Gündem Hollanda

Hollanda İltica Prosedürü

  • Başvuranın (ailesi ile beraber) herhangi bir yol ile Hollanda’ya gelmiş olması ya da halihazırda Hollanda’da legal yada 12 aydan fazla illegal bulunuyor olması gerekir.
  • Hollanda’ya gelinecek yol eğer hava yolu ise kesinlikle Hollanda da bir havalimanına gelinmiş olması lazım. Yani Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Groningen. Farklı ülkeden girip Hollanda’da iltica başvurusu yapıyor ise Yabancılar dairesi kabul etmiyor ve ilk giriş yapmış olduğu Schengen ülkesine gönderiyor.
  • Hollanda’ya giriş yapıldıktan kısa bir süre sonra Ter Apel’daki büroya gidilip (adres: Ter Apelervenen 3. 9561 MC Ter Apel) ilticaya başvurulur. Bunun üzerine kişinin kimlik bilgileri not ediliyor. Kısaca nerden ve nasıl geldiğini anlatan yol hikayesi yazılıyor ve başvuru için formlar hazırlanıyor.
  • Polisin daha önce yapmış olduğu kimlik bilgilerinin doğrulaması yapılıyor. Sen gerçekten kimsin? Nerden ve niçin geliyorsun gibi soruların cevapları aranıyor. Ardından sağlık kontrolü yapılıyor.
  • Sonraki aşamada polis iltica başvuru sebebini soruyor. Burada kişi neden iltica ettiğini anlatmalı. Maruz kaldığı tehlike ve Türkiye’ye döndüğünde ne gibi tehlikelerle karşılaşacağını sunabildiği kadar destekleyici belge ile anlatmalı.
  • İfadelerde başvuru yapan eğer mülteci kampında kalmak istemiyorsa ve kalacak yer ayarladıysa “ben Hollanda’ya iltica etmek istiyorum, çünkü burada kalabileceğim/bana yardımcı olabilecek tanıdıklarım/akrabalarım var” diyebilir.
  • Başvuru incelenmeye alınınca şu an ortalama 5-15 ay içinde anca başvuru netleşiyor. Kalacak yeri olanlar süreci oradan kalarak takip edebiliyor. Yoksa Hollanda’nın bir yerindeki mülteci kampında beklenmesi gerekiyor.
  • Eğer kişi kalacağım yer var vs dememiş ise, kampta ona yer veriyorlar. Yeri netlesince kendisi istediği zaman kamptan çıkıp başka yerlerde kalabiliyor ve sadece haftada belirli bir saat kampa uğrayıp imza atması lazım. Artı olarak..kampta kalırsa kişiye haftalık €45 veriyirlar+ belki uçfetsiz toplu taşıt imkanı+ücretsiz sağlık hizmeti.
  • Başvuruya avukat sorulacak. Devletin göstereceği avukatı alacak. Veya “benim tanıdığım avukat var” deyip başka bir tanıdığı avukatı tercih edecek. Bu avukat ile tüm hukuki işlemler takip edilecek ve tüm avukat masraflarını devlet karşılıyor.
  • Anlatılanların doğru olup olmadığı sorgulama ile test ediyor. Bu görüşmeler neticesinde çıkan rapora göre polis ya başvuruyu kabul ediyor yada etmiyor. Etmezse geldiği ülkeye geri gönderiyor. Başvuru kabul edilirse polis kişiyi ya kampa yada bildirmiş olduğu tanıdığının yanına gönderiyor. Başvuru inceleniyor ve ortalama 6 ay – 15 ay içinde neticeleniyor. Eğer negatif olursa davalar açarak zaman kazanılıyor ve belirli bir zaman (4sene) asımından dolayı direkt oturum başvurusu yapılabiliyor. Başvuru pozitif olursa 5 yıllık oturum veriyorlar ve kişiye ev gösteriyorlar (şu an yeterli ev olmadığından sıra bekliyorlar).
  • Eğer kişi yalnız başvurmuş ise ve başvurusu pozitif neticelenmiş ise diğer aile fertleri için “aile birleşim” başvurusu yapıp onları Hollandaya getirebiliyor.
  • Kampta kalan kişiye €45 civarında haftalık para + ücretsiz sağlık hizmeti veriyorlar. Dışarda kalacak olana müracatı netlesene kadar hiç bir ücret+toplu taşıt karşılama+maddi yardım vermiyorlar. Eğer müracaat kabul edilir ve oturum verilirse, oturumu alan kişiye o zaman asgari ücrete yakın (€900-€1300 arası) kendi evine çıktığı zaman bir miktar veriyor
  • Kampta değilde dışarda kalıyorsa kişinin haftalık kampa uğrayıp bildiri imzası atması gerekiyor
  • İltica eden kişi başvurusunun yapıldığı müddetçe yurt dışına çıkamaz ve çalışma izni yok. Çok ciddi sebeplerle belki özel mesleki durumundan dolayı çalışma izni verilebilir, ama hep görüşülerek yapılmalı.
  • Başvuru yapan kişinin yanında ziynet eşyası, bilgisayar gibi değerli eşyaları vs. bulunduruyorsa, bunları geçici olarak emanete alabilir, işlemleriniz tamamlandıktan sonra başvuru merkezinden ayrılırken geri iade ediyorlar.(bu işlem her yerde uygulanmıyor, bazı merkezlerde olabiliyor.)

Benzer İçerikler

İnsan Hakları ve Temel Özgürlüklerin Korunmasına İlişkin Sözleşme’ye Ek 1 Nolu Protokol

admin

İşsizlik Parası-II Dilekçe Formunu Doldurmak için Gereken Bilgiler

Editör

Diger Avrupa Birligi Ülkelerinde Uzun Süreli ikamet Hakkı Hamilleri için ikamet izni

Editör

139 yorumlar

Jengiz Ağustos 7, 2017 at 1:30 am

Hocam son madde yanlış gibi… Yani kesinlikle öyle bir şey duymadık burda… Düzeltme yapsak iyi olur sadece bir teklif … Saygılar rabbim sıkıntısı olanlara en yakın zamanda Ferec versin inşaAllah

Cevapla
admin Ağustos 9, 2017 at 2:42 pm

uyarınız için teşekkür ederiz.ilk başvuru sırasında değerli eşyalarınızı geçici olarak emanete alabiliyorlar işlemleriniz tamamlandıktan sonra başvuru yerinden ayrılırken size geri iade ediyorlar. Farklı bir uygulama varsa lütfen kaynağı ile birlite paylaşırsanız sitemizde yayınlarız. Uyarınız için tekrar teşekkür ederiz.

Cevapla
Jongen Ekim 9, 2018 at 11:04 pm

Eğer şahıs havaalanindan başvuruyor ise yalnız yada çocuksuz aile ise dediğiniz uygulanıyor fakat eğer çocuklu bir aile ise havaalanindaki işlemlerden sonra doğrudan kampa yönlendiriliyor.
Zaten farklı şekilde Hollandaya giriş yapıp Terapel de başvuruda bulunanlar bu uygulamaya maruz kalmıyor.

Cevapla
Meryem Ekim 1, 2019 at 7:24 am

Bir sorum olacak ben iltica ederek hollandaya gelsem, arkamdan da eşim ve iki çocuğum normal yollarla vizeli olarak gelse onlar da iltica başvurusu yapabilir mi. Yoksa benim ilticam kabul edildikten sonra aile birleştirme işlemini uygulamak mı mantıklı. O zamanda çocuklardan çok ayrı kalmış oluruz. Ne tavsiye edersiniz. Kadınım bu arada… Kocam ve iki çocuğum var.

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 4:44 pm

MErhabalar iki seçenekte mümkün fark eden bir durum yoktur.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Emir Kasım 14, 2019 at 6:29 pm

Merabalar 2 yasinda evlilik disi alman kizim var ben türkiyedeyim ve kizimin yanina gidemiyorum vize vermiyorlar bana kizimla ilgili bütün evraklar isbati var havalimaninda iltica etsem kizim icin veya nasil ne yapmaliyim yardimci olurmusunuz

Cevapla
İsmail Kasım 18, 2019 at 4:27 am

Sayin admin hollandaya gidip iltica da bulunmak istiyorum pozitif sonuclanirsa eger ailemi turkiyeden yanima ne kadar sure sonra alabilirim tesekkurler simdiden

Cevapla
Furkan Ekim 21, 2019 at 4:28 pm

Selam öncelikle bilgi paylaşımı için teşekkürler, benim eşim Fas vatandaşı beş yaşında kızımız var kızım türk vatandaşı ülkemde illegal bir grup ile mahkemeliğim can güvenliğim yok hollanda’ya iltica etmek istiyorum eşimin farklı bir ülke vatandaşı olması süreci etkiler mi yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 3:26 pm

MErhabalar, eşiniz güvenli bir 3. ülke vatandaşı olduğu için sorulardan bir tanesi neden Fas’a gigtmediniz olabilir. Bu soruya cevap verebilir ve iddialarınızı destekleyecek deliller sunabilirseniz iltica etmenizde problem olmayabilir.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla
Dogukan Mayıs 29, 2018 at 8:56 pm

Merhaba,
Hakkımda açılan bir dava var. Yerel mahkemede sonuçlandı şuan Yargıtay’da. Diyelim ki Hollanda’ya iltica ettim ve dosyam olumlu sonuçlandı. Tekrar Türkiye’ye gelme durumum var mıdır? Veya geldiğimde iltica ettiğim için ülkem beni suç işlemiş olarak kabul eder mi?

Cevapla
Kader Temmuz 23, 2018 at 11:03 pm

Aile Birleşim süresi ne kadar ?

Cevapla
Musa Ağustos 23, 2018 at 10:48 am

Almanyada iltica yaptim ve olumsuz sonuclandi ve suan kacak olarak hollandadayim nasil bir yol izlenmeli tesekkurler

Cevapla
Editör Eylül 9, 2018 at 1:45 am

Normalde Red kararini mahkemeye vermeniz gerekiyordu; iltica dairesine mektup yazarak basvurunuzu geri cekip baska bir ülkeye basvuru yapabilirsiniz.

Cevapla
Yavuz Ekim 6, 2018 at 10:48 am

Sn. Admin
Emekleriniz için çok teşekkürler. Birkaç sorumuz olacaktı. Cevaplandırırsanız çok seviniriz

1- Aile birleşim işlemleri ne kadar sürüyor? Aiesini başka ülkede bırakmak zorunda olanlar yukarıda yazdığınız 6-15 aylık süreye ne kadar daha eklemeliler? Kişi kabul aldıktan sonra eşi ve çocukları başka bir Schengen ülkesinden vize alıp gelerek aile birleşim işlemlerini Hollanda’da yürütebilirler mi?

2- Havaalanından yine (ailesiz) asylum talebinde bulunmamız halinde prosedür nasıl işlemekte?

Cevapla
Editör Ekim 24, 2018 at 11:40 pm

1- genel olarak kabul verildikten sonra 3-4 ay’da sonuclaniyor ancak bazi durumlar karisik onlarda uzun da sürebilir.
2- havaalaninda da basvuru yapabilirsiniz hizlica bir kontrol yapiyorlar alakasiz basvuru talebi olanlari geri gönderiyorlar. alakasizdan kastim iltic yasasiyla hic alakasi olmayan gerekceleri olanlari kastediyorum.

Cevapla
Ayse Ekim 11, 2018 at 8:37 pm

Mrb. Nişanlım hollandaya iltica etti fakat daha oturum almadı. Gitmeden önce nişanlanmıştık ardından dini nikah yaptık fakat resmi nikah yapamadık. Ben şimdi hollandaya gidip nişanlım kampta diyerek birleşme talebinde bulunabilir miyim?

Cevapla
Editör Kasım 23, 2018 at 1:56 am

3. bir ülkede evlilik yapilmasi lazim.

Cevapla
Ozan Kasım 4, 2018 at 12:53 pm

Herhangi bir AB ülkesine schengen vizesiyle gelip Hollandaya iltica edildiğinde Hollanda hükümeti bunu nerden bilecek? Tabi pasaport iadesini falan yapmamak şartıyla. Bu konuda bilgi verir misiniz?

Cevapla
Editör Kasım 23, 2018 at 2:33 am

Merkezi vize sisteminden bulunuyor.

Cevapla
Mahmut45 Kasım 14, 2018 at 8:04 pm

Sn admin verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkürler.
Benim sorum şöyle
1. 20 yıldır bir orta asya ülkesindeyim 1 yıl önce buranın vatandaşlığını aldım , Hollandaya geçerli sebeblerle iltica edebilirmiyim.
2. Yaşadığım ülkede pedegojiden doktorayı bitirdim aynı zamanda ingilizce ögretmeniyim kendi branşında öğretmenlik yapabilirmiyim.
Teşekkürler

Cevapla
Editör Aralık 5, 2018 at 8:52 pm

Bulunduğunuz ülkede güvende iseniz yani başvuru yaptığınız ülke size ret verecektir bu nedenle oturumunuz/vatandaşlığını aldığınız ülkede de neden güvende olmadığınızı açıklamanız ve gerektiğinde delilendirmeniz gerekir. Yani vatandaşlığını aldığınız veya oturumunu aldığınız ülkede;
a-güvendeyseniz
b-o ülke güvenli bir ülkeyse
iltica başvurusu yapmayın. Yasa gereği Red kararı vermeleri gerekir.

Cevapla
Mahmut45 Ocak 4, 2019 at 6:59 pm

1-Hollanda orta asya ulkesinde vatandaslik aldigimi bilebilirmi ?

2-Yaşadığım ülkede pedegojiden doktorayı bitirdim aynı zamanda ingilizce ögretmeniyim kendi branşında öğretmenlik yapabilirmiyim.

Teşekkürler

Cevapla
Umut Kasım 19, 2018 at 8:19 pm

Hollanda artik oturum vermemek için yüklü miktarlarda tazminat ödemeyi dahi umursamıyor. Neden böyle bir politikaya başladı? Umarım cevap verirsiniz. Tesekkurler

Cevapla
Editör Kasım 27, 2018 at 2:52 am

Bu sizin fikriniz, ben katilmiyorum.

Cevapla
Umut Aralık 6, 2018 at 10:10 pm

Gazete haberlerine dahi çıktı bu konu Hollandada. 1 milyon euro tazminat ödemesi yapacak ve bu rakam yıl sonuna kadar 4 milyon euroyu bulacakmış. Eşim 10 aydır orada. Yasal süreyi geçeli 3 ay oluyor. Çevresindeki herkes aynı durumda. Şu an da 15 aya çıkarmışlar mülteci olarak başvuru süresini. Nasil benim fikrim oluyor bu? Ne demek istiyorsunuz? Umut tacirliği değil gerçekçi olmanız gerekmez mi?

Cevapla
Editör Aralık 6, 2018 at 11:47 pm

Benim gözlemlerim sizin dediklerinizle uyusmuyor. Iltica basvurusu konusunda en iyi ülkelerden birisi Hollanda. Ama dedigim gibi bu benim yorumum. Bazen insan daraliyor, zorlaniyor bunu da anlayisla karsiliyorum; kolay bir sürec degil tabi ki.

Cevapla
Fırat Kasım 19, 2019 at 9:18 pm

Merhaba
Eşinizin durumu nedir acaba aldı mı oturum

Cevapla
Ahmed Temmuz 23, 2019 at 7:31 am

Sayın admin, 30 yıllık hakimim ve istinaf yargıcıyım. Eşcinsel olduğum için sürgün amaçlı İstanbul dışında bir yere tayin edildim. Bu şekilde itibarsızlaştırma ve ötekileştirildim. İstanbulda devam eden 5 yıllık bir tedavim var. Sağlık gerekçesiyle bu tayin itiraz ettim ama hakimler kurulu bu itirazımı ret etti. Bu işlem ve kararlara başka bir yargı yolu yok. Amaç aidiyetimden dolayı hayatımı zorlaştırmak, itibarsızlaştırmak olduğu düşünüyorum. Deşifre bir özel hayatım yok bu nedenle yasal olmayan bir takiple cinsel aidiyetime ulaşıldığını düşünüyorum. Sizce iltica şartları var mı?

Cevapla
admin Ocak 15, 2020 at 2:07 pm

Merhabalar, aşağıdaki kılavuzu okumanızı tavsiye ederiz. Tüm sorularınıza cevap verecektir.

https://drive.google.com/file/d/1y66b3qfggSyq0cb0WvLpT6dCUhGbt_XK/view

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.

Cevapla
Yavuz Ocak 1, 2020 at 3:06 pm

18 yaş üstü çocuklara aile birleşim vizesi veriliyor mu?

Cevapla
admin Ocak 7, 2020 at 6:42 pm

Merhabalar, normal koşullar altında 18 yaş üzeri bireyler reşit kabul edildiği için birleşimden faydalanması söz konusu değildir. Ancak Almanya oturum yasası madde 36′ ya göre “18 yaş üzerindeki birey ile ilgili olağanüstü durumlar söz konusu ile (psikolojik tramva, haksız yere hapse girme ya da aile bakımına muhtaç olma vb durumlar ) bu gibi durumlarda 18 yaş üzeri evlenmmiş reşit birey aile birleşim vizesinden faydalanabilir. Bütün mesele konsolosluğu ikna etmekten geçer.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.

Cevapla
Karavezir Kasım 22, 2018 at 1:45 am

Merhaba admin.
Hollanda için zaman kazanma yöntemleri nelerdir. 4 sene nasıl dolabilir.

Cevapla
admin Kasım 26, 2018 at 5:35 pm

Merhabalar sorunuz anlaşılmamaktadır lütfen daha detaylı yazar mısınız saygılarımızla

Cevapla
sengul Aralık 26, 2019 at 1:11 am

merhaba benim sorum su annem ve 14 yasindaki oglum hollandaya iltica ettiler tam 3 kamp gezdiler 1,bucuk senedir ordalar ve mahkeme olmadi aile birlesimi icin beklemkteyiz daha ne kadar sürer

Cevapla
admin Ocak 7, 2020 at 9:24 pm

MErhabalar, normal süreçte bekarlara 9-12 ay aralığında istisnai olarakta 15 ayı bulmakta, aileler için de ortalama 6-9 ay sürmekte istisnai durumlar mevcut. bu durumu netleştirmek için göç idaresi ile yazılı görüşülmeli. ya da göç idaresini mahkmeye vererek göç idaresinin kararınızı 6 ile 16 hafta arasında belirlenen süre içinde cevap vermesi beklenir eğer cevap vermezse göç idaredsi günlük 100 E ödemesi gerektiği için bir an önce dosyaları kapatmak isitiyorlar.

Cevapla
Rıfat Kasım 26, 2018 at 12:30 am

İltica başvurusu yaptığımda vatandaşı olduğum ülkenin haberi oluyor mu?
Başvuru içeriği ve benim yaptığım şikayetler hakkında iki ülke arasında bilgi paylaşımı yapılıyor mu?
Eğer öyleyse olası bir ülkeye geri gönderilme durumunda iltica başvurusu yapan kişinin başı daha çok belaya girmez mi?

Cevapla
Editör Kasım 26, 2018 at 3:31 am

Bu nedenle olmuyor, yalniz AB icindeki ülkelerin oluyor.

Cevapla
Tolga Aralık 5, 2018 at 3:59 pm

Merhabalar
Benim de ufak bir sorum olacak
Bu prosedürler adli suçlular üzerinde nasıl uygulanıyor bu konu da bilgi verirmisin ?

Cevapla
admin Aralık 5, 2018 at 5:48 pm

Merhabalar,

Sizin Yunanistandaki iltica merkezinden transfer talebinde bulunmanız gerekmektedir…

Cevapla
Tolga Aralık 5, 2018 at 10:15 pm

Anladım teşekkürler

Cevapla
Tarik Bey Aralık 7, 2018 at 4:07 am

Iyi gunler. Biz anne cocuk ve ben yani baba yunanistandayiz. 8 yasinda oglumu annesiyle beraber hollandaya gondermek istiyorum nasipse. Havaalaninda iltica yaparken tek gelme aile olarak gelme kari koca gelme gibi durumlara gore muamele oluyor sanirim . Anne ve cocuk icin uygulama nasil olur acaba havaalaninda iltica durumunda. Bir de;
Ailem hollandaya varinca h.alanindan iltica talep etmese direk bir tanidigin yanina gecse ve benimde hollandaya gelmemi bekleyip hep beraber iltica etsek bunu tavsiye edermisiniz. H.alaninda yakalanma vs oluyormu. Tesekkurler

Cevapla
Editör Aralık 8, 2018 at 8:35 am

Bu tür sorulara cevap veremeyiz, uygun degil degil; yakin arkadaslariniza sorun.

Cevapla
Toprak Aralık 8, 2018 at 7:06 am

Merhaba. Vize başvurusunda bulunurken aile üyelerinin iltica etmiş olması sistemde görülür mu? A ulkesinden vize alsam Ve aile B ülkesindeki aile üyelerinin yanında olmayı talep edebilir mıyız?

Cevapla
Editör Aralık 8, 2018 at 8:23 am

Görünmesi muhtemeldir nufus kayit örnegi istenirse görülebilir ancak buna ragmen konsolosluk vize verebilir, esi iltica etmis olanlardan vize alanlar oldu. Halihazirda basvuru yapmis olan aile üyesi yasca büyükse veya aile cogunlugu basvuru yapmis olan kisinin yanindaysa evet cünkü Dublin kurali geregi sizi aile cogunlugunun oldugu yere göndermeleri gerekir (eger farkli bir ülkeye basvuru yaparsaniz) esinizin veya diger aile üyelerinin oldugu ülkeye basvuru yaparsaniz ve sonradan kisiler aile cogunluna haiz ve farkli bir ülkenin vizesi ile gelmislerse Dublin yasasi vize aldigniz ülkeye Dublin talebi gider o ülke kabul ederse sizin icin Dublin Transferi var demektir ancak bu karari mahkemede de bozma sansiniz var eger makul gerekceleriniz varsa.

Cevapla
Demir Aralık 10, 2018 at 6:19 pm

Merhaba eşcinsel çift olarak başvuru yaptığımızda olumlu sonuçlanır mı ?
Bununla ilgili bilginiz var mı ?

Cevapla
admin Aralık 26, 2018 at 10:22 am

Merhabalar,

Din, dil , ırk cinsiyet sosyal gruba aidiyet nedeni ile baskı zulum kanunsuz ceza insanlık dışı uygulamaya maruz kaldığınızı somut delillerle ispatlayabilirseniz değerlendirmeniz ona göre olacaktır. Tek başına aidiyet yeterli değildir. Aidiyete bağlı mağduriyet gerekmektedir…

Cevapla
Ugurkan Aralık 14, 2018 at 7:42 am

“İfadelerde başvuru yapan eğer mülteci kampında kalmak istemiyorsa ve kalacak yer ayarladıysa “ben Hollanda’ya iltica etmek istiyorum, çünkü burada kalabileceğim/bana yardımcı olabilecek tanıdıklarım/akrabalarım var” diyebilir.”

bu kısım kesinlikle doğru mu, hangi maddeye dayanmakta? ben iltica yaptım örneğin 1-3 gün kaldım kaydım yapıldı, sonra tuttuğum evde(kiraladığım) kalmak istiyorum adresi bildirdim. sürece oradan mı devam ediyorum. net bilgi alabilir miyim? teşekkürler

Cevapla
admin Aralık 28, 2018 at 10:54 am

MErhabalar,
Bu konuda okurlarımızdan destek bekliyoruz…

Cevapla
TARIK Aralık 18, 2018 at 2:03 pm

MERHABA BEN İŞ ADAMIYIM VE DEVLETE İŞ YAPIYORUM.YANİ İHALEY İLE MALZEME SATIYORUM DEVLETE.ANCAK DEVLET SÖŞLEŞMELERİMİZDEKİ ÖDEME KOŞULLARINA UYMADIĞINDAN BİZ DE PİYASAYA OLAN ÇEKLERİMİZİ ÖDEYEMİYORUZ VE BUNDAN DOLAYI DA HAPİS CEZASI İLE KARŞI KARŞIYAYIZ.3O SENE GİBİ.İLTİCA TALEBİNDE BUNU NASIL DİLE GETİREBİLİRİZ?KİŞİYİ ÖZGÜRLÜĞÜNDEN MAHRUM ETME İLE İLGİLİ DESTEKLEYİCİ BİR AÇIKLAMA OLUR MU? (BU ARADA DEVLET DÜZENLİ VE ZAMANINDA ÖDESE TÜM BORÇLARIMIZI ÖDEYEBİLECEĞİZ YANLIŞ ANLAŞILMASIN AMA BU KADAR CEZA DA YATILMAZ.CİNAYET İŞLESENİZ BU KADAR KİMSE YATMIYOR.)

Cevapla
Editör Ocak 10, 2019 at 12:05 am

Merhaba mevzunu malesef iltica kapsami disinda bir durum. Iltica konusu insan haklari ihlallerine dayanan bir durum sizinkisi mali konular iltica yasasi kapsami disinda. Anca Almanya’da is kurma yoluyla oturum alma imkani da bulunmaktadir, iligi yasa asagidadir;

Madde 21
Bagımsız Çalısma
(1) Bir yabancıya,
1. çok önemli ekonomik bir yararın veya özel bölgesel bir ihtiyacın bulunması,
2. yapacagı isin ekonomide olumlu etkiler yaratacagı beklentisinin olması ve
3. isin finansmanının kendi sermayesi veya bir kredi teminatıyla saglanmıs bulunması
halinde bagımsız çalısma amaçlı oturma izni verilebilir.
1’inci cümlenin 1’inci ve 2’nci bentlerinde belirtilen sartlar, en az 250.000 Milyon Euro
tutarında yatırım yapılması ve 5 kisi için istihdam yaratılması halinde kaideten yerine
getirilmis sayılır. Bunun dısında 1’inci cümlede yer alan sartlarla ilgili olarak özellikle,
yapılacak ise esas teskil eden fikrin uygulanabilirligi, yabancının girisimcilik tecrübesi,
yatırılacak sermayenin miktarı, yapılacak isin istihdama ve meslek egitimine etkileri ile
teknolojik yenilik ve arastırma çalısmalarına katkıları açılarından degerlendirme yapılır.
Degerlendirmeye, planlanan isin gerçeklestirilecegi yer için yetkili uzman kurumlar, ruhsat
vermekle yetkili daireler, kamu hukukuna dahil meslek kurulusları ile mesleki faaliyet için
izin vermekle yetkili daireler istirak ederler.
(2) Bagımsız çalısma amaçlı oturma izni, Devletler Hukukunca tanınan ayrıcalıkların
karsılıklılık ilkesi çerçevesinde mevcut olması halinde de verilebilir.
(3) 45 yasından büyük yabancılar, ancak uygun bir yaslılık güvencesine sahip olmaları
halinde oturma izni alırlar.
(4) Oturma izni, en fazla 3 yıl süreyle verilir. 3 yıl sonra yabancının, planladıgı isi basarılı bir
sekilde gerçeklestirmis ve geçimini temin etmis olması halinde 9’uncu maddenin 2’nci fıkrası
hükmünden farklı olarak yerlesme izni verilir.
(5) Bir yabancıya 1’inci fıkra hükmünden farklı olarak bagımsız bir meslekte çalısma amaçlı
oturma izni verilebilir. Bagımsız meslek dalının icrası için gerekli iznin verilmis veya
verilecegine dair teminat alınmıs olması sarttır. Bu fıkra ile ilgili olarak 1’inci fıkranın 4’üncü
cümlesi aynen uygulanır. 4’üncü fıkra uygulanmaz.
(6) Baska bir amaç için oturma izni verilecek veya verilmis bir yabancıya, bu ikamet amacı
korunarak sair düzenlemelere göre gerekli izinlerin verilmis veya verilecegi teminat altına
alınmıs olması durumunda bagımsız çalısma amaçlı oturma izni verilebilir.

Cevapla
Pınar Aralık 18, 2018 at 6:02 pm

Merhaba
Ciddi belgeleri olan bir insan için soruyorum. Yurt dışına vize alıp gidemeyen(çok parası olmayan, uzun süredir işsiz) insan gitmeden elçiliğe başvurabilir mi? Çünkü schengen red verme ihtimali yüksek. Kaçak olayı daha zor malum.

Cevapla
admin Aralık 28, 2018 at 11:54 am

Merhabalar,
Vize acentasına danışmanızı tavsiye ederiz..

Cevapla
Hakan Aralık 19, 2018 at 4:32 pm

Esim alman vatandasi ve beni turkiyeye yoalladi aramiz bozuldi evlilik var ama birliktelik yok almanyaya nasil giderim bir sosyal hak iltica yapabilirmiyim turkiyeye geldim hic bir kurum esim alman oldugu icin ise almiyor kiz bosanmaya gelmiyot issizim kesinlikle burdan gitmem lazim ailemle aram acildi yardim edebilirmisiniz

Cevapla
admin Aralık 28, 2018 at 11:50 am

Merhabalar,
Ekonomik sebepler iltica gerekçesi olmadığından dolayı bu tarz sorulara cevap veremiyoruz.

Cevapla
Nilayy Aralık 24, 2018 at 8:42 pm

Merhaba.eşcinselim turkiyede yaşıyorum hollanda ya iltica etmek istiyorum yardımcı olun çok zor durumdayım.

Cevapla
admin Aralık 25, 2018 at 11:09 am

Merhabalar,

Geçmiş olsun. İltica ile alakalı avukatlık ve danışmanlık hizmeti vermemekteyiz. Gönüllü bilgilendirme yapmaktayız. Bu konuda ekteki makaleyi okumanızı tavsiye ederiz.

https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Star Ocak 4, 2020 at 12:56 pm

Merhabalar bir sorum olacaktı diyelim ki uluslararası bir seminere katılmak istiyoruz diye vize aldik ve inince direk iltica ettik bu durumda bir sorun yaşar mıyız veya ne gibi durumlarla karşılarız teşekkürler

Cevapla
admin Ocak 6, 2020 at 11:08 pm

Merhabalar, herhangi bir sorun yaşamazsınız yaşayabileceğiniz sorunlara dair 2 video linki paylaşıyorum izleyip bilgi edinebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=fEidj_S26VU
https://www.youtube.com/watch?v=hv4Nh2V8lvQ&t=59s

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube ve @ilticahaber twitter üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.

Cevapla
Ali Aralık 26, 2018 at 9:50 pm

İyi günler hollandaya ilticamın kabul edilmesi için ne gibi gerekçeler sunabilirim

Cevapla
Editör Şubat 19, 2019 at 11:45 pm

Bunu siz biliyor olmaniz lazim degil mi??
Asagidaki linkteki makaleyi okuyabilirsiniz.

https://ilticahaberleri.com/mulakata-nasil-hazirlanabilirsiniz/

Cevapla
recep Ocak 2, 2019 at 11:09 am

merhabalar bir kız arkadaşım var onun adına bu soruyuı soruyorum arkadaşım evli ama şuanda pavyonda konsomatrislik yapıyor eside çalışmıyor evde keyfini sürüyor arkadaşım 4 yıl once hollanda vizesi aldı ama eşinin zoruyla gidemedi eşi mani oldu şuanda böyle iltica yapmak istiyor ama orda kabul görmeyıp geri dönerse kocası tarafından öldürülmekten korkuyor acıkcası buşekilde vize alıp hollandaya gittiginde başvuru yapıp bu nedenlerı sunsa kocası tarafından pavyona verilmesi hayati tehlikesi olması gibi durumlarda iltica nekadar etkili olur sizce bunu kanıtlamak ıcın ne gerekir fotograf mı olur veya nasıl kanıtlanırkı bu calıstıgı yerde kişinin fotosu veya videosu mu nasıl bir yol izlenmeli
hollandaya indimi direkt bir avukatın yanınamı gidilmeli yoksa direkt ilticca başvurusu için gerekli yeremi gitmeliyiz

Cevapla
Editör Şubat 20, 2019 at 1:19 am

iltica gerekceleri var basvuru yapabilir. Asagidaki linkte belirtildigi sekilde iltica gerekcelerini hazirlamasi gerekir. Havaalaninda iltica etmesin, yetkili kuruma gidip iltica etmesini öneririm.
https://ilticahaberleri.com/mulakata-nasil-hazirlanabilirsiniz/

Cevapla
Yongen Ocak 3, 2019 at 11:58 pm

Hayirli aksamlar hollandaya iltica basvurusunda bulundum kampta sureci bekliuorum sorum şu ilticamı geri cekip almanya ya gidip iltica edebilirmiyim edersem dublin uygulanir mi , eger uygulanirsa buradaki.surec bitip karar noktasina gelindigin de red karari cikti diyelim o zaman almanyaya gidip basvurabilirmiyim saygilar.

Cevapla
Editör Mart 5, 2019 at 4:02 am

Dublin uygulanabilir bir de ilticanizi geri cekmenizin seebi sorgulanir. Hollanda Almanya’dan bence daha iyi. Biraz daha Sabretmenizi tavsiye ederim.

Cevapla
Pınar Ocak 7, 2019 at 1:26 pm

Tekrar merhaba

Havalimanında eşim ile başvuru yapmam da bir sakınca var mıdır? Yoksa yasal olarak eşi geri mi gönderiyorlar?

Cevapla
modarator yorumlari Ocak 12, 2019 at 6:02 pm

Merhabalar, genel uygulama gonderilmemektedir, ama memur isterse yapabilir

Cevapla
Caner Atabaş Ocak 10, 2019 at 12:31 am

Admin iyi günler. Almanya’da evlilik yaptım 2 sene evli kalıp Türkiye’ye döndüm 6 ay geçmeden tekrar Almanya’ya geldim tek başıma iş buldum 2 aydır çalışıyordum ancak ben Türkiye’de iken eşim oturumumu iptal ettirmiş şuan 1 sene daha devam eden oturma ve çalışma iznimi aldılar Almanya’da 2 aydır çalışmama rağmen ülkeden göndermek istiyorlar oturumun geçersiz eşin tarafından iptal edildi diye. Banada oturum vermiyorlar işim olmasına rağmen Hollanda’ya iltica edebilirmiyim ? Ya da ne yapmam gerekiyor ?

Cevapla
modarator yorumlari Ocak 12, 2019 at 5:39 pm

Merhabalar, ekonomik sebebler iltica nedeni degildir Hollandaya iltica ederseniz sizi Almanyaya gonderecektir, bu konuyu bir avukatla calisinis.

Cevapla
ihsan Ocak 14, 2019 at 12:03 pm

merhabalar,
Hollanda’ya mayıs 2018’de iltica ettik.uzatma verdiler.henüz sonuç belli değil.eşim Almanya’dan oturum aldı.aile birleşimi için pasaportları vermiyor IND. hollanda’ya iltica başvurumuzu geri çekersek pasaportumuzu ne zaman verirler? aile birleşimi tamamlanana kadar burada kalmama izin verirler mi? hemen 3. bir ülkeye gönderirler mi? teşekkürler…

Cevapla
admin Ocak 17, 2019 at 6:21 pm

Merhabalar,ilticcanizi cektiginiz taktirde shengen disina gonderilirsiniz,esinizin aile borliginin onaylanmasinin tamamlamasini beklemenizi tavsiye ederiz, ya da siz de Hollandada aile butunleme talebinde bulunabilirsiniz.

Cevapla
Pınar Ocak 15, 2019 at 1:34 pm

Merhaba

Ben 7 ocakta havalimanında eşimizle birlikte iltica edersek geri gönderilir miyiz sorusunu sormuştum. Siz de memur isterse gönderilir diye cevaplamıştınız.

Bu cevaptan çok korktum açıkçası. Sizlik bir şey olmasa da prosedür beni korkuttu.

Yani evet benim başıma bir şey gelmedi ama eşim giderse bu tip adamlar hep eşimi bana soracak ben tek başıma eşim olmadan korkarım açıkçası.

Havalimanında geri gönderilmemek için mülakat stratejileri hakkında bilgi verir misiniz(havalimanında iltica etmek/transit vize yazınızı okudum)

Ben beni gönderirlerse haksızlık olacağına eğer ülkeye alınırsak ilgili birimin en azından başvurumuzu değerlendireceğine inanıyorum. Hızlandırılmış havalimanı uygulaması beni korkutan.

Cevapla
Pınar Ocak 17, 2019 at 11:05 am

Merhaba lütfen bana da yardımcı olabilir misiniz 🙁

Biz yanlış bir şey talep etmiyoruz sadece haksızlığa karşı önlem amaçlı soruyorum. İnşallah ihtiyacımız olmaz ama havalimanında mağdur olmamak içni önlem amaçlı sormuştum 🙁

Cevapla
zeki Ocak 20, 2019 at 10:46 pm

merhaba
10 sene önce yapmadığım bir suçtan dolayı 1 sene ceza yattım ve şartlı tahliye ile dışarı çıktım. 6 sene 1 ay ceza verdiler. ve aradan 10 sene geçti şimdi dosyayı açtılar. bundan 1 sene öncede başka bir avrupa ülkesine dil öğrenmeye geldim ve halen avrupadayım. okul vizem bitti ve 2 kere arkadaşlık vizesi aldım oda mart ayında bitiyor. ailemle konuştum savcılığa gitmişler bu olayı araştırmışlar ailem yurtdışında oldugumu söylemiş oradaki bir kaç avukat gelmesin türkiyeye cezası kesilmiş demiş. ben şuan avrupada oldugum için hollanda ya iltica etsem beni geri bu bulunduğum ülkeye mi yoluyacaklar yoksa nasıl bir sonuçla karşılaşırım bilgilendirirseniz çok seviniri.

Cevapla
Editör Mart 14, 2019 at 1:21 am

Merhaba,
mevzu bahis suclama eger adi suc türündense bunun iltica konusuyla ilgisi yok. Dolayisiyla ülkenize geri gönderme olur.

Cevapla
Ahmet Ocak 23, 2019 at 2:50 pm

2 hafta kapali kampta iND GORUSMELERİ YAPip hollanda icine kabul ettiler 6 bekleme veriyor ondan snra sanirim bana birsey soylemedi ama oyle oluyor diye biliyom ve 3 gorusmeyi de karar vermeden once acik kampa ciktimiz zaman yolladi İnd martin sonnuna acaba bunda bi sikkinti olurmu eger 3 gorusmeden sonra karari ne zaman verir olumlu olumsuz

Cevapla
Editör Mart 14, 2019 at 1:14 am

Alm-Hollanda karar süresi max ortalama 1 yil, istisnalari var.

Cevapla
Garip Ocak 24, 2019 at 4:20 am

Hollandaya ailecek iltica ettik fakat almanya ya gidip oraya ilyica etmek istiyoruz bunun yolu nedir.dubline.takilmadan gitmek istiyorum 2 aydir hollandadayoiz

Cevapla
Editör Mart 14, 2019 at 2:35 am

1. iltica konusunda Hollanda >= Almanya;
2. Hollandadaki ilticanizi geri cekip Almanya`ya basvuru yapabilirsiniz ama bu islemden dolayi Almanya ilticanizi ciddi bulmaz red verir. Sahsen Hollanda`da süreci bitirmenizi öneririm.

Cevapla
Emre Kasım 25, 2019 at 5:20 am

Hollanda turist vizesi ile havayoluyla fransaya gecsem orda vize sureci bittinten 6ay sonra iltica etsem dubline takilirmiyim?

Cevapla
zeynep Ocak 28, 2019 at 9:47 am

benim annem trde yalniz vesimdi evimizi yaktilar tehtitaliyolar taniklik yaptilardiye cociklarinin hepsi burda ilticaya basvuru yapabilirmiyiz banada uardimci olurmusunuzbildiginiz iyi bi avukat varmi

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 4:35 am

Sorulariniza cevap veririm, iyi avukatlar var.

Cevapla
Ezgi Mayıs 9, 2019 at 8:14 pm

Merhabalar
Nişanlımın orada akrabaları var biz ilticada bulundktan sonra onların yanında kalmak ıstyoruz kampta degil bu durumda yardım alamıyoruz peki iltica kabul edıltıkten sonra bize ne kadar yardım yapılıyor iş bulana kadar süreç nasıl ılerlıyor

Cevapla
editor_dr Mayıs 10, 2019 at 7:34 am Cevapla
Mehmet Yılmaz Şubat 2, 2019 at 9:47 am

Merhaba sayın admin
Hollanda’ya başvuruda bulunmak için Schengen vizesi daha kolay alındığı için İtalya’dan schengen vizesini alıp Avrupa’ya İtalya’dan girip havayoluyla Hollanda’ya geçmeyi düşünüyorum.Böyle bir durumda başvurumun reddedilip İtalya’ya geri gönderilme ihtimalim bar mıdır ?
Teşekkürler

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 3:37 am

Dublin uygulanma ihtimali var.

Cevapla
Huzey Şubat 10, 2019 at 10:36 pm

Sn Admin
Ben Çek cumhuriyetinde dil eğitimi alıyorum. Ailemin trde belli durumlardan ötürü sıkıntısı var babamın mahkemesi devam ediyor. Bulunduğum ülkede lise denkliği için sorun çıkarıyorlar. Uzun vize ile geldim eğer denklik sorunu hallolmazsa vize biticek ve türkiyeye dönmek zorunda kalkıcam. Bu durumda bir ülkeye iltica etmek zorundayım. Çekte uzun vizem olması hollandaya iltica da sorun olur mu ve ben iltica için nasıl bir yol izleyebilirim?

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 2:15 am

Iltica edeceginiz ülke sizin yasadiginiz sorunlar var mi; sizin iltica gerekceleriniz var mi buna bakar. Aktuel vizeniz Cek Cumhuriyetinden oldugu icin ilticanizdan da o ülke mesul olacaktir. Ancak iltica yasasi kapsaminda Vizesisi veya oturumu bittiginden dolayi basvuru yapilmasi halinde basvuruya red veriliyor. Bu noktaya dikkat ediniz. Bir diger konu eger baska bir ülkeden vize alirsaniz ilticanizdan o ülke mesul olur. yani Hollanda’dan vize alirsaniz son vize onlarin vizesi oldugu icin Hollanda ilticanizdan mesul olur.

Cevapla
Turan Şubat 14, 2019 at 4:09 pm

Mrb sn admin ben uzun sure turkiyede cezaevinde kaldım polıtık nedenlerden dolayı şimdı yine yakalama kararım verilmiş nedenini bilmiyorum bir yolunu bulup hollandaya iltica edersen ne kadar bir surede oturma ve çalişma izni alabilirim cezaevinde kaldığıma dair dosyalar var bende

Cevapla
Editör Mart 14, 2019 at 2:38 am

Ortalama maximum 1 yil icinde karar cikiyor ancak istisnalari da var.

Cevapla
Beren Şubat 17, 2019 at 10:43 am

Merhaba benim eşim hollandada iltica etti bizde oğlumla gitmek istiyoruz turla başvuru yapmak istiyoruz başvuru yapınca eşimin iltica ettiği sistemde görünürmu nasıl yapabiliriz yardımcı olursanız sevinirim

Cevapla
m Şubat 25, 2019 at 12:19 am

MM
Selamlar ben uzun zamandir bir orta asya ulkesi olan ve bu ulkenin vadaslari avrupada serbest dolasabiliyor.Ancak bu ulkeden giden bazi arkadaslar ilticasi kabul edildi ozellikle Almanyada ama Hollandaya pek giden olmadi bir iki kisi aldi.Bulumdugum ulkede tutuklanmalar ve okul kapanmalri hatta bir iki ay once bulundugum kurumda nerdeyse kapanma durumuna geldi.Ana sorum ise ben gidip bas vurursam red yermiyim.Bulundugum ulkede tansiyon bir cikiyor bir iniyor vatandaslik vermiyorlar benim pasapor bitiyor ve cocuklarimin pasaportu zaten iki yildir yok ve alamiyoruz.Kabul edilme veya red yeme ihtimali nedir.Gidenler 2018 gidenler aldi.

tesekkurler

Cevapla
admin Mart 29, 2019 at 3:07 pm

Merhabalar,
Aidiyetinizle birlikte yaşayacağınız yada yaşadığınız mağduriyetinizi ikna eici bir şekilde anatabilirseniz iltica süreciniz olumlu sonuçlanır.
lütfen makaleyi okuyunuz.
https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Volkan Mart 9, 2019 at 3:26 pm

merhaba Admin,
Hollanda’ya tek basima iltica ettikten sonra calisma izni verilmiyormus. peki o sure zarfinda nasil yasayacagiz? devletin verdigi €45 cok az.
hangi asamada is bulacak devlet?

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 6:25 pm

Hollandadaki okuyucularımızdan bu konuda cevap bekliyoruz

Cevapla
Bezoeker Mart 10, 2019 at 6:54 pm

Öncelikle bilgilendirme adına yapmış olduğunuz bu karşılıksız yardımlaşmaya dayalı paylaşımlarınızdan dolayı sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.
*hollandaya ailecek belirli genel mağduriyetlerden dolayı aılecek geldik.yaklaşık 8 aydır kampta bekliyoruz.
bir hafta önce genel ana mülakatı olduk ama son birkaç soruya vakit yetmediğini ve kendisinin biraz hasta olduğunu söylerek ek ilave vakit istemine dayanarak 2.mülakatı başka bir tarihe attı.bizede Extended procedur asylum diye bir kağıt vererek *bizim gibi arkadaşalrın bu şekilde önce uzatma verildiğini,sonra….*Uzatma aldığımızı söyledi….buraya kadar herşeyi anladım ama kafama takılan soru şu;Bu nihayi karar olarak Pozitif veya negatifmidir…(ayın üzeine birde extra böyle bir durum bizi ailecek çok zor durumda bıraktı….teşekkür ederiz

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 6:15 pm

bu tarz uygulalar olmaktadır. bu karar tekrar sizi mulakata cağıracakları ile ilgilidir. “2. mülakat stratejileri” konulu makalemizi okuyarark hazırlanınız.

Cevapla
TAN Mart 20, 2019 at 5:07 am

selam admin ben 1 aylık vize aldım belcikaya iniş yapsam ordan hollandaya gidip iltica etsem sorun çıkar mı yoksa iniş yaptığım ülkede ıltica etmem mı gerekiyor bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 5:27 pm Cevapla
Ayse Mart 20, 2019 at 5:51 am

Iyi günler 15 yildir hollandada kaliyorum.2 bucuk ay once oturuma bas vurdum subat 8de oturum bitti ve halen oturumdan haber yok 8 nisana kadar gecici oturum bastilar pasportuma ne kadar surede gelir oturum bilginiz varmi

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 5:26 pm

değerlendirmeniz memurlara bağlı bir işlem olduğundan dolayı başvuru yaptığınız yeri takip ediniz

Cevapla
Aras Mart 30, 2019 at 10:18 pm

Merhaba. Benim kız arkadasim hollanda vatandaşı ve şuan hamile almanyadayiz. Ancak o doğumu hollandada yapacak ben ise almanyada ilticayim. Hollandaya girisim yasak. Ben yasadisi hollandaya girersem cocugum dogunca oturum alabilirmiyim?
2. Eğer orda yakalanırsam iltica edersem hemen görünurmu yani ne kadar sürede almanyada ilticaci olmam ne kadar surede belli olur.
Tesekurler…

Cevapla
admin Nisan 3, 2019 at 5:23 pm

Resmi evliliğiniz olmadıkça sorun yaşayabilirsiniz. Resmi evliliğiniz olduğunda aile birliğinizi koruyacaklardır.

Cevapla
Eser Nisan 3, 2019 at 10:51 am

Merhabalar
Ben bir transerkeğim,eşim tam anlamıyla bir kadın.Haliyle resmî bi evliliğimiz yok.
Eşimin ailesi tarafından öldürüleceğiz kaçarak ve saklanarak yaşıyoruz.
Hollanda’ya iltica etmeyi planlıyoruz.
İltica sebebimiz geçerli midir?
Şimdiden teşekkür ederim.

Cevapla
admin Nisan 3, 2019 at 4:32 pm

Eşcinsellik ve benzeri durumlar iltica gerekçeleri arasında yer almaktadır. Ancak kendi durumunuzu ve yaşadaığınız veya yaşayacağınız mağduriyetleri somut gerekçelerle inandırıcı biçimde ikna etmeniz istenecektir.

Cevapla
Kaya Nisan 10, 2019 at 7:17 am

Merhaba aliecek Hollanda’ya başvuru yapmak istiyoruz.sartlari Almanya’ya göre nasıl kabül süresi yönünden .

Cevapla
admin Nisan 10, 2019 at 2:49 pm

süre ve kabul verme oranları birçok şarta bağlı olarak değişmektedir.

Cevapla
yolcu Nisan 22, 2019 at 12:20 pm

merhaba yanimizda nakit para maksimum ne kadar bulundurabilirz. ( yanimizdaki bu paranin miktarina gore ) devlet destegi olumsuz etkilenebilirmi. ( kesinti veya hic destek vermeme olurmu)

Cevapla
editor_dr Nisan 22, 2019 at 8:59 pm

Mehabalar,
Eger yaninizda belli bir miktardan fazla (150 eurodan fazla) paraniz var ise bu paranin tamami sizden emaneten alinir, haftalik size verilen yardimlar bu para bitene kadar sizin emanetteki paranizdan odenir. Sizin paraniz bittiginde sosyal yardimlar devlet tarafindan odenmeye devam eder.

Cevapla
yagmur Nisan 22, 2019 at 1:19 pm

merhaba ne kadar nakit para ile iltica edebilirim.( yanimdaki nakit para miktari ) yapilacak yardimi olumsuz etkilermi.
veya yanimdaki para miktarini soylemesem sikinti olurmu, ciddi arama yaparlarmi; iyi gunler

Cevapla
editor_dr Nisan 22, 2019 at 9:01 pm

Mehabalar,
Eger yaninizda belli bir miktardan fazla (150 eurodan fazla) paraniz var ise bu paranin tamami sizden emaneten alinir, haftalik size verilen yardimlar bu para bitene kadar sizin emanetteki paranizdan odenir. Sizin paraniz bittiginde sosyal yardimlar devlet tarafindan odenmeye devam eder.

Cevapla
Onur Mayıs 18, 2019 at 1:41 pm

Merhaba iyi günler.
Ben 2014den beri almanyada yaşiyorum evlilik üzerine geldim 2sene yakin evli kalip boşandik bir çocuğum var 5 yaşinda buna rağmen eşimin yalanlari yüzünden ülkeyi terk etmem gerektigini söylediler bu ayin 29nda bilet alip gitmem lazim. Türkiyede yakalanmam var dosyam yargitayda iltica talebinde buluna bilirmiyim ? Belgeleri sunduktan sonra yada iltica başvurusu yaparsam beni tekrar almanyayami yollarlar ? Yardimci olursaniz sevinirim iyi günler.

Cevapla
editor_dr Mayıs 18, 2019 at 5:38 pm

1. Eğer boşanma sırasında eşinizden elde ettiğiniz oturum hakkınızdan feragat etmediyseniz oturum süreniz devam ettiği müddetçe ülkeyi terketmek zorunda değilsiniz. .
2. iltica talebinde bulunabilirsiniz. Ancak Almanya’da oturumunuz olduğu için Dublin sözleşmesi gereği iltica değerlendirmenizden sorumlu ülke Almanya olduğundan Almanya’ya gönderilmek isteneceksiniz. (oturum bitiş tarihinden itibaren 24 ay boyunca Almanya’nın sorumluluğu devam edecektir)

Cevapla
Necla Mayıs 19, 2019 at 3:15 am

Merhabalar. Hollandaya iltica etmenin artıları neler? Almanyadansa hollandanın daha iyi oldugunu söylüyorsunuz. Biraz daha açabilirmisiniz

Cevapla
editor_dr Mayıs 25, 2019 at 1:52 pm

Soruyu web sitemize sorduysaniz. Biz su ulkenin su ulkede daha iyi olduguna dair birsey soylemiyoruz.
Lutfen asagidaki makalelere goz atiniz.

https://ilticahaberleri.com/hollanda-iltica-rehberi/

Cevapla
faruk Mayıs 20, 2019 at 5:07 pm

merhaba çocukluğumdan beri feminen davranışları olan biriyim.son yıllara kadar feminen giniyordum.yaşadığım şehirde bu da çok dikkat çekiyordu ya cinsel taciz ya sözlü tacize maruz kalıyordum.iki yıllık turizm otel işl. mezunuyum ve bir yıl moda eğitimi aldım.Cinsel kimliğimden dolayı bir kere bıçaklandım,bir kere saldırıya uğradım kafamda şişe patlatıldı hala izleri var ve bir kere de başka bir saldırı sırasında göz kapağımın bir kısmı ısırılarak koparıldı ameliyat oldum şimdi görüntüsü iyi durumda.Ayrıca askerlikten de eşcinsel raporum var ve bir duruşmada kanıt olarak askerlik şubesinden bu rapor istendi ve kayıtlara geçti.Askerlikteki bu durumumdan ve cinsel kimliğimin belli olması diksiyonumun fazla düzgün ve kibar olmamdan dolayı iş başvurularım reddedildi.Bunun yanında ailem küçük bir şehir ve eğitim seviyelerinin düşük olması ve toplum baskısından sürekli benim üzerimde baskı dedikodulara kulak asma ve evlendirmeyle beni sıkıştırdılar yaklaşık son beş yıldır ailemin yanında kalıyorum hiç dışarı çıkmıyorum feminen görüntümün yerini tam tersi kendine hiç bakmayan sürekli odasında film izleyen insanlarda korkan sakallı bakımsız birine dönüştüm şu an ailem daha da baskı yapıyor ve bana sürekli evlenmem için birilerini buluyorlar çok mutsuzum ülkeninde son yıllardaki hali beni daha da çıkmaza sürüklüyor şu an kırk yaşındayım ne çalışabiliyorum ne de aile kurabiliyorum tamamen asosyal oldum acilen ailemden uzaklaşmam gerekiyor yoksa büyük sorunlarla karşılaşıcam hollandaya iltica başvurusu yapsam sizce kabul olurmu başka çaremde yok açıkçası anladığım kadarıyla turist olarak birkaç günlüğüne hollandaya gidip havalimanında başvuruda mı bulunmam gerekiyor yada bir adres mi var gitmem gereken ilginize teşeekkürler

Cevapla
editor_dr Mayıs 23, 2019 at 1:35 pm

merhabalar, lütfen ilgili makaleyi okuyunuz.

https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

isterseniz havaalanında isterseniz IND iltica başvuru ofislerine başvuruda bulunabilirsiniz.

Cevapla
Altan Mayıs 21, 2019 at 4:13 pm

Selamlar 6 mayıs günü istanbuldan malta ya giriş yaptım. Daha önce devlet kurumuyla çalışan bir şirketim vardı. 15 temmuz sonrası incelemeye alındı ve hala süreç devam ediyor. Bizimle aynı dönemde iş yapan birkaç firma sahibine yakalama ve hapis cıktı. Ben bu bilgiyi aldığımda nisan basında hollanda için hollanda vizesiyle malta ya kaçtım. Daha sonra almanyaya geçtim. Şimdi almanyadan dublin yüzünden hollandaya iltica başvurusu yapmak istiyorum. Evliyim çocuğum yok eşim istanbulda. Sizce bu sebep bir iltica sebebi olabilir mi. 15 temmuz gecesi 1 gecede nezarethanede kaldım. Teşekkürler

Cevapla
Altan Mayıs 21, 2019 at 4:17 pm

Şirket evraklarım yanımda banka dökümlerim ve devlet kurumunun dekontları da benimle birlikte. Bu arada 15 temmuz sonrasında aynı zamanda çalıştığım özel sektördeki isimden de oldum. Söylentiler ve dedikodular yüzünden o yüzden sgk bitti. Ve daha sonra özel sektörde de çalışamadım. Maddi durum el vermediği için bağkur da ödeyemedim ve bundan dolayı hiç bir sağlık güvencemiz yok. Kurumun bizimle iş anlaşmasını bitirmesine sebep olacak yazılı bir karar da yok teşekkürler

Cevapla
Serdar Mayıs 22, 2019 at 10:31 pm

Merhaba babam khk ile işten çıkarıldı bütün sosyal güvencesine el konuldu ayrıca avukatina sorduğum da 1.derce ayle fertlerinin de devlet memuru olamayacağını söyledi kacak olarak ab ulkerine iltica edersem oturum alabilirmiyim

Cevapla
editor_dr Mayıs 23, 2019 at 12:50 pm

merhabalar,
lütfen aşağıdaki linkteki makaleyi ve benzer konulu makaleleri okuyunuz.
https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Altan Mayıs 23, 2019 at 6:02 pm

Bu makaleler benim yukarıdaki sorunum içinde geçerli mi acaba yoksa farklı bir cevap gelecek mi teşekkürler.

Cevapla
Hakan Korkmaz Haziran 12, 2019 at 9:28 am

Merhaba kolay gelsin ben ukraynadan hollandaya geçip iltica edebilirmiyim ve formaliteden bir evrak çıkarsam nasıl olur aynı zamanda Türkiye ye bir daha hiç dönmeyecegimi söylersem avantajım olur mu

Cevapla
editor_dr Haziran 15, 2019 at 7:12 am

Bir ülkeye ulaştığınızda o ülkede iltica başvurusunda bulunabilirsiniz.

https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Cansu Haziran 14, 2019 at 5:00 pm

Türkiye’de eşcinselim bunun için saldıraya uğradım ve sözde sex yaptığım için kabahatlar kanına göre suçmuş ve 2 defa yüklü miktar para cezası verildi ailemden bu sebebten dolayıı yaklaşık 3 yıldır ayrıyım şuan 21 yaşındayım bunun yüzünden ailemden şidded görerek yetiştirme yurdunda kaldım… ve istediğim kimliği yaşamak istediğim için iş imkanı verilmiyor ve bunun için Hollanda’ya iltica etmek istiyorum Türkiye’de bunun başvurusunu nerede yapabilirim peki

Cevapla
editor_dr Haziran 15, 2019 at 7:16 am Cevapla
Murat Temmuz 24, 2019 at 10:28 pm

Selamlar bende birşey sormak istiyorum bundan 2 yıl önce hollanda vatandaşlığı olan yabancı bir bayanlan pasaportsuz evlilik yaptım ama cok zorluk cıkartılar hapis yatırdılar pasaportum olmadığından dolayı evlilikten sonra oturum baş vurusu yaptık 2 yıldan fazladır daha yeni sonuç geldi mahkemeden red vermişler ve gidip iltica etmem gerektigini söylemişler bizde yüksek mahkemeye taşıdık olayı avukatımda ust mahkemeye gondersende bos diyor gene negatif gelir diyor illa iltica etmem gerektigini söylüyor bende pek pasapor bukadar onemliydi neden pasaportsuz evliligimize izin verildi e simdi neden zorluk çıkartıyorlar diye bu konu hakinda bir bilginiz varmi ne yapmam gerekir acaba yada bundan sonraki sürec ne olur sizce

Cevapla
Kaan Ekim 7, 2019 at 12:04 am

Merhaba, esim ve 2 cocugum icin Hollandadan bir yakinimizin davetiyle vize almak istiyoruz. Vize suresi bittikten sonra iltica etmek istiyoruz.
Ben Hollandadayim iltica etmedim, ama ailem gelince hep birlikte iltica etmeyi dusunuyoruz.

Bu durumda, istek yapan kisinin karsilasacagi bir problem olur mu, mali sorumluluk veya baska bir yaptirim. Tesekkur ederim

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 4:38 pm

Merhabalar, sizi davet edden kişi garantörünüz olduğu için iltica msaraflarınızın tamamı kendisinden karşılanır. Hollanda vizenizin bitmesinden 6 ay sonra başka bir ülkeye iltica ederseniz sorun yaşamazsınız

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla
Pasaport Ekim 7, 2019 at 2:14 am

Başvuru yaparken pasaport olması gereklimi yalnızca kimlikle yapılabilirmi

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 4:37 pm

MErhabalar, psaport şart değil kimlik ile de başvuru yapanilirisiniz.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla
can Ekim 13, 2019 at 9:03 pm

turistik vizeyle hollandaya geldim ve iltica etmek istiyorum escinselim toplum baskisi goruyorum ayni zamanda musluman degilim anti erdoganistim ve evde sikintilar yasiyorum iltica edecem sizce kabul orani yuksek olur mu ve hollandali erkek arkadasimla kaliyorum

Cevapla
admin Ocak 16, 2020 at 3:57 pm

MErhabalar, cinsel tercihinizden dolayı iltica etme hakkınız bulunmakta ancak bu mağduriyetleriniz olması durumunda gerekli bir iltica sebebi olabilir.
https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.
Site üzerinden aylık olarak sorulara cevap vermekteyiz. Twitter ve youtube üzerinden günlük cevap verilmektedir.

Cevapla
Esin Kasım 7, 2019 at 3:00 pm

Merhaba ben Hollanda’ya partner olarak gelmiştim, daha sonra 2000 duğumlu kızımıda getirttim fakat partnerim bizi adresten sildirdi şimdi ikimizinde oturumu yabancılar polisinde dosya açılmış siliniyor fakat biz hollandada yaşamak istiyoruz şimdi Türkiyedeyiz lütfen yardım edin bize ne yapabiliriz

Cevapla
Ahmet Kasım 16, 2019 at 3:56 am

Merhaba türkiyede uyuşturucu sabıkası ulan birinin hollanda’ya iltica hakkı varmı.

Cevapla
Duygu Kasım 21, 2019 at 4:17 pm

Merhaba ben hollanda vizesi ile hollandaya inip aynı gün almanyaya geçtim ve ıltica ettim tabiki dublin davası uygulandı 10 ay almanyada kaldıktan sonra hollandaya gönderildim . 16 aydır da burdayım hala bir mahkeme yok bekliyorum . Sorum su ben almanyada mahkemeye girip ifade verdim ve dosyam almanyadan buraya getirilmiş ben şimdi burda tekrar mahkemeye girecekmiyim yoksa direk bir karar mi verilecek . Teşekkürler

Cevapla
Salih Kasım 21, 2019 at 6:02 pm

Ben insaat muhendisiyim hanim bilgisayar muh ikimizde khk ile atilip hapse mahkum edildik ..hollanda ya iltica etmemiz durumunda hanimin sengen vizesi var bunun bir etkisi olur mu iltica islemine bir de basvurumuz nasil olmali havalimani mi yoksa diger sekil

Cevapla
tamer Kasım 27, 2019 at 8:17 am

selam şu anda 1 yıllık hollanda vizem var ve iltica etmek istiyorum. daha önce yunan vizesiyle 2018 ve 2019 yıllarında hollandaya defalarca giriş çıkış yaptım daha önceki hollandaya giriş çıkışlar iltica başvurusunu olumsuz etkilermi.saygılar

Cevapla

YORUM YAP