Almanya Dublin Finlandiya Gündem

-Finlandiya iltica işlemlerinde Almanya’dan 2016 yılı Dublin uygulaması-

Finlandiya üzerinden (vizeli/vizesiz-pasaportlu/pasaportsuz) Almanya’ya gelerek iltica eden 600 mülteci bulunmaktadır. Almanya 600 kişi için Dublin 3 gereği Finlandiya’ya gönderme kararı almıştır. Fakat Finlandiya delil yetersizliğinden dolayı 104 kişi hakkında red kararı aldığından dolayı bu mülteciler Almanya’da kalmıştır. Geri kalan 398 mülteciye ilişkin Finlandiya kabul kararı almış, fakat bunlardan zamanaşımına uğramayan 26 mülteci Dublini uygulayarak Finlandiya’da iltica işlemlerini sürdürmüştür. Sonuç olarak Finlandiya üzerinden Almanya’ya gelen 600 başvurucudan sadece 26 mülteci Finlandiya’ya gönderilmiştir.

Not: Finlandiya’ya yönelik Dublin uygulamasıyla karşılaşan mültecilerden değerli yorumlarını paylaşmalarını rica ediyoruz.

Benzer İçerikler

EURODAC Yönetmeligi

Editör

BM İnsan Hakları Komisyonu, Türkiye Kararı – Gülen Hareketi

editor_dr

Giriş yasakları ve Schengen ikazları

Editör

12 yorumlar

Kamİl Temmuz 1, 2018 at 11:06 am

Merhaba ben eşimle beraber yaklaşık 1 yıldır almanyadayiz. Buraya Finlandiya vizesi ile geldik. 11 ay 2017 de Finlandiya bizi kabul etti ve süreç başladı. Eşim hamile olduğu için doktor rapor verdi ve suan dublin in üzerinden yaklaşık olarak 8 ay geçmesine rağmen mahkemeden bir karar alamadık. Normalde gözaltı durumu hariç 6 ay sonra dublin in düştüğünü okuyorum heryerde. Hastalık hamilelik durumu buna dahil mi? Mahkeme bundan sonra gönderilme yönünde karar alabilir mi? Simdiden teskkurler

Cevapla
Editör Temmuz 4, 2018 at 10:27 pm

Yol mülakatinizdan sonra 6 ay; süreyi uzatmis olabilirler, bir kereligine uzatma haklari da var. Hayir dahildegil Tranfere engel bir durum yoksa transfer gerceklesir. Siz Dublin Kararini mahkemeye verdiyseniz Dublin düsme süresi artik islemiyor, mahkemeye vermediyseniz nrmalde düsme süresi yol mülakatindan sonraki 6 ay. Avukatinizla görüsün süreleri tesbit etsin eger Dublin düstüyse iltica dairesine dilekce yazabilir.

Cevapla
Şahin Eylül 5, 2018 at 9:21 pm

Merhaba. Ben finlandiyada ilticacıydım. 13 ay önce almanyaya geldim. Şimdi burda iltica etsem tekrar gönderilirmiyim ?

Cevapla
Editör Eylül 9, 2018 at 2:04 am

Finlandiya’da sonuc neydi? Ona bagli, dosyaniz aciksa gönderirler. Red vermislerse Almanya’da basvuru hakkiniz olur.

Cevapla
Şahin Eylül 9, 2018 at 7:50 pm

Hocam 1.5 yıl bekledim bi sonuç alamadım. Zaten kimseye kolay kolay olumlu yada olumsuz bi sonuç verilmiyor. Herkes başka ülkelere gitmek zorunda kalıyo. Bi nevi bezdirme yani. Kısacası olumlu yada olumsuz bi sonuç almadım. Bırakıp geldim. Nasıl bi yol izlemeliyim ?

Cevapla
Sahin Ekim 28, 2018 at 3:25 pm

Hocam sorum cevapsiz kaldi lütfen cevap verirseniz iltica basvurusu yapicam da

Cevapla
Editör Kasım 1, 2018 at 1:55 am

Tekrar yazarsaniz cevap vermeye calisayim. Cok soru var geriye Dogru cevapliyoruz.

Cevapla
Recep Sevinder Eylül 9, 2018 at 8:39 pm

@ŞahinEylül 9, 2018 at 7:50 pm

Sahin bey, dedikleriniz Norvec icinde gecerli 16 aydir dosyasina cevap bekleyenler var hem de belgeli kanitli hatta hapisli olanlar bu kisiler 16 aydir bekliyor. Girunuse gore Daha da bekleyecek gibiler.

Hele simdi son UDI(Norvec yabancilar ilticacilar subesi) Turklerle ilgili iltica islemlerini dondurduk yakindan daha detayli inceleyecegiz surec uzun olacak kararindan basin aciklamasindan sonra ve gelen cok fazla Turk ilticaci sayisini yogunlugunu da hesaba katarsak bu surec iyice cekilmez hale geldigi acik. Hele couluklu cocuklu iseniz vay halinize…Kamplardaki sartlar pek iyi degil. Hijyen sifir. Zaten aile birlesimi de en az 1 sene ve vize basvuru ucreti 1200 euro. Gecen zaman uzun karanlik kis kaybedilen yillar adamlarin umrunda bile degiL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Almanyada Belcikada Hollandada iltica edip ortalama hele hele Almanyada 2 ayda 3 ayda iltica alanlar taniyorum. Aile birlesimi de bir o kadar kolay ucuz ve hizli!

Akli olan Almanyaya gider. Is var iklim guzel karanlik yok Egitim sistemi dunyada bir numara ozellikle muhendislik vs eee Almanca dunyada aranilan gecerli bir dil ustelik

Cevapla
sercan Eylül 27, 2018 at 12:01 pm

merhabalar, öncelikle sitenizde yaptığınız hizmet için hepinize sonsuz teşekkürler. Hakkınız ödenmez.

İltica ile ilgili rotamızı Finlandiya’ya çevirmiştik, lakin yukarıda okuduğum yorumlar bizi karamsarlığa itti. Almanya’da yığılma olduğunu düşünerek, daha sakin ve kabul ihtimali yüksek ülke olarak Finlandiya’yı seçmiştik. Bu konuyla ilgili değerli görüş ve tavsiyelerinizi bekliyoruz.

Teşekkürler.

Cevapla
Recep Sevinder Eylül 27, 2018 at 5:31 pm

Finlandiyada kabul orani cok yuksek. Yigilma yok Norvec gibi degil…
Norvecte cok yigilma var zaten cok beklme vardi 15-16 ay gibi…simdi daha da cok beklme olacak gibi.. Allah gelenin yardimcisi olsun. Finlandiya Norvecten kat be kat iyidir ozellikle egitim konusunda…

Cevapla
Serkan Ekim 1, 2018 at 2:07 pm

Sa. Abiler Almanyada su an son durum nedir? Cok yigilma oldugu, artik ilticalarda sorun cikacagi yonunde soylentiler dogru mu? Finlandiya mi Almanya mi sorusuna cevabiniz ne olur?

Cevapla
Editör Ekim 24, 2018 at 10:58 pm

Yasal durumunuzda sorun yoksa sorun yok. Ancak bircok kisi derdini dogru ifade edemiyor; Mülakata bu site üzerinden veya Avukatinizla veya gönüllü uzman bir danisman görüserek hazirlanmanizda fayda var. Sorunlar genelde pat diye mülakata girmekten ve derdini Dogru ifade edememekten kaynakaniyor.

Cevapla