Belçika Gündem

Belçika İltica Prosedürü

Kimler Sığınma Talep Edebilir?

Yaşamı veya bütünlüğü tehdit altında olduğu için ülkesinden kaçan, ülkesine dönmeye korkan her yabancı Belçika’da bir koruma veya ikamet hakkı isteyebilir, yani “iltica talebi’nde bulunabilir.

Mülteci statüsü

Mülteci, ülkesi dışında bulunan ve haklı olarak zulüm mağduru olmaktan kaygılanan, ve bu kaygıdan dolayı bu ülkenin yetkililerinin korumasını alamayan veya almayı istemeyen kişidir. Cenevre Sözleşmesi, mülteci statüsünün tanınmasını sağlayabilecek 5 işkence nedeni tespit etmiştir:

  • ırk,
  • uyruk,
  • din,
  • bir sosyal gruba ait olma, veya
  • siyasi düşünceler


 

Başvurunun Başlatılması:

IMMIGRATION OFFICE

  • Havaalanında veya Immigration Office’e başvuru ile süreç başlatılıyor.
  • Immigration Office’e; Antwerpsesteenweg, 59 B / Chaussée d’Anvers 59, 1000 Brussels adresinde sabah saat 8.00’den önce orada bulunarak şahsen başvuru yapılması gerekiyor.
  • Ofiste tercih ettiğiniz dilin tercümanı eşliğinde kimlik bilgilerinizin istendiği bir belge dolduruluyor.
  • İlk gün sırasıyla fotoğraf çekimi, parmak izi alımı, akciğer filmi işlemleri yapılıyor. Kalacak yeri olmayanlar için mülteci kamplarına yönlendirme yapılıyor. Her başvuru sahibi için bir dosya numarası veriliyor ve yol ifadesinin alınacağı bir sonraki randevu, her gün 16’ta güncellenen https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/FR/Asylum/Convocation.pdf adresinden takip ediliyor.
  • Immigration Office’te randevunuzun açıklandığı tarihte Belçika’ya nasıl geldiğinizi anlatan yol ifadesi oluşturuluyor. Başvuruda bulunan kişinin ülkesine dönmesi halinde nelerle karşılaşacağı, kendisini ne gibi tehlikelerin beklediği üzerine sorular yöneltiliyor. Bu sorgulama başvurunun sonraki aşamaları için de temel oluşturuyor. Başvurunun Belçika’ya uygun olup olmadığı inceleniyor, eğer ilticaya başvuran kişi farklı bir ülke vizesine sahip ise ve Belçika’da ilticasının uygun olmadığına karar verilirse dosyası ilgili ülkeye gönderiliyor.
  • Immigration Office ilticanın Belçika’da yapılmasını uygun bulursa dosyanız “Commisioner General for Refugees and Stateless Persons (CGRS) “ kurumuna yönlendiriliyor.

Commisioner General for Refugees and Stateless Persons (CGRS)

  • Commisioner General for Refugees and Stateless Persons (CGRS) başvurunuzu ve beyanların doğruluğunu değerlendiriyor ve mülteci statüsünün verilip verilmeyeceğine karar veriyor.
  • Başvuru süreci devam ederken adaylara geçici oturum izni veriliyor.
  • Mülteci koşullarına uymayan ancak ülkesine dönmesinde tehlike bulunan ve güvende olmayacaklar için subsidiary protection “ikincil koruma” statüsü verebiliyor. Ülkesine döndüğünde ciddi hayati risk taşıyanlar, idam cezası veya işkenceye maruz kalma ihtimali bulunanlar, şahsa yönelik ciddi şiddet ve tehdit riski bu statü kapsamına giriyor.
  • Eğer başvuru ret edilirse Council for Alien Disputes (CAD) kurumuna itiraz başvurusu yapılabiliyor.

İltica hakkı elde edildikten sonra ilgili kurumlara başvurularak sosyal yardım alınabiliyor. Halihazırda oturumu olan ya da vatandaşlarla aynı haklara sahip olunuyor (geçinmeye yetecek kadar asgari ücret, sağlık sigortası gibi destekler almak için başvuru yapılabiliyor.)

Türkçe ayrıntılı bilgi için: https://www.cire.be/guides/214-guide-de-procedure-tuerkce-tu/file

Benzer İçerikler

Dublin’de Üye Ülkenin Sorumlulukların Sona Ermesi

Editör

AsylG §38 Başvurusunun Reddi veya Geri Çekilmesi Halinde Ayrılma Süresi

Editör

DUBLIN Sözleşmesine Dahil Olan Ülkeler

admin

112 yorumlar

yalniz insan Ağustos 7, 2018 at 12:06 pm

merhaba . kanadaya iltica ettim henuz sonuclammadi. belcikaya iltica etme hakkim var misir. elimde pasaportum yok tabi .

Cevapla
admin Ağustos 8, 2018 at 10:53 am

merhabalar bir insan birden fazla ülkeye iltica edebilirmi evet edebilir. kanada dubline üye olmadığı belçika sizi kanadaya göndermeyebilir bundan dolayı ancak belçika güvenli bir ülkeden geldiğinizden dolayıilticanızı kabul etmeyebilir veya kanadaya geri dönmek zorunda kalabilirsiniz kanadada neden kalamayacağınız delillerle ispat etmniz gerekmektedir sizin yaraınıza olacaktır bu konuyu belçikada bir avukata danışmanıza daha sağlıklı olacaktır.

Cevapla
Sevinc Eylül 29, 2019 at 12:34 pm

Merhaba ben Sevinc. Azernaycandan geldim. Almanyada iltica etdim. Bana redd geldi. Mahkeme açdıq yene redd verildi.sonra duldung verildi oğlum ve bana. oğlum 17 yaşında.sonra yabancı daireden geldiler benimle konuşdular. Ben yene nedenlerimi söyledim. İlkeme dönemem orda kocam tarafından beni oğlumu ölüm bekliyor deyə.
Şimdi ben başqa ilkeye gedib iltica yaparsam ne olur ve beni Almaniyaya geri gönderirlermi?

Cevapla
Shamsi Aralık 12, 2019 at 4:43 pm

Adam var.Ikinci azulluq acdırdı.Amma yenede redd geldi.Qacdi Italiyaya orda 5 ay icinde 5 illik oturum aldi.Italiyada deport etmirler.Narahat olmuyun

Cevapla
Jack London Ağustos 14, 2018 at 8:23 pm

Merhaba
Türkiyeden çıkıp belçikaya iltica etmeyi düşünüyorum.Hakkımda açılmış ve sonuçlanmış bir dava bulunuyor (ceza aldım ama yargıtay süreci devam ediyor.) Daha önceden italyaya alınmış vizem var pasaportumda ama çok eski. Güncel avrupa vizem yok. İltica işlemini en kolay şekilde atlatabilmem için nasıl bir ulaşım yolu seçmeliyim. Doğrudan belçika’ya mı giriş yapmalıyım ?

Cevapla
Editör Eylül 8, 2018 at 3:35 am

Yol ile ilgili sorulara cevap vermiyoruz.

Cevapla
Ulkesiz Mayıs 23, 2019 at 3:01 am

Merheba admin türkiyede siyasi dosyam var mahkeme halen devam ediyor belcika için iltica akabilecekmiyim bu dosya ile.

Cevapla
editor_dr Mayıs 23, 2019 at 12:47 pm Cevapla
Kadersiz Kasım 18, 2019 at 12:27 pm

Selam ben Türkiye’de üzerime atılan bir iftiradan dolayı hakkımda 2015 yılından beri devam eden bir mahkeme var mahkeme hakkımda kırmızı bülten çıkardı Belçika’ya gelsem iltica etsem ne olur durumum

Cevapla
Ramazan Ağustos 16, 2018 at 3:55 pm

Merhabalar,

Gulen Cemaatine ait ayni okulda calistigim arkadasim daha yeni 3 haftada oturum aldi. Simdi eve yerlestirildi Fransizca dil kursuna basladi ailesini getirmek uzere

Ben ondan sonra geldim Yunanistan uzerinden Belcikaya hemen hemen ayni sartlara kosullara hatta hikayelere sahibiz Ben daha yeni ilticami baslattim. Belcika son gunlerde olumlu ve hizli bir hava var. Ozellikle de aileli evli coluklu cocuklu insanlara karsi daha bir pozitif durum var. Aile birlesimi de kolay ve basvuru preseduru masrafi az

Acaba ben de ayni sekilde arkadasim gibi 3 haftada ilticam kabulu ile karsilasir miyim? hizli olumlu isler mi?

Esenlikle
Ramazan

Cevapla
Editör Eylül 6, 2018 at 2:57 am

Insallah ancak herkesin sartlari farkli olabilir.

Cevapla
Kartal Aralık 9, 2018 at 10:55 pm

Siz yunanistan dan nasıl gittiniz bana da anlatin

Cevapla
Erdal Kasım 12, 2019 at 7:49 am

Merhabalar ben 2 ay once almanyaya vize aldim ve oradan direk belcikaya gectim ve suan calisiyorum nasil bir yoldan oturum veya calisma izni alabilirim yardimci olursaniz cok sevinirim suan vizem bitti

Cevapla
admin Ocak 15, 2020 at 1:35 pm

Merhabalar, Vize bitmeden önce yazmış olsaydınız destek olmak için size vize uzatma ya da duldunga başvuru yapmanızı tavsiye ederdik. Kaçak duruma düştüğünüz için legal olmak adına iltica edebilirsiniz.

Cevapla
faruk Ağustos 28, 2018 at 7:10 am

ben dogu turkistanli uygur turkuyum 2014 yilinda turkiyaya geldim cinde zulum cektigim icin buraya geldim ama turkiyedede ikamet izni islemlirinde sikinta cektim ovliyim tort cucugum var ikamet iznide sikinti cektigim icin calismamde olmadi u yuzden avrupa olkelerine tasinmak istiyorum

Cevapla
Editör Eylül 6, 2018 at 2:14 am

Basvuru yapabilirseniz, kimliginizi ve yasadiginiz sorunlari ispat ederseniz Basvurunuza kabul verilir.

Cevapla
Bahtsiz Eylül 7, 2018 at 1:12 am

Avrupa Birliğine üye olan bir ülkede iltica ettim olumsuz alirsam belçikada edevilrmiyim ve işlemler hizli mi teşekkürler

Cevapla
Editör Eylül 9, 2018 at 2:35 am

Red verirlerse baska bir Schengen ülkesinde bavuru yapabilirsiniz.

Cevapla
Kenan sorgun Eylül 8, 2018 at 3:35 pm

Belcika Cok hizli ve olumlu karar verdigini duydum. Belcika ozellikle aileleri gruplar icin daha hizli hareket ediyor
Siz Belcikayi tavsiye eder misiniz??

Cevapla
Göçebe Eylül 9, 2018 at 9:41 pm

Merhabalar öncelikle yazılarınızin çoğunu okudum epey bir bilgi sahibi oldum yüreğinize sağlık sayın admin ayrica benim buraya yazmaya çekindiğim bir takım özel durumlarım var yaklaşık 18 yıldır sürekli şehir değiştiriyorum iltica konularında sizler ile özel görüşebilme durumu varmı şimdiden teşekkür ederim

Cevapla
Editör Eylül 16, 2018 at 2:07 am

18 yildir??!!

Cevapla
Ramazan Eylül 28, 2018 at 11:25 pm

Merhaba
Ben belcikaya 2011 yillinda geldim belcika da 6 yil boyunca sirket ortagi olarak calistim iltica hep red karariyla ülkeyi terk kagidi aldim calisma kartinda*meslek kartı) ilk 2yillik verdiler sonradan yenileme yapamadim oranje kartimi aldilar benden 3 yıl aradan tekrar iltica yaptim belcika yaptim calısma kartina basvuru yaptim red aldim belcika birthday günes polished help Beni even alip ailemle birlikte Geri gönderme kampina biraktilar ve 4 ay geçti belcika beni türkiye ye Geri gönderme karariyla aldı tabii arada bana gönüllü gidiş kağıdını kampta çalışanlar imzalatılar sonradan fark ettim ki Beni gönderme işlemlerde farklı evraklarda baba sundular Ben anti gece kampi terk ettim belcika fransaya gectim dubline dahil oldum 18 nisan mahkem oldu belcika beni istiyor ve bana geri gönderme kararı aldim belcikaya belcika Ben formed in dahada kamptayim 18.ekimde 6 ay duplin doluyor ve bana 22ve 26 ekimde fransa göcmenler bürosu randevu vermiş fransada olduğuma dair imza evrakları var but arada normal prosüdere gidiş için Engel varmı yoksa belçikaya gönderme gìbi during olur mu
Belcika Beni dahada istiyor bana ikamet verir yoksa ülkeye geri gönderme karariyla tekrar karşilaşırmiyim

Cevapla
Editör Eylül 29, 2018 at 1:27 am

kusura bakmayin durumu anlayamadim, biraz daha detayli ve net yazarsaniz sorunuza cevap verebilirim.

Cevapla
Serpil Ocak 29, 2019 at 6:58 pm

Merhaba belçikada ilticalar varmi daja

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 4:27 am

evet

Cevapla
Yusuf Temmuz 25, 2019 at 11:56 pm

Merhaba ben Belçika iltica etmişim ama almaya da kız arkadaşım var evlenmek için ne gerekiyor nasıl yapsam işim çabuk olur kız alma. vatandaşı teşekkürler.

editor_dr Ağustos 8, 2019 at 2:53 pm

kız yanına gelecek seninle evlenecek. en kısa bu şeklide olur.

Magnolia Ekim 31, 2019 at 9:52 am

Abi ne oldu sizin durum ? Benzer durumla karsi karşıyayız ailemle

Cevapla
Umut Eylül 30, 2018 at 8:17 pm

Meehaba sayin admin..
Ben turkiyeden slovenyaya kendi pasaportumla yasal yollardan gidip oradan da yasal olmayan yollardan belcikaya gecsem iltica edebilirmiyim veya edipte red verilirse slovenyaya mi gonderirler yoksa turkiyeye mi.

Soru 2: ukraynaya belcika aktarmali bilet alip vizem olmadigi icin belcikada ucagi kacirip iltica basvurusunda bulunabiliyormuyuz varmi boyle bisey yoksa transit vize mi gerekiyor yani transit gecis bile vermezlermi tam olarak aydinlatirsaniz sevinirim.. teşekkurler..

Cevapla
Editör Ekim 5, 2018 at 1:48 am

1-Dublin uygulanma ihtimali var Slovenya vizenizden dolayi kabul edip ilticanizi incelemekle sorumlu ülke sayilabilir. Ilticanizi incelemeden Ülkenize geri göndermezler.

2-Transit vize almaniz gerekir. Transit vizeniz varsa o ülkeye gidebilir ve havaalaninda basvuru yapabilirsiniz ancak iltica gerekceleriniz absürd olursa deport edebilirler. Havaalanlarinda hizli prosedür uygulaniyor iltica gerekcenizi kabaca inceliyorlar. Absürt bir gerekce varsa ancak basvuruya red verip geri gönderme yasal olarak mümkün. iltica gerekceleriniz olmasi lazim.

Cevapla
Funda Ekim 2, 2018 at 2:13 pm

Merhaba. Ben bir trans kadınım. İstanbul teknik üniversitesi mimarlık fakültesi mezunuyum. Türkiyede cinsiyet kimliğimden dolayı belirli bir statüm yok ve iş başvurularım genelde görüntümün kimliğimle çeliştiğinden dolayı red ediliyor, çalışma hakkım yok. Erkek kardeşimden sürekli tehditler alıyorum. Hiçbir şekilde huzurum kalmadı. Henüz geçerli olan bir fransa vizem var. Fransa vizemle belçikada iltica talebinde bulunmamda sıkıntı çıkar mı? İltica talebim kabul olduktan sonta kendi mesleğimi yapabilir miyim? Teşekkürler

Cevapla
Editör Ekim 24, 2018 at 11:06 pm

Basvuru yapabilirsiniz ancak bu gibi durumlarda kimliginizi gecmise dönük incelerler. Cünkü Trans birey olmadigi halde o sekilde iltica hakki almaya calisanlar oldugu icin. Is konularina girmeyin iltica’da bunun yeri yok. Sadece kimliginizden dolayi is konusunda da ayrimciliga maruz kaldiginizi anlatabilirsiniz. Mesleginiz Mimarlik oldugu icin herhangi bir AB ülkesinden denklik alabilirisiniz; en büyük mesele dili iyi ögrenmek de.

Cevapla
Funda Ocak 29, 2020 at 11:46 pm

merhaba, mesajınızı yeni görüyorum 🙂 bu durumla iltica etmem de sorun olur mu? yani fransa vizemle belçika da iltica etmem dublin’e takılmama sebep olmaz mı? trans kadın olmam işi değiştiriyor mu yoksa?
teşekkürler, çok naziksiniz.

Cevapla
Azadroj Ekim 22, 2018 at 1:07 pm

Merhaba sevgili admin. Hollanda da ilticam red edildi ve ben belcikaya iltica etmek istiyorum. Sorum sudur;
Daha önce hollandaya iltica ettiğimi onlar görecek bende söyleyeceğim. Ancak iltica içeriğini de görme ihtimalleri var mi? Çünkü ben biraz değiştirerek anlatacağım.
Belcikada türkçe, kürtçe bilen iltica uzmanı bir avukat öneriniz olur mu?
Sevgiler

Cevapla
Editör Kasım 2, 2018 at 3:34 am

Evet var, Hollanda’dan dosyanizi isteyebilirler ve en önemli olarak ”Durumuzla ilgili yeni bir gelisme var mi yok mu?” bunun üzerinde duracaklardir.

Cevapla
ergül Ekim 28, 2018 at 11:25 am

merhabalr ben evilik yoluyla vizeye başvurdm ve çıktı.. ama aramızda geçen kötü sebeplerden dolayı ayrıldık ve boşanacagız.. benim vizem 6 aylık duruyor.. iltica edebilir miyim.. orada kalabilir miyim..

Cevapla
Editör Kasım 1, 2018 at 1:58 am

Basvurabilirsiniz de gerekceleriniz yoksa kabul etmezler. Belcikadaki Kadin haklari derneklerine giderseniz yardimci olabilirler sanirim.

Cevapla
Orhan Kasım 3, 2018 at 6:39 pm

Merhaba
Ben Belcikaya çalışmak için gitmek istiyorum bunun için ne yapmam gerek ve nasıl gidebilirim .
Görüşlerinizi rica ediyorum

Cevapla
Editör Kasım 23, 2018 at 2:41 am

Oradaki bir firmayla is akti imzalayip bunla viza alip, Yabancilar dairesine gidip oturum basvurusu yapmaniz lazim.

Cevapla
Dilek genc Kasım 21, 2018 at 9:35 am

40 yasindayim 19 yasinda bir erkek evladim var. Oglumu babasiz buyuttum ve yilardir calisiyorum karin tokluguna calistim TC dikili bir agacim dahi olmadi sigotam dahi olmadi yillardir hayatimi dam ettiremiyorum artik.memleketime Tunceliye donemiyorum babasiz bi cocuk dunyaya getirdigim icinailem red etti beni.teror den dolayi koyler bosaltildi ve ever yakilip yikildi donemiyorum.belcikaya iltica etmek istiyorum kabul edilirmi ne yamaliyim.

Cevapla
admin Kasım 26, 2018 at 6:17 pm

Merhabalar ekonomik sebepler iltica için yeterli ve geçerli sebep değildir çocuğunuz reşit olduğundan dolayı da bunu dikkate almayacaklardır dolayısıyla bir aidiyetten dolayı mağduriyet olması gerekmektedir mevcut durumda iltica edebilirsiniz ama ilticanız reddedilebilir bundan dolayı bundan dolayı aidiyet ve mağduriyet noktasında bir değerlendirme yapmanız gerekmektedir saygılarımızla

Cevapla
Serhat Kasım 24, 2018 at 4:29 am

Slm ben geçen yil almanyaya kacak yollardan geldim ve yakalandim suriyeliyim dedim paramak izimi aldilar fotografimi cektiler. Beni biraktilar. Suan belcikadayim. Burdada yakalandim kuzenimin ismini verdim tekrar parmak izimi aldilar fotografimi cektiler beni biraktilar. Turkiyede kesilmjs cezam var. iltica talebimde bulunsam ne gibi sorunlarla karsilasirim? Beni almanyaya gonderirlermi veya kuzenimin ismini kullandim diye her hangi bir suclama ile karsilasabilirmiyim?

Cevapla
Editör Kasım 26, 2018 at 4:03 am

Detaylari bilmedigim icin anladigim kadariyla cevap vereyim;
Kacak giris yapmaniz suc, para cezasi var ve size schengene giris yasagi konulabilir. Eger ilticaci degilseniz!! Ülkedeki davaniz adi sucla alakali ise bunun iltica ile bir ilgisi bulunmamaktadir.

Cevapla
Efe Kasım 26, 2018 at 3:20 pm

Görüşmelerde Turkiyedeki mahkeme kararlarının fotokopileri verilmek zorunda mı. Verilmese de onların Turkiyeden öğrenme durumları var mı. Her türlü suça, cezaya ait.

Cevapla
admin Kasım 26, 2018 at 4:52 pm

Merhabalar iltica işlemleri somut bilgi ve belgelere dayandığından dolayı mahkeme ya da adli işlemlerle ilgili bilgi ve belgeler siyasi kovuşturma niteliğine girdiginden dolayı sizi ilgilendiren sayfaları verebilirsiniz başvuru işlemi sırasında ya da mülakat sırasında verdiğiniz evraklar fotokopi evraklar olarak kabul edilmektedir eğer ret alırsanız o zaman orjinal evraklara kısmen ihtiyaç duymaktadır bu sebeple ilticaınızın kuvvetle kabulü için ilgili evrakları verip vermemek sizin şahsi insiyatifinizle de alakalı bir olaydır kendi ülkenizde yani buradaki ülkeler başvuru yaptınız ülke Türkiyedeki dosyanızı görüp görmeme ile alakalı ise prosedür şöyle işlemekte iltica dairesi kendi ülkesi kendi dışişleri Bakanlığı’na başvuru yapmakta sizinle ilgili bilgi ve belgelere ulaşmak için oda sizin bulunduğunuz ülkedeki kendi elçiliği vasıtasıyla avukatlar üzerinden sizin dosyanıza ve bilgilerinizi ulaşabilmektedirler isterlerse bunu yapabilmektedirler dolayısıyla hangi bilgi ve belgeleri nereye kadar ne şekilde vermeniz gerektiği ile alakalı bunu bir avukata danışmanızı tavsiye ederim saygılarımızla

Cevapla
Yüsra ozkaya Aralık 29, 2018 at 3:16 am

Sayın admin adlı suçları olan birisi iltica talebinde bulunduğu zaman asılsız siyasi suçları gerekçe gösterek iltica talep ederse bunun doğruluk payını ülkesinden öyrenebiliyorlarmi. Yada gerek duyarsa yada çelişkili ifadelerdemi ülkesinden araştırma yapılıyor.

Editör Şubat 20, 2019 at 12:43 am

Tabi zaten isleri bu anlattiklarinizin dogrulugunu kontrol etmek.

Yüsra ozkaya Aralık 29, 2018 at 3:21 am

Hocam adlı suçları olan sahte siyasi gerekçe göstererek iltica talep ederse araştırma yapiliyor mu. Yoksa çelişki duyarlarsami araştırma yapiliyor ulkesinden

Editör Şubat 20, 2019 at 12:42 am

gerekli durumlarda arastirma yapiliyor. Interpole kayit düsmüsse sucun türüne göre ilticaya red verebilirler, geri gönderebilirler.

Kerim Kasım 28, 2018 at 1:59 pm

Merhabalar
Şu anda Gürcistan’dayım. Fransa vizem var. Gürcistan’dan Belçika aktarmalı Fas bileti alıp Belçika’da inince iltica etmek istiyorum. Mahkeme evrakları, diplomalar vb. elimde mevcut. (bilet Fransa-Kosova-Belçika şeklinde de olabilir.)
Danıştığım bazı arkadaşlar Belçika’da Dublin sürecine takılacağımı ve Fransa’ya deport edileceğimi bazı arkadaşlar da Belçika’da iltica talebimin kabul olacağını söylüyor. Ne yapacağımı şaşırdım. Fikir vererek yardımcı olabilirseniz sevinirim.

(İyi seviyede İngilizce, kısmen Almanca biliyorum) Almanya benim için daha iyi bir alternatif olabilir. Almanya için de yorum yapabilirseniz sevinirim.

Cevapla
admin Aralık 5, 2018 at 5:57 pm

Merhabalar,

Legal vizeniz oldugundan olayı iltica etmek istediginiz ülkeye legal bir sekilde gidip iltica edebilirsiniz. Yol konusuna prensip olarak yorum yapmamız mumkun degildir. Fakat vizeniz Fransa oldugunu için ilticanızdan Fransa sorumlu olacaktır yani belçikaya iltica ederseniz Belçika dublin uygulayabilir ve uygular ise Fransa’ya gönderecektir. Fakat legal şekilde vizenizi Belçika’da uzatıp iltica ederseniz sorumluluk Belçika’da kalacaktır.
https://ilticahaberleri.com/vize-uzatimi-ile-dublini-lehine-cevirme-2/

Cevapla
Ramazan Aralık 12, 2018 at 9:59 pm

Ben belçikada 6 yil kaldim her başvuruda negatif sonuçlandi dosyam ve bir çocugum belçikada dünyaya geldi sonrasi bana ülkeme gönderme karari aldim ben 10 aydir fransadayim ve Duplin 6 aylik sürem dodu ve beni belçikada geri gönderme durumum var gönderilsem belçikaya eski dosyam tekrar açılırmı ve benim ne gibi haklara sachions olabilirim teşekürler.

Cevapla
Mehmet Aralık 15, 2018 at 1:48 am

Slm Ben 2010 beri belcika dayim calisma izin var her sene bir yilik veriyorlar cocuklarim burda birde cocugum oldu burda 3 Yaşın da ailem kacak suan bense sigortali calisiyorum iki yildir ne gibi bir yol cizeyim

Cevapla
admin Aralık 28, 2018 at 11:13 am

Merhabalar,
Eşinizin iltica edip legalleşmesi gerekmektedir. Bir avukat ile yönetmenizi tavsiye ederiz…

Cevapla
Çakıcı Aralık 23, 2018 at 7:13 pm

Eylül ayında bot ile Yunan adasına kaçak giriş yaptım. Türkiye’de ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası aldım. Bana 4 yıllık süre verdiler. Dört yıl sonra durumum değerlendirilecek. Yunanistan dışına çıkmam yasak, ülke içerisinde her yere gidebiliyorum. Fakat sorun şu; burada çok fena bir ırkçılık var. Türkleri sevmiyorlar. Ya da ben hep faşitlere denk geldim. Kaçak yollarla Belçika’ya gitsem, durumum ne olur? Veya, burada yaşadığım ırkçılık durumlarını ispatlarsam, resmi bir başvuru yapabilir miyim başka bir ülkeye?

Cevapla
Editör Ocak 10, 2019 at 1:30 am

Iltica yapmis oldugunuz icin baska bir ülekye basvuru yapmaniz halinde o ülke yunanistana Dublin talebi gönderir Yunaistan kabu ederse geri dönmeniz gerekir etmezse basvurdugunuz ülke ilticanizi icerik yönünden inceler. Dublin kabul edilse dahi bunu mahkemeye götürebilirsiniz.

Cevapla
Azadd Aralık 26, 2018 at 10:44 pm

Merhaba amcam 15 senedir belçikada ve çifte vatandaş bana misafirlik yolarsa vizemi çıkartıp belçikaya gelsem kürdüm iltica başvurusunda bulunsam bana oturum veya çalışma izini verirlermi orda kalma gibi bir şansım varmı?

Cevapla
Editör Şubat 19, 2019 at 11:44 pm

Amcanizin Belcikada olmasi ilticanizi etkilemez ama size destek olursa ne güzel. Bunun disinda ilticaniza kabul verip vermemeleri iltica gerekclerinizn olup olmadigiyla alakali bir durum. Iltica edince calisma izni alirsaniz calisip oturum alabilirsiniz.

Cevapla
Rıdvan Ocak 14, 2019 at 7:44 am

Merhaba admin benim durumum pek iyi deil durumumu duzeltmek amaçlı avrupaya glmk istiyrm. Belcika yi istiyrm nedense hiç bir tanidigim yok dilim de yok acaba nasil gelirim orda yasabilrmiym . Acaba nasil olcak yardimci olrmusnz tesekkurler .

Cevapla
admin Ocak 17, 2019 at 6:24 pm

Merhabalar,site olarak prensip geregi Avrupaya nasil gelmek ile ilgili destek vermemekteyiz.Sadece Avrupaya gelenlere legal hizmet sunmaktayiz.

Cevapla
Ada Ocak 24, 2019 at 7:25 pm

Sevgili admin ben eşimle resmi olarak ayrıldım bir kızım var velayeti bende ama ailem boşandığı mi bilmiyor daha ben aynı zamanda esnafım belcikaya vize alıp sonra orda iltica etmeyi düşünüyorum Belçika’da tanıdığım aile dostlarım var onlar illa kağıt üzerinde de olsa bir evlilik yapmam gerektiğini söylüyorlar ama çok para istiyor evlilik yapacak adam ne yapmalıyım güneydoğuluyum ailem boşandığı mi ogrenirse kiyametler kopar kizimida babasına verirler bu nedenler iltica için yeterlimidir

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 4:54 am

Detaylarinizi bilemiyorum ama aile icinden siddete ve tehdite maruz kalmak iltica gerekceleridir. iltica gerekcelerini acikladigimiz asagidaki yazilari okuyabilirisniz.
https://ilticahaberleri.com/genel-olarak-iltica-gerekceleri-nelerdir/
https://ilticahaberleri.com/mulakata-nasil-hazirlanabilirsiniz/

Cevapla
Zaza Ocak 26, 2019 at 7:53 pm

Merhaba admin ,
Ben ırkımdan dolayı ülkemde dışlaniyorum kendi halkım dışında saygı görmüyorum böyle bir ortamda yasamak bana ağır geliyor hem ırkimi kendim secmeme me rağmen .babamda orada oranın vatandaşı Belçika’da
Konu hakkında goruslerinizi merak ediyorum ,
Şimdiden teşekkürler .

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 4:45 am Cevapla
Pınar Ocak 28, 2019 at 9:48 pm

Merhaba
(Halen kalıcı koruma alabileceğimiz, elimizdeki evraklara rağmen deport edilmeyeceğimiz ülke araştırması yapmaktayım. O yüzden çok soruyorum kusura bakmayın)

Az evvel nette belçikanın yeni dönem sığınma başvurusunda bulunanlara en fazla 5 yıl oturum izni verileceği, istediği zaman iptal edebileceği ve 5 yıl sonunda ülkedeki durum tekrar değerlinidirilmesi için tekrar uzatma başvurusu yapması gerekeceğini yazmış. Yani ömür boyu belçikada kalma gibi bir durum yokmuş

5 yılda vatandaşlık için başvurulabilirken sadece oturum uzatmasan bahsedip vatandaşlık es geçilmiş. Sanırım bu süre sonunda sınırsız oturum ve vatandaşlık seçenekleri yok doğru mu acaba? Yoksa bu kanun geçmedi mi bir fikriniz var mıdır?
Gerçekse çok korkunç her an geri gönderilme baskısıyla yaşamak.
Duyduğunuz aynı prosedürü uygulayan başka ab ülkesi var mı acaba?
(linki tekrar bulup göndereceğim)

Cevapla
Pınar Ocak 28, 2019 at 9:50 pm Cevapla
Serpil Ocak 29, 2019 at 7:08 pm

Merhaba belçikada iltica başvuruları yapiliyormu ?

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 4:27 am

evet

Cevapla
semih Ocak 30, 2019 at 9:37 am

Pinar hanim,
Magdur oldugunu bilgi belge ve kanitlarla sunup dogru ifadeyle derdini anlatan Iltica edip ilticasini alan kisiler cogunlukla iki turlurudur.
1)insani Koruma
2)Asylum Tam Koruma
Bu ikisi arasindaki farka girmiyorum. sadece aralarinda oturum zamani farkliligi olur.
Insani Koruma diger adiyla ikincil koruma ulkelere gore degismekle birlikte 14-15-16 bazen 18 ay sureyle kisaca 1.5 yil ulkede kalma izni verilir. Bu surec icerisinde bir multecinin yararlandigi tum haklardan dil kursu sosyal entegre yardimlardan yararlanir. Bu 1.5 yillik sure bittiginde ulkesindeki durum ve kendi durumu degismedigi muddetce sure tekrar uzatilir. Mevcut ulkede kalici oturum sartlarini sagladiginda hem zaman olarak hem de ekonomik sosyal kosullar olarak Kalici oturuma kendi durumunu cevirir.
Aylum Tam Korumada ise ilticasi kabul edilmis kisiye 3 ila 5 yil arasinda oturum verilir. Ulkesindeki durum degisirse geri gonderilir degismezse bu sure sonunda iltica oturumu uzatilir ulkedeki kalici oturum sartlarini sagladiginda ise kalici oturum alir.
Multeci olma bir oturum turudur. Gecicidir. kalici degildir gecici oldugundan dolayi ulkedeki durumlar degistiginde geri gonderilme riski her zaman mevcuttur. Bu zaten Iltica surecinin ta baslangicindan basvuru asamasindan beri surec boyunca hissedilen bir duygudur.
insani Humaniter ikincil koruma dedigimizde 1.5 yil digerinde tam korumada ise 3 (bazi ulkelerde 5 yil)yil verilir. Sureler bittiginde ulkede durum degismediyse oturmunuz uzatilir ulkedeki durum ve onunla alakali sizin sahgsi durmunuz duzelirse ulkede yasamak hayat kurmak siyasal sosyal vs manasinda ikna olurlar arastirmalar neticesinde ve geri gonderilsiniz. Kalici oturum ise ulkelere gore degismekle birlikte 3 ila 5 yil arasinda oturmus belli sosyal ekonomik sartlari saglayan kisilere kalici oturum verilir. Mesela Benim bulundugum ulkede 2013den beri gelmis Suriyelilerin %3u kalici oturum almis. Bir cogu eger kalici oturum alamazlarsa savas ve catismalar uluslarasi antlasmalar bittigi anda geri gonderileceklerdir.
Iltica surecei ekonomik nedenli siyasal sosyal can guvenligi nedenlerden oturu bir goctur. Ekonomik nedenli goc etmek isteyenler icin bir cok ulkede isci gocu vardir ozellikle IT muhendislik dalinda oturum alip daha sonra hayatini kalici devam ettirenler de mevcuttur.

Cevapla
semih Ocak 30, 2019 at 9:40 am

Pinar hanim
Iltica surecinin sistemi o dur zaten
Belcika 5 yil veriyorsa bayagi iyi
Normalde bir cok ulke 1.5 yil(ikincil insani koruma
3yil(tam koruma)
veriyor
Kalici oturum alamadiktan sonra her an ulkeden atilmak an meselesidir.
Bu iltica surecinin basindan basvurusundan surec tamamlanana kadar boyle bir riski barindirir

Cevapla
Garip Şubat 1, 2019 at 1:08 am

Merhaba. Ben Azerbaycanlıyım. 2015 te Almanya vizesiyle karım ve çocuklarımla Almanyaya iltica ettim. Benim iltica talebime ret kararı verildi. Karardan Mahkeme şikayeti verdim. 10 gün önce Mahkeme de red kararı verdi. 3 cü çocuğum burda Almanyada doğuldu. Ama ne yazık ki, bunun da bir faydası yok. Bana ülkeme geri dönmem için bir aylık zaman verildi. Size sorum şu. Bu durumda ben ne yapa bilirim? Bana öneriniz ne? Geri dönemem. Ya Belçikaya ya da Fransaya gitmek ve iltica etmek istiyorum. Elimde polisden, savcılıktan, mahkemeden (8 sene hapis hükmü) her bir senedim var. Ama ne yazık ki, Suriyeliler Almanyaya geldikten sonra, diğer ülkelerden gelenlerin Almanyadan oturum alma şansı 1% in altında.
1. Avrupada kalmam için, kolay oturum almam için hangi ülke daha iyi?
2. Almanya hakkımda geri gönderilme kararı vermişse gittiğim ülke beni tekrar Almanyaya dublin edermi?

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 3:48 am

Siz bu karari mahkemeye sundunuz mu? Baska bir ülkeye basvuru yapabilirsiniz ancak iltica gerekcelerinizi yasalara göre hazirlamanizda fayda var. Asagidaki makaleyi okumanizi öneririm.
https://ilticahaberleri.com/mulakata-nasil-hazirlanabilirsiniz/

Cevapla
Ozgur Şubat 7, 2019 at 6:19 pm

Mrb admin turkiyede kamuda işci olarak çalışıyorum fahat ekonomi pekte iyi gitmiyor evli 2 cocugum var 4-10 yas iltica etmek icin belcikaya gitmrk gerekiyormu gitmeden iltica basvuru yapabiliyormuyuz tsk

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 2:55 am

Kendi ülkenizde iltica etmeniz söz konsu olmaz ama iltica gerekceleriniz yoksa basvuru yapmayin.

Cevapla
Yusuf Şubat 10, 2019 at 12:24 pm

Merhaba ben almanyada iltica ettim 3 yillin sonunda terkim geldi norvecte iltica basvurusunda bulunabilirmiyim

Cevapla
Editör Şubat 11, 2019 at 2:28 am

2. bir basvuru hakkiniz var ama basvuru yaptiginiz ülke Almanya’dan bolgi alir ve size yeni bir gelisme olup olmadigini sorarlar.

Cevapla
Soruönemli Şubat 19, 2019 at 11:15 pm

Merhabalar Size bir sorum var araştırmalarım sonucu sizin sayfanızı buldum. Türk vatandaşıyım,üniversite öğrencisiyim ve şuan Budapeştede oturum hakkım ile eğitim alıyorum. Türkiyeye geri dönmek istemiyorum,eşcinselim,yaşadığım sıkınyı ve ayrımcalıklaran ötürü,avrupa birliği bünyesinde kalmak istiyorum. Belçika veya almanyaya ilticia başvurusunda bulunabilir miyim? Maddiyatımla ile ilgili sıkıntım yok ya da kamplara vs gitmek istemiyorum,her şeyimi kendim karşılayabilirim. Bu mümkün müdür?

Teşekkürler

Cevapla
admin Mart 29, 2019 at 3:26 pm

Ab ülkesinde oturumunuz olduğundan dolayı oturum süreniz bitişinden sonra 24 ay sorumluluk Macaristanda olacağınızdan iltica yerine oturum nakli yoluyla istediğiniz ülkeye geçmeniz daha kolay olacaktır.

Cevapla
Leyla Şubat 22, 2019 at 11:58 am

Merhaba, ben 5.5 yıl belediyede çalıştıktan sonra kayyum ataması sonucunda siyasi sebeplerle işten çıkarıldım. Dava açtım bir yıl sonra kazanıp işime döndüm. Fakat 3 ay sonra birilerinin hakkımda kötü söylemleri sonucu güvenlik soruşturması olumsuz çıktı ve tekrar aynı işimden çıkarıldım. Açtığım davayı bu sefer kaybettim. Hakkımda hiçbir dava gözaltı ve Terörle bağlantı olmamasına rağmen hakkımdaki olumsuz söylemleri mahkeme yeterli gördü. Ailemin sahip olduğu küçük bir işletme vardı ve Kürt olduğumuz için dükkan yakıldı ve aileme devlet tarafından dava açıldı ve süreç devam ediyor. Şehir plancısıyım ve yaşadığım bu durumdan dolayı bir yıldır hiç bir şirket beni işe almadı. Kız kardeşim Belçika’da yaşıyor ve bir şirkette çalışıyor. Belçika’ya iltica başvurusunda bulunmayı düşünüyorum. Sizce olumlu sonuç alabilir miyim?

Cevapla
admin Mart 29, 2019 at 3:17 pm

“işsiz kaldım, iş bulamıyorum” havası estirmezseniz ve mağduriyetinizi gerekçelendirebilriseniz olumlu değerledirilebilir.
ilgili makaleyi okuyunuz.
https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Acarcaa Mart 1, 2019 at 9:00 pm

Merhaba bende belcikaya iltica etmek istiyorum iki bucuk yil once hollandaya vizeli geldim bu vize iltica zamaninda gorunurmu

Cevapla
Editör Mart 5, 2019 at 3:06 am

Hayir, görünür ama Dubinle veya ilticanizla alakasi olmaz.

Cevapla
Aktaş Mart 9, 2019 at 2:06 pm

Merhaba öncelikle bizi aydınlatiginiz için teşekkür ederim her hangi bir Avrupa birliği ülkelerine iltica eddiginizde o ülkeye iltica nedenini sunduğumuz da kişinin atıyorum bir örgüt suçlamasından dolayı iltica etiğinde . bu bilgileri geldiği ülkeyle paylasiliyormu yoksa güzelini kalıyor . kolay gelsin iyi çalışmalar

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 6:27 pm

Mültecinin iltica işlerimi gizli yürütülmektedir, bilgi paylaşımı yapılmamamaktadır.

Cevapla
Mert Mart 24, 2019 at 8:56 pm

Merhaba 3 yıldır belçika da yaşıyorum iltica başvurusuna başvurdum olumsuzlanınca itiraza başvurdum normalde itiraz mahkemesi 5 ay gibi kısa bir sürede doluyor iken hala bir cevap alamadım bunun hakkında bir bilginiz var mı ve şöyle bir söylemti var 3 yıl geçici oturumlar belçika da hikamet etmiş ve iltica başvurusu hala sonuç almamış ise oturum alma hakkı tanınıyormuş böyle birşey olabilir mi? Teşekkürler

Cevapla
admin Mart 28, 2019 at 4:33 pm

Mahkeme başvuru tarihinizden itibaren 30 ay geçti mi?
bilgilendirirseniz cevap vermeye çalışırız.

Cevapla
Cevdet Bolat Nisan 3, 2019 at 5:22 pm

Admin merhaba, benim erkek kardeşim belçikada çifte vatandaş ve fabrikada çalışıyor. Kardeşim benim için oturum izni alabilir mi, bu oturun izninle çalışabilir miyim. bekarım 44 yaşındayım.

Cevapla
admin Nisan 3, 2019 at 5:25 pm

Mümkündür. bir mali müşavir ve avukattan destek alınız.

Cevapla
Kaya Nisan 10, 2019 at 7:30 pm

Merhaba belcikaya nasıl aktarmalı uçakla gelebilirim herhangi vizem yok

Cevapla
admin Nisan 11, 2019 at 4:50 pm

bu tarz sorular sitemiz konuları dışındadır. Turizm acentasına danışınız

Cevapla
FATMA Nisan 11, 2019 at 8:52 am

MERHABA EŞİM TURİST VİZESİYLE BELÇİKADA ÇALIŞIYOR AMA ORDA İŞÇİ OLARAK BAŞVURU YAPMAYI DÜŞÜNÜYOR ONA ÇALIŞMA İZLİ ÇIKINCA BİZDE KIZIMLA ORDA YAŞAMAYA HALK KAZANMIŞ OLUYORMUYUZ YOKSA SADECE ONAMI VİZE OLUYOR BU SÜREÇ NASIL İNERLİYOR TEŞEKÜRLER

Cevapla
admin Nisan 11, 2019 at 4:47 pm

Eşiniz oturum alırsa, siz de aile birleşimi vizesiyle çalışma ve oturma izni alabilirisiniz.

Cevapla
Toprak Nisan 15, 2019 at 9:16 pm

Mrb belcikada iltica ettim Fransada Dublin vardı.4ay sonra dublinim kalkti yol ifadesini verdim 2 yil sonra ilk ifadeyi verdim 2 ay sonra red aldim itiraz ettim 1 yil geçti yeni mahkemem Cikti sorum su dosyam bakmaya basladiltan sonra 3 yil doldu cocuklarim okula gidiyorlar uzun iltica prosõdürü diye mahkemeye çikmadan insani 9 maddeye başvurdum red alirsam mahkemede insani başvurum devam edermi ülkeyi terk et derlemi

Cevapla
editor_dr Nisan 23, 2019 at 7:30 pm

sorunuz tam net anlaşılmamıştır. iltica red gerekçeleriniz nedir. bu gerekçeleri ortadan kaldıracak nedenleriniz var mı? detaylı anlatırsanız belki cevap verebiliriz.

Cevapla
Toprak Nisan 15, 2019 at 9:28 pm

Mrb belcikada 3 yil cocuklu aileler iltica edip geçiçi oturumla kalinca oturum hakki varmi benim ki Dublin haric dosyam belcika bakmaya başlamasindan sonra 3 yil doldu mahkeme cikti bende mahkeme den evvel 3 sene doldu diye basvurdum oturum hakki verilirmi

Cevapla
editor_dr Nisan 23, 2019 at 7:34 pm

anlayamadığımız birkaç sey var.
mahkemeniz devam ediyor mu?
cevap verirseniz araştırarak cevap vermeye calisalim

Cevapla
Tufan Nisan 17, 2019 at 7:10 pm

Merhabalar. Belçika’dan minumum 5 yollık olmak üzere siyasi sığınma aldım. Türkiye’de eşimle güvenliğim gerekçesi ile resmi nikah kıyamadım. Eşimin vize pasaport vb sıkıntısı yok. Turist olarak yanıma gelebiliyor. Burada resmi olarak evlenip yanımda kalmasını istiyorum fakat aşırı derecede bilgi kısıtlılığı var. Bana bu konuda bir bilgi verip yol gösterebilirseniz çok memnun olurum. İyi günler. Şimdiden teşekkürler.

Cevapla
editor_dr Mayıs 2, 2019 at 6:39 pm

Aile birleşimi talebi “iltica başvurusu yapmadan önce evli olmak” şartı koşmaktadır. Evlenebilirisiniz ancak iltica nedeniyle aile birleşimi yapamazsınız. Ya eşiniz de ilticaya başvuracak ya da siz çalışır durumda olup eşinize aile birleşim davetiyesi vizesi gönderebilirisiniz.

Cevapla
editor_dr Mayıs 2, 2019 at 6:39 pm

Aile birleşimi talebi “iltica başvurusu yapmadan önce evli olmak” şartı koşmaktadır. Evlenebilirisiniz ancak iltica nedeniyle aile birleşimi yapamazsınız. Ya eşiniz de ilticaya başvuracak ya da siz çalışır durumda olup eşinize aile birleşim vizesi davetiyesi gönderebilirisiniz.

Cevapla
Yakup Nisan 24, 2019 at 2:23 am

Merhaba umut bey ben de sizin gibi ukraynadan belçika aktarmalı transit olarak belçikaya geçmeyi düşünüyorum siz bu yolu denediniz mi bi sıkıntı yaşadınız mı?

Cevapla
Sezgin Mayıs 2, 2019 at 7:08 pm

Hakkımda açılmış dava var fakat bilgilere ulaşamıyorum . Ablamın ceza aldığına dair belgelerim var abiminde davasına ait belgeler mevcut. Bunşar yeterli olurmu yoksa illa kendi dosyama ulaşmalımıyım. Gidersem ve kendi dosyama ulaşamassam ne ile karşılaşıtım?

Cevapla
editor_dr Mayıs 3, 2019 at 11:05 am

Merhabalar,
iltica sırasında bahsedeceğiniz mağduriyetler bireysel olarak değerlendirilecektir. Önce kendi mağduriyetinizi daha sonra 1. derece ve yakınlarınızın mağduriyeti daha sonra da beraber çalıştığınız meslektaşlarınızın mağduriyetinizi anlatmanız gerekir. Kendi mağduriyeti yokmuş çevreden belge toplamış havası yaşatılmamalı. Ben merkezli anlatım yapmanız gerekir. Önemli olan sizin yaşadığınızız ve yaşama ihitmalinizin muhtemel olduğu mağduriyetlerdir. Aidiyetinizle ilgili belgelerinizi bir avukatla paylaşarak bu belgeler ışığında Türkiye’de nasıl bir hukuki prosedürle karşılaşıp nasıl bir ceza alacağınıza dair bir yazı yazıp imzalı bir belge almayı talep ediniz (avukat yazısı). Ülkede çıkmanızı tetikleyen hadise veya olayları içeren bir çıkış hikayesi ve ülkenize neden geri dönemeyeceğinizi içeren somut gerekçeleri anlatmanız gerekecektir.

https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
Jack wick Haziran 9, 2019 at 5:41 pm

Belçikaya iltica etmek istiyorum. içinde bulunduğu grup yüzünden. hakkımda açılmış dava yok. geçerli bi neden olarak ne sunabilirim.

Cevapla
editor_dr Haziran 15, 2019 at 4:40 pm

Bir ülkeye giriş yaptıktan sonra iltica başvurusunda bulunabilirsiniz. Değerlendirme bireysel olacak ve aşağıdaki kriterlere uygunluğunuz ölçüsünde red veya kabul alcaksınız.
“dininizden, dilinizden, ırkınızdan, cinsiyetinizden, politik düşüncenizden ya da sosyal bir gruba aidiyetinizden dolayı devlet ya da devlet dışı kurumlar ve toplumun belli kesimleri tarafından ayrımcılığa, baskıya, ötekileştirmeye, itibarsızlaştırmaya, zulme, insanlık dışı uygulamalara, takibe alınıyorsanız ve hakkınızda siyasi koğuşturmalar yapılıyorsa ve bu sebeple zalimane uygulamalarla karşı karşıyaysanız, somut gerekçelere dayanan korkularınız bulunuyorsa ve bu sebeplerden dolayı yaşam, özgürlük ve can güvenliğiniz tehdit,tehlike ve risk altındaysa iltica etme hakkınız bulunmaktadır”
Lütfen makaleyi okuyunuz.

https://ilticahaberleri.com/iltica-mulakat-stratejileri/

Cevapla
melih Temmuz 15, 2019 at 10:56 am

merhaba belcikada iltica basvurusunda kabul aldıktan sonra aile birleşimi icin basvurabilirmiyim. Aile birleşimi icin resmi olarak calismak gerekiyormu?

Cevapla
emre Aralık 4, 2019 at 8:02 pm

ben belcikadan iş teklifi aldim berberim nasil gidebilirim

Cevapla
admin Ocak 7, 2020 at 10:14 pm

Merhabalar, aşağıdaki youtube linkinden Almanyada çalışma vizesi nasıl alınır konulu videoyu izleyerek duruma aşina olacağınızı düşünüyorum. Ek olarak Almanyada oturum alanlar yurt dısında çalışabilir mi konulu videoyu da izleyebilirsiniz.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.

Cevapla
Sham Aralık 12, 2019 at 5:13 pm

Merheba .2018 yılında Almanyadan Azerbaycana deport oldum.Yeniden Iltica başvurusu için Belçikaya gitmeyi düşünüyorum.Fakat Almanlar bana 30 ay giriş yasağı koydu.Bu giriş yasağıyla Belçikaya gide bilirmiyim?

Cevapla
admin Ocak 7, 2020 at 9:31 pm

Merhabalar, vize alabilirseniz gidebilmeniz mümkündür.Ancak ortak sistem kullandıkları için vize almanız zor olabilir.

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.

Cevapla
Barış Aralık 13, 2019 at 3:37 am

Merhaba! Kolay gelsin admin öncelikle verdiğin bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim. Ben Fransa ya turist vize ile gelip siyasi iltica ettim. Ofra ve komisyon mahkemeleri red verdi ve ardın ülkeyi terk geldi itiraz ettim ve oda kabul olmadı. bunların hepsi 1.5 sene de oldu sorularım şunlar . 1.Belçika da iltica edebilir miyim ? 2. İltica ettiğim de geçici oturum verdikleri zaman çalışma izni veriyorlar mı ? Şimdiden çok teşekkür ederim

Cevapla
admin Ocak 7, 2020 at 9:30 pm

Merhabalar, kesin deport kararından sonra şansınızı denemek için Belçika’ya gidebilirsiniz. İltica edenlere çalışma izni verilmekte ancak dosyanız Fransa’dan istenecektir ve oradan da red alma durumunuz olabilir, mesleki eğitime yönelirseniz deport edilmeme durumunuz olabilir

https://www.youtube.com/channel/UCmM3vFfjylJD0TVdac5Asrg bundan sonra sorulara youtube, @ilticahaber twitter ve @ilticahaberleri instagram üzerinden cevap vereceğiz anlayışınız için teşekkürler.

Cevapla
Süleyman Ocak 10, 2020 at 12:32 am

Merhabalar. Şengen vizem vardı ve bitti. Bende vize bitişinden itibaren X ülkesinde 6 ay kaçak yaşayıp dublini düşürdüm. Direk uçakla gelsem ve sonra başvursam Belçika için sıkıntı olur mu? Vizemin artık kontrolü kalktığı için Belçika bakmak zorunda olacak değil mi? Vize sonrası süreci ise Belçika’da düşürdüğümü belirteceğim. Teşekkürler.

Cevapla