Asyl Süreci Dublin Gündem

Dubline takilmamak icin ne yapabilirim?

Dubline takilmamak icin ne yapabilirim?

1-Mümkünse gitmek istediginiz ülkenin vizesini alin ve aktarma yapmadan (baska bir Schengen ülkesine girmeden) direkt basvuru yapmak istediginiz ülkeye gidin.

2-Aile olarak ayri ayri Schengen bölgesine girdiyseniz ya da aile farkli ülkelere dagilacaksa; mümkünse ailenin cogunlugunun ve cocugun/cocuklarin kalmak istediginiz ülkede olmasini saglama; ailenin cogunlugundan kasit; Schengen alani icinde bulunan aile bireylerinin cogunlugudur. Örnegin 5 kisilik bir aileden 3 kisi schengen bölgesinde; anne ve cocuk A ülkesinde basvuru yapmis, Baba B ülkesinde basvuru yapmis ise Dublini A ülkesine uygularlar.

3-Eger mecburi olarak kalmak istemediginiz baska bir AB ülkesinin vizesi ile Schengen alanina girdiyseniz. Bu vizenin etkisi vize bitim tarihinden 6 ay sonra düsmektedir.

4-Herhangi bir Schengen ülkesine iltica etmeden, herhangi bir Schengen ülkesinden resmi bir belge almadan kara yoluyla kalmak istediginiz ülkeye gitmeniz halinde size Dublin uygulanmaz.

5-Eger hususi pasaportunuz (Yesil, Gri, Siyah, Kirmizi) varsa ve sayet Schengen disindan direkt kalmak istediginiz ülkeye giderseniz size Dublin uygulanmaz..

6-Schengen bölgesine vize ile gelmisseniz basvuru yapmadan önce Dublin konusunda bilgi sahibi birisine Dublin kontrolü yaptirin.

7-Herhangi bir Schengen ülkesinden vize ya da oturumunuz yoksa, Schengen disindan yapilan bir ucusla gitmek istediginiz ülkeye transit bölgede basvuru yaparsaniz size Dublin uygulanmaz.

7a-Herhangi bir Schengen ülkesinden vize ya da oturumunuz yoksa, Schengen disindan yapilan bir ucusla transit bölgede inip basvuru yapabilirsiniz. Basvuru yaptiginiz transit bölge/havaalani bulundugu ülke basvurunuzdan sorumlu olur ve size Dublin uygulanmaz.

Benzer İçerikler

Genel Olarak İltica Gerekceleri Nelerdir?

Editör

Sedat Peker’den eski AKP’li belediye başkanı Alatepe için şok suçlamalar!

admin

83 yaşındaki ağır hasta tutukluya, ‘cezaevinde kalabilir’ raporu

admin

46 yorumlar

ali Mart 8, 2018 at 4:32 pm

selam benim eşim norveç vatandaşı bir çocuğumuz var şimdi yine hamile ama bana vize vermiyorlar bende yunanistandan kaçak olarak norveçe gidip iltica etmek istiyorum ama hiç aranmam filan yok sadece aysa bank da hisse senedim vardı 10 tl lik oda banka kapanınca yandı sizce ilticam kabul olurmu yani başka iltica sebebim yok ne yapmam gerekiyor

Cevapla
Editör Mart 8, 2018 at 8:59 pm

Esiniz Norvec vatandasi ise ve siz basvuru yaptiginiz dönemde Norvecte bulunmasi halinde Dublin geregi sizi Norvece göndermeleri, dosyaniza norvecin bakmasi gerekir. Norvece ulsatiginizda esinizin Vatandasligindan dolayi oturum hakkiniz olur, Norvecteki resmi makamlara oturum icin de basvurabilirsiniz. Yargitayin Bank Asya kararinin delil olarak sunabilirsiniz. Mutlak olarak resmi evraklar istenmiyor, evrak alamadiysaniz beyan esas alinir. Din, irk, mezhep, siyasi görüs ya da herhengi bir sosyal gruba ait olmanizdan dolayi size bask, tehdit, siddet, takip vb. uygulanmissa bu durumda yasal olarak baska bir ülkede yasamak isteme hakkiniz dogar, iltica etmek bu sekilde degerlendirilebilir. Sizin durumunuzda esiniz zaten Norvec vatandasi oldugu icin sorun yasamayacaginizi umuyorum zira ilticaya gerek kalmadan oturum da alabilirsiniz.

