızda o ülkede iltica süreciniz devam edecektir.
en sağlıklı yöntem ispanyada iltica başvurunuzu yapıp orda oturum alıp iş nedeniyle istediğiniz schengen ülkesine gitmektir.

Cevapla
Ahmet Mayıs 10, 2019 at 11:05 am

Fransa dublin var ve bize kendiniz kabul edip gitmeniz daha ıyı denildi ve bizde gidip dublın den dolayı farnsa ya gitmek ıstedımızı soyleıdk ve kendini ulkenıze donme kabul edıme gibi yazılar vardı formda bizi tuekıyeye yollayabılırler mı

Cevapla
editor_dr Mayıs 11, 2019 at 10:02 am

İmzaladığınız kağıdın ne olduğunu bilmiyoruz ancak DUBLIN nedeniye geri dönüşü kabul ise Turkiye DUBLIN sözleşmesine taraf ülkelerden olmadığı için sizi DUBLIN nedeniyle TÜrkiye’ye gönderemezler

Cevapla
Kurt Mayıs 17, 2019 at 6:39 am

Merhaba abi, 2018 10. Ayda evlilik yaptım eşim akrabam doğma büyüme almanyada ve Alman vatandaşı, vize başvurusu yaptım çapraz sorguya çektiler sorguda gayet normal olan şeyler sordular ve bildik. Ama sahte evlilik şüphesiyle red geldi. Mahkeme ye başvuru yaptık. Aksi bir durum olursa eşimin yanına nasıl gidebilirim. Şengen vizesi ile başka bir Avrupa ülkesinden gitsem nasıl olur. Teşekkürler

Cevapla
editor_dr Mayıs 17, 2019 at 6:13 pm

Sahte evlilik konusunda avukat yardımı almanızı öneririz. İltica dışı bir konu olduğu için yeterli bilgimiz yoktur.

Cevapla
talha Ağustos 15, 2019 at 10:22 am

merhaba,
Bulundugum ulkede sadece vfs sirketiyle schengen vizesi aliniyor, ben isvec vizesi alip isvece iltica etmek istiyorum, soyle bir puruz var sadece vfs hollanda hizmeti var temsili olarak isvec, norvac gibi ulkelerde yaziyor ama vizeyi hollanda uzerinden veriyor. Yunanistan vizesi alip isvece iltica edebilirmiyim ?

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 10:21 pm

Edevilirsiniz

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla
ismail Ekim 9, 2019 at 2:57 pm

Merhaba, Almaya için turistlik vize alıp almanyada ilticada bulunabilirmiyim ayrıca iltica için görüşmeye aldıklarında avukat yardımı almak istiyorum. Turistlik vize ile almanyaya giriş yapıldıgında iltica başvurusu alınıyormu bilgilenrirseniz sevinirim.

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 4:19 pm

MErhaba, iltica etmek istediğiniz ülkenin sınırları içerisine vardığınız zaman havalaanında dahi iltica edebilirsiniz.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla