Dublin Gündem

Dublin-III Madde §§ 9-10-11 / Aile Üyeleri

Madde 9
Uluslararası koruma sahibi olan aile üyeleri
Ailenin daha önce menşei ülkesinde oluşup oluşmadığına bakılmaksızın, bir Üye Devlet’te bir uluslararası koruma basvurusu neticesinde ikamet etmesine izin verilen bir aile üyesi olduğunda, ilticasi kabul edilmis akrabanin bulundugu Üye Devlet bu başvuruyu incelemekle yükümlüdür; ilgili kişilerin yazılı olarak bunu dile getirmesi şartıyla.

Madde 10
Uluslararası koruma başvurusunda bulunan aile bireyleri Başvuru sahibi baska bir Üye Devlet’te iltica basvurusu yapmis, başvurusu hakkinda henüz bir ilk karara varilmamis bir aile üyesi bulunuyorsa; iltica basvurusu yapilan bu Üye Devlet iltica başvurusunu incelemekle yükümlüdür; ilgili kişiler arzularını yazılı olarak ifade etmeleri gerekmektedir.

Madde 11
Aile Prosedürü Birden fazla aile üyesi ve / veya küçük evli olmayan kardeş, eş zamanlı olarak ayni ülkeye ya da sorumlu üye devletin belirlenmesi prosedürlerini saglayacak kadar yeterli yakin tarihlerde farkli üye ülkelere iltica basvuru yaptigi durumlarda sorumlu devletin belirlenmesinde asagidaki kriterler uygulanacaktir;

a) tüm aile fertlerinin ve / veya küçük evlenmemiş kardeşlerin uluslararası korunma başvurularını inceleme sorumluluğu, kriterlere göre aile fertlerinden cogunlugunun bulundugu Üye Devlete aittir.

b) bu olmadigi durumlarda aile fertlerinden en yasli olanin bulundugu üye Devlet kişilerin başvurularını incelemekle yükümlüdür.

Benzer İçerikler

-Polonya iltica işlemlerinde Almanya’dan 2016 yılı Dublin uygulaması-

admin

Dublin-II Tüzüğü_Türkçe

Editör

Dubin’de Uluslararası koruma başvurusunda bulunan aile bireyleri

Editör

10 yorumlar

EU.nn Kasım 5, 2018 at 2:07 pm

Merhabalar
Ben eşimle hollanda veya almanyaya iltica etmek istiyoruz. Fakat bana vize vermiyolar hep red geliyor. Eşim sıkıntısız alabiliyor. Hollandaya basvursa sonra biz Yunanistana gitsek bi şekilde Dublin’den ötürü bizi Hollanda’ya gönderirler mi? Ya da eşimle yasal şekilde vizesiz olduğu için Sırbistan’a gitsek ordan Romanya veya Hırvatistan kapısında iltica talebinde bulunsak eşimin Hollanda vizesinden ötürü ikimizi de Hollandaya gönderirler mi? Ya da sizin önereceğiniz yol nedir?

Cevapla
Editör Kasım 23, 2018 at 3:05 am

Kimin yasi büyük? Kimin yasi büyükse onun mesul oldugu ülke aileden mesul olur. Eger esiniz sizden yasca büyük ve Hollanda vizesi varsa orya gidip basvurur. Siz de herhangi bir AB ülkesine basvursaniz bile sizi esinize dahil ederler ancak onun yasi büyükse. Degilse esiniz gidip kabul alir ve aile birlesimiyle sizi yanina alabilir ancak bu 1 yil kadar sürebilir.

Cevapla
Serdar Nisan 26, 2019 at 8:25 pm

Ben herhangi bir dublin ülkesinden ilticam onaylandıktan oturum aldıktan sonra;

1. Ben aile birleşimi talebinden bulunmadan, Eşim ve çocuklarım başka bir dublin üyesi ülkeye illegal geçip iltica başvurusunda bulunsa onlara dublin uygulayıp benim ikametim olduğu için benim yanıma mi gönderirler.

2. Eğer dublin uygulanırsa normal şartlarda benim yanıma gelmeleri ihtimal ne kadar sürebilir?

Cevapla
editor_dr Nisan 26, 2019 at 9:07 pm

Siz oturum aldıktan sonra eş ve çocuklarınızın yapabileceği şey kaçak giriş yaptıkları ülkedeki sizin oturum aldığınız ülkenin konsolosluğuna aile birleşimi vizesi için başvuruda bulunmak. Siz oturum sahibi olduğunuz için Dublin söz konusu olmaz. Eş ve çocuklarınız bulundukları Schengen ülkesinde düzenlenen aile birleşimi vizesi (pasaportu yoksa seyahat belgesi) ile sizin bulunduğunuz ülkeye gelebilirler.

Cevapla
Serdar Nisan 29, 2019 at 9:57 pm

Kabul aldığım ülkede aile birleşimi uzun sürüyor. Ondan dolayı eşim ve çocuklarım başka bir dublin üyesi ülkeye iltica başvurusunda bulunup benimde kabul aldığımı yazılı bir şekilde ifade etseler, eşim ve çocuklarıma dublin uygulayıp benim kabul aldığım üye ülkede ilticası değerlendirilmez mi? Dublin en fazla 6 AY sürer diye düşünüyorum. Ama onlar geçtiği AB ülkesinde, benim kabul aldığım ülkenin konsolosluğuna gitseler yani aile birleşimi işlerini başlatsak 20 AY olma ihtimali var.

Cevapla
Serdar Mayıs 2, 2019 at 8:44 pm

Cevap vermediniz

Cevapla
Serdar Nisan 29, 2019 at 9:56 pm

Kabul aldığım ülkede aile birleşimi uzun sürüyor. Ondan dolayı eşim ve çocuklarım başka bir dublin üyesi ülkeye iltica başvurusunda bulunup benimde kabul aldığımı yazılı bir şekilde ifade etseler, eşim ve çocuklarıma dublin uygulayıp benim kabul aldığım üye ülkede ilticası değerlendirilmez mi? Dublin en fazla 6 AY sürer diye düşünüyorum. Ama onlar geçtiği AB ülkesinde, benim kabul aldığım ülkenin konsolosluğuna gitseler yani aile birleşimi işlerini başlatsak 20 AY olma ihtimali var.

Cevapla
İsim veremiyorum Nisan 30, 2019 at 1:15 pm

Merhaba bizim yakın zamanda nikahımız vardı. Nikahı yapıp beraber iltica edecektik sebeplerimiz gerçek ve belgelere dayalıdır.
Ancak nikah zaruri sebeplerden ertelendi.
Ben müstakbel eşimle 10 yıldır beraberim ama resimden başka hiçbir ispatımız yok. Ha bir de boşuna bastırdığımız davetyelerimiz iptal edilen nikah tarihimiz(acaba makbuzu falan göstersek inanırlar mı?) ve gelinlik denemesi fotoğraflarımızı göstersek bizim çift olduğumuza inanırlar mı?
Havalimanı (transit vizesiz ülkeye) iltica edersek sen bunun eşi değilsin diyip gönderirler mi?
Not:bu sorum yasa dışı yollarla ilgili bir soru değildir. Sadece medeni durumumun bekar yazıp yazmaması ile ilgili sorundur.
İkametgahım erkek arkadaşımın üstüne ayrıca

Cevapla
editor_dr Mayıs 2, 2019 at 4:45 pm

AIHS’e göre tanımda “eş” yada “hayat arkadaşı” bulunmaktadır. Beraber olarak iltica edecekseniz işlemleriniz birlikte yürüyecektir. Sizin beyanınız yeterli olacaktır(Almanya İltica yAsası Madde 26). Ancak farklı ülkelerde başvurursanız resmi evli olmadığınız için aile birleşimi talebinde bulunamazsınız.

Cevapla