Cevapla
ali Mart 10, 2018 at 7:17 pm

çok teşekür ediyorum evet şimdi gördüm bank asya parası olanların çoğu ceza evinde suan bende öyle dicem benim de param vardı ve isse senedim var şu kafama taıkldı nasıl ilticaya gerek kalmadan oturum alacam ?? bana turkiyeden vize vermiyorlar konsolosluk eşinizin maaşı çok düşük diyor o yuzden vermiyorlar birde olduki red edildi beni geri gonderdiler ben o ülkeye birdaha girebilirmiyim ?

Cevapla
Editör Mart 11, 2018 at 5:35 am

Basvurunuz red edilirse ülkenize geri göndermezler, baska bir ülkeye gitmeniz gerekir.

Cevapla
neo19 Haziran 11, 2018 at 4:40 am

Emeği geçen herkese selamlar. Ben Sloveya’dan iş davetiyesi aldım. Nasip olursa Slovenya’da 2 saat kadar durup hemen Almanya’ya gideceğim ve iltica yapacağım(etkili siyasi sebeplerden). Sizce Almanya Slovenya’ya geri yollar mı? Almanya’nın bu gibi durumlarda toleransı nedir?

Cevapla
admin Haziran 12, 2018 at 9:36 am

Merhabalar,
İlticanın kabulu ayrı bir işlem, iltica eden kişinin iltica işlemlerinin hangi ülkede yürüyeceği ayrı bir olay. Bundan dolayı Slovenya vizeniz bulunduğu için Almanya sizi Slovenya ya yollayabilir ve iltica işlemleriniz Slovenya da devam edebilir. Bu yüzden Slovenya vizenizi Almanya da Alman vizesine çevirmenizi tavsiye ederiz. Almanya C tipi vizeleri 90 güne kadar çıkış vizesi olarak uzatmaktadır. Bunun için bir kiracı bildirim formu(WGB) evrağı, 3 aylık sigorta ve iş görüşme kartvizitleri ve görüştüğünüz firmadan size randevu verdiklerine dair yazı. WGB yi aldığınız belediyeden vize uzatım talebinde bulunabiliyorsunuz. Verilen vize Almanya çıkış vizesi olacağından dolayı(slovenya vizesinden uzun olacağından dolayı) Dublin uygulanmayabilecektir. Bundan dolayı tavsiyemiz iltica başvurusu yapmadan önce dublin problemini çözmenizi tavsiye ederiz. Şayet aksi durumda Almanya Mahkeme Kararı ile size Dublin uygulamaya karar verdiyse , maharetli bir avukatınız yoksa ve zaman aşımına uğratamıyorsanız, Slovenya ya gitmekten başka çare kalmamaktadır.Aşağıdaki linklere dikkatlice bakmanızı tavsiye ederiz.

https://ilticahaberleri.com/dublin-anlasmasina-dikkat/
https://ilticahaberleri.com/dublin-iii-anlasmasina-gore-zaman-asimi-sureleri/
https://ilticahaberleri.com/almanya-iltica-ikinci-mulakat-islemleri/
https://www.youtube.com/watch?v=JS777KEV-oM

Cevapla
admin Temmuz 20, 2018 at 10:50 am

Merhabalar,
İlticanın kabulu ayrı bir işlem, iltica eden kişinin iltica işlemlerinin hangi ülkede yürüyeceği ayrı bir olay. Bundan dolayı Slovenya vizeniz bulunduğu için Almanya sizi Slovenya ya yollayabilir ve iltica işlemleriniz Slovenya da devam edebilir. Bu yüzden Slovenya vizenizi Almanya da Alman vizesine çevirmenizi tavsiye ederiz. Almanya C tipi vizeleri 90 güne kadar çıkış vizesi olarak uzatmaktadır. Bunun için bir kiracı bildirim formu(WGB) evrağı, 3 aylık sigorta ve iş görüşme kartvizitleri ve görüştüğünüz firmadan size randevu verdiklerine dair yazı. WGB yi aldığınız belediyeden vize uzatım talebinde bulunabiliyorsunuz. Verilen vize Almanya çıkış vizesi olacağından dolayı(slovenya vizesinden uzun olacağından dolayı) Dublin uygulanmayabilecektir. Bundan dolayı tavsiyemiz iltica başvurusu yapmadan önce dublin problemini çözmenizi tavsiye ederiz. Şayet aksi durumda Almanya Mahkeme Kararı ile size Dublin uygulamaya karar verdiyse , maharetli bir avukatınız yoksa ve zaman aşımına uğratamıyorsanız, Slovenya ya gitmekten başka çare kalmamaktadır.Aşağıdaki linklere dikkatlice bakmanızı tavsiye ederiz.

https://ilticahaberleri.com/dublin-anlasmasina-dikkat/
https://ilticahaberleri.com/dublin-iii-anlasmasina-gore-zaman-asimi-sureleri/
https://ilticahaberleri.com/almanya-iltica-ikinci-mulakat-islemleri/
https://www.youtube.com/watch?v=JS777KEV-oM

ayrıca bu linki inceleyiniz
https://ilticahaberleri.com/dublin-iii-anlasmasina-gore-zaman-asimi-sureleri/

Cevapla
abdullah Haziran 23, 2018 at 9:31 pm

Merhaba, benim ingiltere vizem var. Rusyaya vize alip, rusya uzerinden bir sekilde ailemle norvece girsem dublin anlasmasi geregi ingiltereye mi gonderirler? dublinin anlasmasi ingiltere vizemin bitiminden kac ay sonra gecersiz olur?

Cevapla
ahmet Temmuz 19, 2018 at 5:12 pm

merhaba ben 10 şubat 2018 de 14 günlük schengen vize avusturyaya geldim. Vizem bitmeden finlandiyaya gittim ve vizem bittikten sonra hiç bir başvuru yapmadan 2 ay sonra araç ile avusturyaya gelmek için yola çıktım. Polonya gümrük kapısında yakalandım ve parmak izlerimi alıp litvanya kapısında 7 günlük vize vurdular. Ben şimdi avusturyadayım iltica etmeye gidceğimde pasaportmu saklıyacağım. Peki dubline takılmamak için iltica etmeye ne zaman gitmeliyim?

Cevapla
admin Temmuz 20, 2018 at 10:47 am

merhabalar;
1-güncel geçerli vizeniz hangi ülkeye aitse o ülke ilticanızdan sorumlu olacaktır.
2-vize süresi bitiminden itibaren üzerinden en az 180 gün geçmesi gerekmektedir
3-çevreniz var ve yardımcı olacaksa vizenizi iltica etmek istediğiniz ülkenin vizesine çevirinz.
4-aşağıda ki linklere bakınız
https://ilticahaberleri.com/dublin-yol-haritasi/

https://ilticahaberleri.com/vize-uzatimi-ile-dublini-lehine-cevirme-2/
https://ilticahaberleri.com/dublini-lehine-kullanmak-1/

avusturya içinde geçerlidir benzer süreçtir
https://ilticahaberleri.com/almanya-iltica-ikinci-mulakat-islemleri/
https://ilticahaberleri.com/iltica-ana-mulakat-degerlendirme-kriterleri/

Cevapla
Namir Temmuz 21, 2018 at 8:32 pm

Ben vizemin son tarihinin bitikden sonra 6ay beklemeliydimki,vize otomatik düşsün amma ben 6ayin bitimine 3un qala başvuru yapdim.Yani 177 gün bekledim.Yinede Dublin yapa bilirlermi.baş vurudan sonra hala 4aydi isvecdeyim.

Cevapla
Namir Temmuz 21, 2018 at 8:34 pm

Dublin ilk başvuru tarihindenmi sayilir yoksa vize olan ölke kabul etdiyi gündenmi?

Cevapla
hasan Ağustos 24, 2018 at 1:39 pm

Merhabalar size bir sorum olacaktı.
Ben şuan Avusturyada ilticacıyım 20 yaşındayım ve ilticam daha sonuçlanmadı. Babamın Finlandiyada dükkanı var ve beni işçi olarak yanına götürmek istiyor. Davetiyeyi avusturyaya gönderebilir mi yoka ilitcamı geri çekip mecbur türkiyeye mi dönmem lazım?

Cevapla
Editör Eylül 5, 2018 at 2:00 am

Su asamada Türkiye’ye dönerseniz ilticaniz düser ve red verirler. Kabul karari verirlerse zaten islemleriniz cok daha kolay olur. Ya da ilticanizi geri cekip Finlandiyada basvuru yapmaniz lazim o zaman da Dublin devreye girebilir. Mahkemede babanizin Finlandiyada olmasi nedeniyle avantajiniz olur.

Cevapla
hasan Ağustos 25, 2018 at 12:54 pm

merhabalar ben şuan avusturyada kaçağım ve konsolosluktan evlilik ehliyet belgesi almam lazım. Konsolosa gidebilir miyim? Orda vizeden dolayı tutuklama yapabilirler mi?

Cevapla
Editör Eylül 6, 2018 at 1:45 am

Kacaksaniz evlilik ehliyet belgesini ne yapacaksiniz?

Cevapla
Rifat Eylül 15, 2018 at 5:27 am

1 aylik Yunanistan multi vize cikti, 2 günlüğüne gittim 5 gün önce Türkiye’ye geldim.Multi vizeyi kullanip Almanya’ya iltica etsem dublin uygulanir mi? Veya 30 gün sonra Türkiye’den mi Almanya’ya turistik vize icin basvurmaliyim teşekkürler?

Cevapla
Editör Eylül 16, 2018 at 4:27 am

Yunan vizesinin üzerine onun son tarihini gecen bir vize almaniz lazim, gitmek istediginiz ülkenin vizesi. Vatandasi oldugunuz ya da oturumuna sahip oldunugunuz ülkedeki konsolosluktan basvurmaniz gerekiyor.

Cevapla
Nur Eylül 23, 2018 at 12:38 am

Merhaba,
Pasaportum bitiyor 6 ay kaldı, Polonya oturumum var bir ay sonra bitecek , öğrenci oturumu 15 ay vermişlerdi. Finlandiyaya iltica etmek istiyorum. Dublini nasıl atlatabilirim. Yardımcı olur musunuz ? Cevabınızı bekliyorum acilen. Çok teşekkür ederim

Cevapla
Editör Eylül 26, 2018 at 10:39 pm

Oturumun Dubline etkisi oturumun bitis tarihinden 2 sene daha sürüyor.
a-istediginiz ülkeden oturum alarak sorunu cözebilirsiniz. Erasmus, yüksek lisans vb. bir egitim icin Finlandiya`dan oturum alirsaniz. Sorumluluk Finlandiya’ya gecer.
b-NSA’da iltica basvurusu yapacaksaniz Polonya’ya yapmaniz gerekiyor. Polonya basvurunuza red verirse istediginiz ülkeye ikince basvuruda bulunabilirsiniz. Red vermesiyle Polonya tüm Dublin sorumluluklarini düsürmüs oluyor.

Cevapla
Cenk Kasım 23, 2018 at 12:19 am

Slm ben 2015de 1 aylık almanya vizesiyle avusturya akyarmalı almanyaya gittim avusturyada girişte parmak izi aldılar üzerinden üçbüçuk yıl gecti ingilterede iltica etsem dublin uygulanırmı tşk

Cevapla
admin Kasım 23, 2018 at 3:44 pm

Merhabalar vize bitiş tarihinden itibaren üzerinden altı ay geçtiği taktirde vizenin sorumluluğu düşmektedir dolayısıyla 3,5 yıl geçtiğinden dolayı herhangi bir sorumluluk bulunmamaktadır bundan dolayı da dublin uygulanmayacaktır bilgilerinize saygılarımızla yine de bir avukata danışınız

Cevapla
Yeni nesil Kasım 25, 2018 at 3:17 am

Merhaba,

Türkiyeden kacak yollarla Almanyaya geldim, Hollandaya geçip Iltica etmende SIKINTI yasayabilirmişim ? Bana neyi önerirsiniz?

Saygilarimla

Cevapla
Editör Kasım 26, 2018 at 3:46 am

Eger ülkenizde sahte evrak elde ettiyseniz iltica etmek amacli ve kendinizi kurtarma amacli bunu kendi ülkenizde yaptiysaniz göz yumuluyor ancak güvenli bir üökede böyle bir sahte evrak hazirlattiysaniz bunun cezasi var genelde para cezasi olarak tatbik ediliyor. Fake Evragin nerede hazirlanip elde edildigine bagli.

Cevapla
fatih Kasım 25, 2018 at 1:01 pm

merhaba ailemle beraber italyaya shengen vizesi aldık ve tur üzerinden italyaya geldik suan italyadayız almanyaya tren yolu ile gidip iltica edeceğiz vizem ilticama engel olurmu dubline takılırmıyız dubline takılmamak için ne yapılmalı almanyaya nasıl gidilmeli

Cevapla
Editör Kasım 26, 2018 at 3:38 am

Dubline takilabilirsiniz Vize nedeniyle;
-Aileniz- Cocuklariniz yaninzdaysa- Mahkemede Dublini bozmak icin avantajiniz olur.
-Vizenin bitis tarihinden 6 ay sonra Vizenin Dubline etkisi düsmektedir. Sadece mesele vizeyse tabi.
-Yol sorularina cevap veremem onu kendiniz bulmaniz lazim.

Cevapla
İbrahim Kasım 26, 2018 at 1:40 am

Merhaba, Yeşil pasaportumla 23.05.2018 tarihinde istanbuldan Almanya Berline giderek iltica talebinde bulundum, parmak izlerim ve fotoğrafım alındı. Ilk başta bir kaç günlük oturum verildi, sonra 14.06.2018 tarihinden 14.09.2018 tarihine kadar oturum verildi. . Ancak 20.06.2018 tarihinde elimde olmayan sebepler ile kendi isteğim ile Türkiyeye dönmek zorunda kaldım. Ancak şunuda belirtmeden edemiyeceğim Almanya bu 3 aylık oturumu verdikten sonra benim ilticamı ret etmiş olabilir. Şu anda Kaçak yollardan Yunanistana Sığınma başvurusunda bulunsam beni Almanya ya gönderirlermi. Saygılar.

Cevapla
Editör Kasım 26, 2018 at 3:30 am

Herhangi bir ülkede henüz kapanmamis bir iltica dosyaniz varsa o ülke yine sizden mesul olur ancak bu meselenin sorumluluk yönü bir de esasa iliskin ülkenize dönmeniz var ki bunu Red gerekcesi sayabilirler.

Cevapla
Mustafa Aralık 2, 2018 at 10:19 pm

Merhaba Ben şu an avustıryadayım. bir sene önce ukraynadan kaçak girdim. iltica ettim. abim ve türkiyede resmi nikah yaptığımız eşim gelip beni aldılar. Ve bir avukat tutup vizeye oturuma başvurduk. vize polisi mecburen türkiyeye gitmeai lazım dedi ama 2 hafta sonra avukat vizemi gidip almmı söyledi. 1 senelik vize aldım 2019 2. ayda vizem bitiyor. Şu anda beni ifadeye iltica ifadesine çağırdılar. 10 gün sonra gidip internetteki haberler üzerinden ifademi verecem başka bir kanıtım yok. Ve benim pasaportumu polis tirende yakaladığında polisin eline geçti 1 senesi vardı pasaportun. Avukata gittim avukat vize uzatmasında mecburen pasaport gerektiği için ilticayı çekmedik o yüzden devam ediyor sürüyor dedi iltica davasını yürütecem diyerek fahiş fiyatlar istedi. Ve ilticamıda güzel sonuçlandırıp sonuçlanmayacağı meçhul. Şu anda bir boşluktayız vizem geldiğinden beri çalışıyorum sadece iş değişikliğinden 2 haftadır çalışmıyorum. Eşimde çalışıyorum 3 aylık hamile çocuğumuzda olacak. Şu anda ne yapmam gerekiyor. Çok kötü durumdayız ne yapacağımı bilmiyorum Lütfen bana yardım edin. ban e posta yoluyla nu aranızı atarsanız dah çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

Cevapla
admin Aralık 3, 2018 at 6:37 pm

Merhabalar,

Olayınız tam anlaşılamamaktadır. Detaylı ve açık bir şekilde izah ederseniz yardımcı olmaya çalışırız. Lütfen linkteki makaleyi okuyunuz.
https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Kenan Ocak 9, 2019 at 12:33 pm

Merhabalar şu an D tipi vize ile Polonyada eğitim almaktayım. Ancak Almanya ya da Norveç gibi ülkelere iltica etmek istiyorum. Dubline takılmamak için ne yapabilirim. Şu an oturum almadım ama alınca 2 yıl boyunca Polonya benden sorumlu olucak.

Şöyle birşey aklıma geldi bu mümkün mü burada oturumum varken almanyaya geçsem ve yasal olarak eğitim amaçlı tekrardan oturuma basvursam kabul alirmiyim. Daha sonra o oturumu aldiktan sonra ilticaya basvursam.

Cevapla
modarator yorumlari Ocak 12, 2019 at 5:44 pm

Merhabalar, dusunceniz guzel,uygulayabilirseniz evet.

Cevapla
ozan Şubat 23, 2019 at 7:29 pm

Öncelikle selamlar ben almanyaya iltica edicem diye almanya vizesi ile stutgard dan ülkeye giriş yaptım bana 6 ay lık vize cıktı fakat en fazla 90 gün kalma hakkım oldugu için 13 şubat itibari ilede 90 günlük kalma hakkımı doldurmuş bulunuyorum fakat yakın zamanda almanyaya iltica etmekten vazgeçip isviçreye karar kıldım suan isviçrede yakınlarımın yanındayım kacak durumundayım sızce 90 gunluk yasal kalma gunumun bıttıgı gunden ıtıbaren bır 6 ay mı gecmesı gerekıyor dublın ın dusmesı ıcın bılgılendırırsenız sevınırım pek bılgı bulamadım da bu konu hakkında

Cevapla
admin Mart 29, 2019 at 4:42 pm

vize geçerlilik tarihi bittikten sonra 6 ay geçmesi gerekmektedir. kalış süressinin bitmesi değil.

Cevapla
Veysel Mart 17, 2019 at 6:56 am

Merhabalar benim bir sorum var 5 yıl önce almanyada evlendim ve almanya makamlarında evlendim ve çek cumhuriyeti scheng vizesi alıp almanyada iltica edersem olur mu eşim halen almanyada geliri yetersiz diye oturum alamıyorum ayrıca dubline takılmamak ici ne yapmam gerek

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 7:46 pm

aşağıdaki makaleyi dikkatlice okuyunuz lütfen.
6 ay meselesine dikkat ediniz.

https://ilticahaberleri.com/6-ay-meselesi-ve-dublin/

Cevapla
Cumhur Mart 27, 2019 at 12:31 pm

7a’ da yazdığınız sadece schengen ülkeleri için geçerli mı. Yoksa dubline üye ülke olup schengen de olmayan bir ülkeye illegal girip schengen deki bir ülkenin transit bölgesinde iltica talep etsem dublin uygulanır mı?

Cevapla
admin Mart 27, 2019 at 5:27 pm

Shengen Birligi nde olmazip Dublin soylesmesine imya atmis ulkeler var. Isvicre Ingiltere gibi, Dublin uzgulanir.

Cevapla
Nn Nisan 21, 2019 at 5:18 pm

Merhaba, resmi davet yazisi ile almanyaya gelmiş birinin davet edenin sponsorlugundan cikmasi ve iltica edebilmesi icin ne yapmasi gerekir? Vize 6 ay sureli, 90 günlük. Davetiye de 1 aylik garantörlük belirtiliyor ama iltica edildigi takdirde tum masraflar 5 yil garantore aittir diyor. Bu sorumluluğu dusurmek icin ne yapilabilir? Multi girişli shengen vizesi.

Cevapla
editor_dr Nisan 28, 2019 at 12:52 pm Cevapla
Toprak Mayıs 24, 2019 at 9:07 pm

Merhaba. Ben türkiyeden yunanistan vizesi ile direk Almanyaya uçsam bir sikinti olurmu. Almanyada iltica edersem yunanistana geri gonderirler mi.

Cevapla
editor_dr Mayıs 25, 2019 at 3:27 pm

Yunanistan (istisna olarak) vizesiyle diğer avrupa ülkelerine gidenlere (sadece yunanistan için geçerli olarak) şu ana kadar dublin uygulanmamıştır. Dublin sözleşmesine göre yunanistan sorumludur ancak bu güne kadar yunanistan’a sözleşmenin gereği uygulanmamaktadır.

Cevapla
Toprak Mayıs 26, 2019 at 8:45 am

Birde Yunanistan vizesi ile direk Almanyaya gidildiğinde hava alanında almanyanın geri gönderdiği söyleniyor. Böyle bir durum var mı? Bilginiz varmı acaba

Cevapla
Yalçın Kasım 17, 2019 at 10:49 pm

Merhaba kolay gelsin
Acil sormak istediğim birkaç husus var yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. KHK li eski devlet memuruyum. Bir yıldan fazla tutuklu yargılandım. Şimdilik tutuksuz yargılanıyorum ancak dava sonuçlanmak üzere ve tekrar cezaevine gireceğim. Bordo pasaportum var. Bu durumda;
1- Yunanistan vizesi uçakla Kuzey Irak’tan direk Belçika ,İsviçre veya bir ab ülkesine iltica etsem Dublin uygulanma ihtimali nedir?
2- Havayolu ile direkt gitmek yerine Yunanistan a giriş yapıp ordan iltica edeceğim ülkeye gitmemin Dublin açısından olumlu veya olumsuz etkisi olur mu?
3- Eşim ve çocuğum yeni pasaport aldı. İltica ettiğim takdirde aile birleşimi ülkelerde ne kadar sürmektedir. Aile birleşimi beklerken onlar vizeyle gelip benimle kalabiliyor mu?

Eşim memur malumunuz diken üstünde çalışıyor. İltica ettiğim takdirde bir an önce aldırmak istiyorum. Ülke, İltica ve aile birleşimi konusunda önerileriniz varmıdır. Çok teşekkür ederim.Allah razı olsun.

Cevapla
Serkan Demir Aralık 19, 2019 at 1:57 pm

Selamlar. Benim esim ve cocugum fransiz vatandasidir. Ben yunanistana yasa disi yollarla gecis yaptim. Esim ve cocugum ise fransaya gecti. Yunanistanda dublin isleterek fransaya gitmek cok uzun surecegi icin Yunan polis kagidi ile yunanistandaki Fransiz konsolosluguna basvurdum, uzun sureli vize icin muracaatimi aldilar. Halen cevap beklemekteyim.
Vizeyi aldiktan sonra direk gecis yapabilirmiyim?
Fransaya gidince de yardimlar daha fazla oldugu icin multeci muracaatinda bulunmak istiyorum.
Herhangi bir sorun olurmu, daha once Yunanistana basvurmussun diyerek dublin uygulayabilirler mi? Tesekkur ederim.

Cevapla
admin Ocak 7, 2020 at 7:52 pm

MErhabalar, Yunanistanda ana mülakat olmadıkça dublin işlemeyecektir. Fransaya iltica etmenizde bir problem bulunmamaktdadır.Kabul şartlarını taşıyor iseniz ilticanız da bu göre şekillenecektir.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.

Cevapla